2009-01-31, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarraAgger
Jag söker ett strategi-spel som är realistiskt, inge framtids grejjer. Det ska vara riktiga fordon och enheter som används av militären. Det ska inte vara så överdrivet "häftigt" som jag tycker dom har försökt få Red Alert 3 till.

Det ska vara ungefär som C&C Generals, helst nyare. Helst ska det vara nutid, men ner till 2:världskriget går bra. Även om man har tröttnat nå enormt på alla spel därifrån.

Tack på förhand
Act of War
http://en.wikipedia.org/wiki/Task_Force_Talon#Factions
Rise of Nations
http://en.wikipedia.org/wiki/Rise_of_Nations
Sudden Strike
http://en.wikipedia.org/wiki/Sudden_Strike
Citera
2009-01-31, 11:29
Medlem
jag söker ett jätte gammalt bil spel. säkert 7-8 år iaf.. det ser ut som ungefär micro machine. alltså man ser bilarna uppefrån, man kunde köpa olika bilar och utrusta dom med alla möjliga olika vapen och uppgraderingar. finns det någon vänlig själ som vet vad jag tänker på för spel?
Citera
2009-01-31, 13:42
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontan_pro
jag söker ett jätte gammalt bil spel. säkert 7-8 år iaf.. det ser ut som ungefär micro machine. alltså man ser bilarna uppefrån, man kunde köpa olika bilar och utrusta dom med alla möjliga olika vapen och uppgraderingar. finns det någon vänlig själ som vet vad jag tänker på för spel?
Kanske Carmageddon?
Eller lite äldre, Rock n'roll racing?

Vid närmare eftertanke så låter Rock n'roll närmast din beskrivning.
Citera
2009-01-31, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Kanske Carmageddon?
Eller lite äldre, Rock n'roll racing?

Vid närmare eftertanke så låter Rock n'roll närmast din beskrivning.

nja inte riktigt Rock n'roll racing samma upplägg men det jag tänker på är lite mer avancerat om jag inte miss helt fel. tackar för snabba svar iaf.
Citera
2009-01-31, 14:31
Medlem
Raezs avatar
Jag söker ingen speciellt spel. Men söker ett bra action spel som t.ex. farcry, alltså first person. Har dock lite i ram för tillfället då jag sitter på min bärbara acer 3000 -.- har 700+ ram, så därför minimeras mitt spelurval.
Citera
2009-01-31, 14:32
Medlem
jag hittade det.. det var Death Rally jag var ute efter=)
Citera
2009-01-31, 15:34
Medlem
Oxcides avatar
Goddag mina damer och herrar!

Söker ett trevligt spel där man ska ta hand om en stad eller något i den stilen, utveckla den, se den bli starkare eller något i den stilen, ungefär som SimCity kanske. Eller något i Travian stuket kanske, har ni något förslag?

Hade uppskattats.
Citera
2009-01-31, 16:59
Medlem
Jivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxcide
Goddag mina damer och herrar!

Söker ett trevligt spel där man ska ta hand om en stad eller något i den stilen, utveckla den, se den bli starkare eller något i den stilen, ungefär som SimCity kanske. Eller något i Travian stuket kanske, har ni något förslag?

Hade uppskattats.

Testat Civilization-spelen?
Citera
2009-01-31, 20:12
Medlem
marcus90_kungs avatar
Internet flashspel där man är Israel och dödar palestinier. Mycket simpelt spel. Länk?
Citera
2009-01-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Internet flashspel där man är Israel och dödar palestinier. Mycket simpelt spel. Länk?

http://www.kontraband.com/games/15535/Raid-Gaza/

Buccaneer - The Pursuit of Infamy, vad vet folk om detta spel?
Citera
2009-01-31, 22:10
Medlem
Insuliins avatar
Söker spel likt Call of Duty 4, det vill säga nutid inom det millitära. (Helst inom amerikanska armen). Om man skjuter talibantomtar eller gröna utomjordingar spelar som helst ingen roll. Spelet skall vara för XBOX360!
Citera
2009-01-31, 22:14
Medlem
Marxamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insuliin
Söker spel likt Call of Duty 4, det vill säga nutid inom det millitära. (Helst inom amerikanska armen). Om man skjuter talibantomtar eller gröna utomjordingar spelar som helst ingen roll. Spelet skall vara för XBOX360!
Om du har en polare att spela med så är Army of Two riktigt mysigt. Inte bäst, men hey, de flesta spel blir bra i co-op... (iofs inte militärer, utan mercenaries, men!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in