2008-10-29, 21:27
Medlem
iloveNeedless avatar
hitta spel

Tjenare. Nu äre så här va att för 2 år sedan så spelade jag ett spel där du var en 'neger' som skulle klara olika banor, och dom där banorna skulle föreställa världskatastrofer som har hänt..det är tecknat oxå. och jag kommer inte på namnet på spelet.. så jag undrar ifall nån av er har något aning om vad det heter ? tacksam för svar...
Citera
2008-10-29, 22:59
Medlem
Nefcairions avatar
hejsan, söker inte ett direkt spel utan något spel

jag och min polare gillar att lira Battle For Middle Earth 2 Witch king vilken vi gillar, go känsla och vi gillar sagan om ringen samt att det just finns raser man kan lira med. men finns det något liknande ?

har lirat red alert 2, vart inte direkt så bra som man mindes, total war var uselt imo.

starkraft känns lite gammalt dock aldrig lirat det utan bara sett på.

tips tack, känner mig väldigt okunnig inom detta.
Citera
2008-10-30, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveNeedles
Tjenare. Nu äre så här va att för 2 år sedan så spelade jag ett spel där du var en 'neger' som skulle klara olika banor, och dom där banorna skulle föreställa världskatastrofer som har hänt..det är tecknat oxå. och jag kommer inte på namnet på spelet.. så jag undrar ifall nån av er har något aning om vad det heter ? tacksam för svar...
Bad Day L.A?
Citera
2008-10-30, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
För hundra år sedan i playstations begynnelse spelade jag ett strategispel med rutnät, ungifär som FF Tactics (fast självklart ett annat namn).
Man fick exp som i rpg och det hade vissa inslag av rpg, när men levlade upp så växte de olika enheterna och fick nytt utseende samt förmågor.

Nu funderar jag ifall någon har en aning om vad spelet heter? Skulle vara skoj att lira det igen då det verkligen var underhållande.

Jag minns att en enhet som man använde var en flygande zeppelinare (typ) samt en armborstkrigare som sedan blev en ballista har jag för mig.

Någon som har en ide om vilket spel jag menar??

Hilfe bitte.

Kan det vara Front Mission 3/4? I Front Mission till SNES så var du dock robotar.

Annars kan du prata om Vandal Hearts, men kommer inte alls ihåg hur det var, bara att det var rätt likt FFT
Citera
2008-10-30, 09:32
Medlem
skudders avatar
hej nu känner jag mej helt konstig faktiskt, kommer nämligen ihåg ett spel som jag totalt inte kan komma ihåg något utav av , det enda jag vet är

Att det är nån form av strategi spel
det hade inte bästa grafiken (tror nämligen det var till nån konsol)
jag tror också att en fiende stad hade tema Inkainfödingar inte helt säker

jag kommer dock ihåg en bana någolunda bra

http://i370.photobucket.com/albums/oo145/Mrskudd/vilketspel.jpg

den Röda pricken är där du börjar och dom blå är Fiende Städer och man måste om jag nu minns rätt ha totalt ihjäl än stad för att dom små portarna ska öpnnas till nästa

kom ihåg att jag gillade detta spelet nåt fruktansvärt hatar när man glömmer saker
Senast redigerad av skudder 2008-10-30 kl. 09:35.
Citera
2008-10-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marxy
Tjenare.
Söker ett ps1 spel. Spelet följde med på en av alla demo skivor som fanns till ps1. Man var en karaktär som skulle döda demoner, påminner lite om DMC. Man kunde plocka upp olika saker, så som ett sågblad och en revolver som kunde skjuta 360º. Man sprang runt i en stad, demonerna var bruna om jag inte minns helt fel. Hoppade runt hej-vilt. Tror även det fanns zombies. Banan slutade iallafall i en krypta. Det var en bug i demot som gjorde att om man hoppade tillräckligt långt ut över vattnet i slutet, så kunde man springa runt på vattnet. Någon som vet vilket spel jag söker ?

// Marxy

Låter som Nightmare Creatures?
Citera
2008-10-30, 17:24
Medlem
Söker ett spel till amiga tror jag. Jag tror karaktären man spelade såg ut som en utav dom där små varelserna i Star Wars som säljer robotar. Kommer inte ihåg så mycket av vad spelet gick ut på men man spelade iallafall flöjt ganska mycket. Det var ett point&click spel och av någon anledning känns det som om svanar spelade en viktig roll i spelet.
Citera
2008-10-30, 21:40
Medlem
Blintz Heros avatar
Hej! Är på jakt efter fps spel som lagt mycket detalj på hur man dödar folk.
T ex. om man skjuter en snubbe i armen så flyger armen av osv. Gillade Soldier of Fortune 2 som hade denna funktionen.
Dagens spel är fan lama, man skjuter någon så händer liksom inget mer än att han dör. Var i extas när jag lirade Turok på nintendo 64 och märkte att pilarna fastnade i de döda kropparna. Såna detaljer gör spelet mycket bättre imo. Så säg till om ni vet något i den stilen!
Citera
2008-10-30, 22:47
Medlem
Toshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blintz Hero
Hej! Är på jakt efter fps spel som lagt mycket detalj på hur man dödar folk.
T ex. om man skjuter en snubbe i armen så flyger armen av osv. Gillade Soldier of Fortune 2 som hade denna funktionen.
Dagens spel är fan lama, man skjuter någon så händer liksom inget mer än att han dör. Var i extas när jag lirade Turok på nintendo 64 och märkte att pilarna fastnade i de döda kropparna. Såna detaljer gör spelet mycket bättre imo. Så säg till om ni vet något i den stilen!
Kolla upp Postal Fudge Pack. Där finns alla Postal spel men framförallt modden "A week in paradise". Den gör bland annat orginalspelet ännu våldsammare genom att du kan hugga av folks ben och armar.
Citera
2008-10-31, 14:51
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulseczar
Söker ett spel till amiga tror jag. Jag tror karaktären man spelade såg ut som en utav dom där små varelserna i Star Wars som säljer robotar. Kommer inte ihåg så mycket av vad spelet gick ut på men man spelade iallafall flöjt ganska mycket. Det var ett point&click spel och av någon anledning känns det som om svanar spelade en viktig roll i spelet.
Loom?
Citera
2008-10-31, 17:58
Medlem
Söker bästa Wii spelet just nu...

Hej!

Jag söker det bästa Wii spelet just nu. Har spelat Zelda, Super Mario Galaxy, Smash bros brawl mm...

Men finns det något nytt action spel som är bra? Eller är det nått bra Wii spel på gång.

Är lite allergisk mot alla "små putti nuttiga gulliga" wii spelen som finns. Vill gärna ha lite mer action, first person shoooter (eller vad det nu heter).

Såg att Quantom of solace har kommit ut nu. Någon som har testat det?

Vore mycket tacksam för svar, och om det finns någon bra sida med recensioner som ni kan tipsa om så tas det emot mycket tacksamt...

//Bobba
Citera
2008-10-31, 21:48
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Fanns ett spel som var kom på nittiotalet, andra hälften skulle jag gissa.

Man styrde ett rymdskepp som åkte konstant framåt, och rörde sig från sida till sida för att undvika fiendeskepp.

Man kunde uppgradera skeppet med olika vapen också, och man mötte bossar som var enorma skepp.

Välkänt spel, men aldrig kunnat titeln tyvärr.

Någon som vet?

/Sopparn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in