2008-12-25, 02:39
Medlem
Koko-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Om nån mer än jag vill veta så heter spelet "Shadowland". Helt underbart spel!! Efter två dagars googlande så fann jag titeln.

Hade namnet i huvudet men var ganska säker på att det inte var spelet.
Citera
2008-12-25, 02:58
Medlem
Söker efter ett actionspel med lite blandning på sci fi. Typ Matrix. Så det ska vara first person och shoot em up fast inte såna där tråkiga "döda alla zombies" spel som har gjorts i tusen olika namn.

Alltså en blandning på Matrix och Star wars the force. Till xbox 360
Citera
2008-12-25, 03:07
Medlem
Koko-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valhav
Söker efter ett actionspel med lite blandning på sci fi. Typ Matrix. Så det ska vara first person och shoot em up fast inte såna där tråkiga "döda alla zombies" spel som har gjorts i tusen olika namn.

Alltså en blandning på Matrix och Star wars the force. Till xbox 360

Kan bara komma på Dead Space just nu. Men där har man ju en slowmotion gun eller något liknande och så är du i rymden på ett rymdskepp
Citera
2008-12-25, 13:41
Medlem
holys avatar
Söker ett gammalt SNES spel (tror jag) som jag spelade när jag var liten. Har knappt några minnen alls av spelet förutom att det var helt sjuka miljöer ofta, och jag tror det jag spelade var en uppföljare, men är inte alls säker. På en bana skulle man simma runt i någonting, och musiken var en version av Beethovens "Moonlight" sonata.

Väldigt luddigt men jag hoppas någon känner igen sig!

EDIT: Hittade det efter massvis av sökande! Spelet heter Earthworm Jim 2!
Senast redigerad av holy 2008-12-25 kl. 14:07.
Citera
2008-12-25, 15:52
Bannlyst
Någon som vet något "spel" som är som BusDriver fast för personbilar?
Vore riktigt snällt
Citera
2008-12-25, 18:00
Bannlyst
Vad hette spelen?

Jag skulle vilja veta vad spelet hette som jag spelade för jättemånga år sedan som barn, på en nintendo. Minns inte så mycket men jag vet att man började ute i rymden med en liten farkost för att sedan ta sig an en boss och landsättas. Sedan var det hajar/större fiskar som var bossar. Någon måste väll veta vilket spel det handlar om?

Sedan fanns det ett spel på sega mega drive och det minns jag nästan ingenting av. Det enda jag minns var att man kunde köpa en cykel/moped och massa annat i små affärer (?) för vissa fördelar. Kan inte säga mycket mer om detta tyvärr...

Men jag undrar vilka spel det handlar om? Skulle vara intressant att veta vad det var man spelade.

Edit: Det andra spelet jag beskrev verkar vara "Alex Kidd"
Senast redigerad av Powerboy 2008-12-25 kl. 18:05.
Citera
2008-12-25, 18:47
Medlem
Bokias avatar
felpost
Citera
2008-12-26, 12:10
Medlem
Kommer ihåg ett gammalt spel till playstation (1:an).. Det var ett bilspel som var lite tecknat-liknande.. Bilarna var inte direkt realistiska och inte banorna heller..

Man kunde uppgradera sin bil med ny motor, hjul osv osv, kommer ihåg en bil som var lite porsche-aktig men mer "knubbi" den var vit och sen hade den grön och röda dekaler.. En utav banorna hade ett vattenfall, någon bana körde man under vattnet också tror jag (i någon kupa typ..)

Det var en bana som hette "grand prix" tror jag.. eller så var det något annat inom spelet..

Fanns även en "bergs bana", det kan ha varit den med vattenfallet dock..

Hoppas någon vet vilket spel jag menar skitgrymt var det iaf!

Snälla.. vet ingen?!?! Blir galen här
Citera
2008-12-26, 14:04
Medlem
Jarnvargs avatar
Spel till Wii Fit?

Villka spel passar till Wii Fit? Kom med lite bra tips och råd är ni hyggliga!
Citera
2008-12-27, 03:29
Medlem
Sega-Spel?

Kommer ihåg att jag spelade det när jag var yngre och har för mig det var till Sega.
Man var någon sorts militärsnubbar och så placerade man ut dom på olika platser på banan, när man väl gjort det började spelet och man kunde skjuta på motspelaren m.m.

Vet att det är vagt, men är det någon som har en aning?
Citera
2008-12-27, 14:38
Medlem
slunks avatar
söker namnet på ett spel till playstation 1 som jag lirade för 4-5 år sen

Det var äventyr/rollspel och man spelade en liten gubbe som skulle bygga upp en stad genom att gå in i en grotta och hämta delarna till staden sen springa ut ur grottan å addera skiten till gräsplätten som man hade att bygga upp staden på.

innuti grottan fanns monster och skelett å skattkistor som man kunde öppna.

tacksam för svar
Citera
2008-12-27, 15:35
Medlem
Ɽeᶑs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slunk
söker namnet på ett spel till playstation 1 som jag lirade för 4-5 år sen

Det var äventyr/rollspel och man spelade en liten gubbe som skulle bygga upp en stad genom att gå in i en grotta och hämta delarna till staden sen springa ut ur grottan å addera skiten till gräsplätten som man hade att bygga upp staden på.

innuti grottan fanns monster och skelett å skattkistor som man kunde öppna.

tacksam för svar

Det låter som att du tänker på Dark Cloud, det är dock till PS2 och inte till PS1. Det fanns med på demo skivan man fick när man köpte PS2an.

Wiki Youtube (Halvvägs in i videon ser du början av spelet) Bilder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in