2008-10-23, 15:37
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverräven
Ett av de enklaste flygspelen. 2 pers spelar mot varandra, en är ett grönt plan och den andre ett rött plan. Flygplanet ser ut som ett V. Banorna är som gjorda i Paint. Det finns landningsställen där man laddar kraft och man förlorar kraft varje gång motståndaren skjuter på en, vanligtvis med enkla skott men vill minnas att man kunde få bättre vapen som liksom exploderade och förstörde banan. Man förlorar också kraft om man råkar nudda väggarna i spelet.

Jag har lagt ner sjukt lång tid på att hitta detta men har inte vart i närheten.

Jag vet att det finns nån galning som fortfarande spelar detta otroligt enkla men lik förbannat roliga spel Snälla hjälp mig

det är nog ett finskt spel, prova att lägga till "pelit" (spel på finska?) i söksträngarna, jag har spelat det för några år sen, det var riktigt kul att spela med en kompis vid datorn, det finns flera andra underhållande spel i samma genre, som jag inte heller minns namnet på, förutom "triplane turmoil", som visserligen inte är riktigt samma sak men ganska kul ändå.

jag har för mig där finns en onlineversion av det där v-skepp spelet nu

edit: detta är ett liknande spel (liero)

http://www.dosgamesarchive.com/download/game/63
Senast redigerad av FreeWilhelmFree 2008-10-23 kl. 15:45.
Citera
2008-10-23, 16:03
Medlem
Flambingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maalte
Jag söker efter ett puzzel spel. Spelade det när jag var mindre. Man fick ett par redskap så skulle man bygga upp en bana. Det fanns lampor, fläktar, laser osv. Någon som vet vad det heter?

Kan det vara TIM tro? The Incredible Machine^^

Det gick ut på att man skulle få en boll från punkt A tillpunkt B..
Citera
2008-10-23, 16:04
Medlem
silverrävens avatar
1000 tack FreeW! Finns det en onlineversion vet jag inte vad jag tar mig till kommer spela ihjäl mig! För ca 8 år sedan spelade jag och en kompis detta spelet dagarna i ända och var aldrig ens i närheten av att tröttna

Har sökt lite nu och fortf inte hittat rätt spel men du har äntligen gett mig hopp!

Tack snälla!
Citera
2008-10-23, 16:10
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverräven
1000 tack FreeW! Finns det en onlineversion vet jag inte vad jag tar mig till kommer spela ihjäl mig! För ca 8 år sedan spelade jag och en kompis detta spelet dagarna i ända och var aldrig ens i närheten av att tröttna

Har sökt lite nu och fortf inte hittat rätt spel men du har äntligen gett mig hopp!

Tack snälla!

här är ett steg närmare iaf

http://www.niksula.hut.fi/~hkankaan/Tou/

kanske har den här sidan vad som söks, har inte kollati genom den http://ytanium.altervista.org/index.php?p=1&n=5&w=Liero

annars är väl mitt hetaste tips att du joinar #liero på quakenet (irc) och frågar runt lite
Senast redigerad av FreeWilhelmFree 2008-10-23 kl. 16:14.
Citera
2008-10-23, 16:46
Medlem
circleoftyrantss avatar
kanske står tidigare i tråden... men letar efter två spel till Sega 4bitars..
det ena var man en pirat eller liknande tror jag, vet iaf att man klättrade runt på ett skepp på första banan, i seglen osv.

det andra var man en liten unge med en träklubba har jag för mig.. man gick runt i en skog å skulle ta frukter, ibland kunde man få en rosa-röd skateboard man åkte på.

någon som vet va spelen heter?
Citera
2008-10-23, 17:01
Medlem
Cryxs avatar
Söker ett spel. Det var till Amiga eller commodore 64 någonstans vid -94-95. Man kunde spela som antingen polis eller tjuv. Spelet var i 2D (Side-scrolling). Man kunde kasta granater, tårgas, använda pepparspray tror jag också. Minns att det var 2-sidiga hus (lite av front, och långsidan mot mig) och en del tunnor och lådor utställda som man kunde ta skydd bakom.

Tror även att man var en grupp på 3-4 personer (jag + 2-3 datorstyrda). Hoppas någon vet, har tittat igenom "100 games for amiga" och commodore 64 på youtube utan resultat. Tror nästan att det var lite svart-vitt också.
Citera
2008-10-23, 17:17
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Söker ett spel. Det var till Amiga eller commodore 64 någonstans vid -94-95. Man kunde spela som antingen polis eller tjuv. Spelet var i 2D (Side-scrolling). Man kunde kasta granater, tårgas, använda pepparspray tror jag också. Minns att det var 2-sidiga hus (lite av front, och långsidan mot mig) och en del tunnor och lådor utställda som man kunde ta skydd bakom.

Tror även att man var en grupp på 3-4 personer (jag + 2-3 datorstyrda). Hoppas någon vet, har tittat igenom "100 games for amiga" och commodore 64 på youtube utan resultat. Tror nästan att det var lite svart-vitt också.
är du säker på det var tjuv vs polis, annars tänker jag på spy vs spy

http://www.youtube.com/watch?v=C6AAKPhN8m8
Citera
2008-10-23, 21:02
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWilhelmFree
är du säker på det var tjuv vs polis, annars tänker jag på spy vs spy

http://www.youtube.com/watch?v=C6AAKPhN8m8

Nä tyvärr. Det var större yta, inte dualscreen. Oh fan, jag tror aldrig jag kommer veta vilket spel det är.
Citera
2008-10-24, 14:21
Medlem
Tagga!

Citat:
Ursprungligen postat av _användarnamn_
Vore coolt om nån vet vad detta spelet heter.
Det jag minns:
Ca 15 år gammalt.
Man spelade en gubbe som sprang runt och kastade knivar i nån slags fantasyvärld.
Extraliven var småversioner av gubben man själv spela, och dom sprang fort så man var tvungen att fånga dom genom att ducka på dom.
Mynt kunde plockas upp genom att ducka på dom.
Efter en bana kunde man köpa vapen för sina mynt, andra typer av kastvapen.
Kastkniv var standardvapnet.

Gnugga geniknölarna nu!!

Kom igen nu!
Citera
2008-10-24, 19:35
Medlem
NostradamusJRs avatar
Jag söker ett spel...

som jag och min kompis kan spela med varandra på lan.
Gärna ett co-op med story som man kan spela med varann och inte mot varann.
Får gärna vara ett relativt nytt spel, äventyr eller FPS spelar ingen roll.

Bortse från:

WC3 och andra strategispel
CS
Diablo
Quake
Unreal torunament

tack på förhand
Citera
2008-10-24, 19:37
Medlem
Söker Fotbollsspel

Tjena! Jag söker ett fotbollsspel där man är en man i ett lag och styr enbart denna spelaren. Har för mig att det finns ett sådant spel online någonstans där man spelar en av 22 man på planen. Tack på förhand.
Citera
2008-10-24, 22:50
Medlem
Någon som kommer ihåg warhammer brädspel online? Det var ett bra tag sen jag spelade det, och jag lyckas inte leta rätt på det nu handlar ju alla sökresultat bara om warhammer online

Det är alltså en flsh/jave applikation som mer eller mindre är som ett helt vanligt warhammer brädspel, den sparar ranking och du lirar självklart mot andra spelare online.

Någon som vet vart jag hittar spelet? =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in