2008-10-02, 15:38
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Jag söker ett spel. Troligtvis från början av 2000talet (2000-2004).
Var ett spel till pc, kan möjligtvis finnas till konsol också.
Jag tror titeln hade något med "urban" i sig och det var lite le parkour-aktigt, man kunde hoppa runt på tak och sånt. Tror också man kunde slåss med andra människor.

http://www.mobygames.com/game/windows/urban-chaos
?
Citera
2008-10-02, 15:43
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSez
Jag söker ett Micro Machinesspel till PC som man kan LANa med +4 spelare.

MicroMachines V.4 stödjer enligt uppgift 4 spelare till Playstation 2, så jag skulle bli förvånad om inte PC-versionen klarar detsamma.

http://www.codemasters.co.uk/micromachines/
Citera
2008-10-02, 17:57
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Bryr mig egentligen inte så mycket om ifall det är trasigt senare i spelet då jag räknar med att det patchas så småningom, bara det lyckas tilltala mig nog mycket för att ge mig mer än andra spel i genren så är jag nog nöjd.
AoC är ju dessutom riktigt billigt på t ex Webhallen och då får man en månad gratis spelande. Skulle jag då tröttna snabbt så vore det ju ingen katastrof, så det är frestande.

Och då det är just PvE som kännts så otroligt plastigt vore det kanske mycket roligare att slåss mot andra spelare..

EVE verkar också ganska intressant, men Zero Punctuations recension har avskräckt mig lite. <_<

Age of Conan kan du ju testa gratis om du får tag i en i en buddy key, vilket jag kan fixa om du skickar ett PM med din email. Även Eve borde ha gratis trial att tanka, men som sagt det kan vara rätt segt att ta sig in i men det ska finnas en Eve-tråd nånstans här som jag har för mig innehåll en del nybörjartips. WAR har dock inget sånt än så det får du köpa ifall du vill testa.
Citera
2008-10-02, 18:49
Medlem
Fourtwosixs avatar
Jag söker ett psx-spel. Afroamerikansk tjej, polis, lite freeroaming-upplägg, ett utav dom första uppdragen var att spöa ett gäng i en park, en utav dom senare uppdragen spelar man som en gammal gubbe som rusar runt på ett tak.

Hjälp uppskattas.
Citera
2008-10-02, 19:31
Medlem
Jag och en polare hade tänkt lana i helgen så jag undrar om ni har några bra tips på spel som är roliga att lana 1vs1 / 2vsPvE.

Vi kan tänka oss allt möjligt faktiskt, från RTS - RPG osv.. Höra gärna av er om ni har några ideer.
Citera
2008-10-02, 21:29
Medlem
Har försökt leta här i tråden efter lite tips... men eftersom den är gigantiskt är det ganska svårt.

Söker något spel som liknar Sim City, alltså att man bygger en stad/samhälle men sedan ska man även kunna föra krig mot andra städer/länder.

Vill ha hygglig grafik, inget spel från typ 90-talet Sen är det inte spel á la Europa Universalis jag söker...
Citera
2008-10-02, 21:33
Medlem
FreddiGredds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanCo
Jag och en polare hade tänkt lana i helgen så jag undrar om ni har några bra tips på spel som är roliga att lana 1vs1 / 2vsPvE.

Vi kan tänka oss allt möjligt faktiskt, från RTS - RPG osv.. Höra gärna av er om ni har några ideer.

starcraft.
Citera
2008-10-03, 09:44
Medlem
Söker efter ett krigspels, plattformsbaserat. Släpptes i slutet av 90-talet, har för mig att spelet har en tysk titel.
Citera
2008-10-03, 10:41
Medlem
MistaDobalinas avatar
Söker ett rallyspel som inte är släppt än (tror jag inte). Var en reklamannons för det i senaste numret av Game Reactor. Har inte kvar tidningen själv tyvärr. Tror annonsen var på sista sidan. Nån som har tidningen eller vet vilket spel jag menar?
Citera
2008-10-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistaDobalina
Söker ett rallyspel som inte är släppt än (tror jag inte). Var en reklamannons för det i senaste numret av Game Reactor. Har inte kvar tidningen själv tyvärr. Tror annonsen var på sista sidan. Nån som har tidningen eller vet vilket spel jag menar?

Gamereactor Nr. 59 i PDF-format
Citera
2008-10-03, 11:35
Medlem
MistaDobalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [BPS]
Gamereactor Nr. 59 i PDF-format

Tackar tackar... Men annonsen verkar vara i nr 60 och den finns tydligen inte i pdf än. Men tack för länken ändå...
Citera
2008-10-03, 13:52
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [BPS]
Söker efter ett krigspels, plattformsbaserat. Släpptes i slutet av 90-talet, har för mig att spelet har en tysk titel.

Svårt att säga exakt vad det kan vara utan en lite mer ingående beskrivning men du kan ju kolla på http://www.old-pc-games.com/ och se om du hittar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in