Citat:
Ursprungligen postat av silverräven
Ett av de enklaste flygspelen. 2 pers spelar mot varandra, en är ett grönt plan och den andre ett rött plan. Flygplanet ser ut som ett V. Banorna är som gjorda i Paint. Det finns landningsställen där man laddar kraft och man förlorar kraft varje gång motståndaren skjuter på en, vanligtvis med enkla skott men vill minnas att man kunde få bättre vapen som liksom exploderade och förstörde banan. Man förlorar också kraft om man råkar nudda väggarna i spelet.
Jag har lagt ner sjukt lång tid på att hitta detta men har inte vart i närheten.
Jag vet att det finns nån galning som fortfarande spelar detta otroligt enkla men lik förbannat roliga spel

Snälla hjälp mig
det är nog ett finskt spel, prova att lägga till "pelit" (spel på finska?) i söksträngarna, jag har spelat det för några år sen, det var riktigt kul att spela med en kompis vid datorn, det finns flera andra underhållande spel i samma genre, som jag inte heller minns namnet på, förutom "triplane turmoil", som visserligen inte är riktigt samma sak men ganska kul ändå.
jag har för mig där finns en onlineversion av det där v-skepp spelet nu
edit: detta är ett liknande spel (liero)
http://www.dosgamesarchive.com/download/game/63