2008-08-11, 15:40
Medlem
Marshall Mashs avatar
Jag letar efter ett gammalt spel i 2D där man styrde en tank och hade olika vapen, sen så ställde man in kraft och höjd på skottet innan man sköt.
Det var turnbased och det har säkert gjorts remakes av det.
Fanns ett av vapnena som hette "groundhog" det är allt jag minns.
Citera
2008-08-11, 21:35
Medlem
InZuLiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disc0
Söker ett blispel där man kan köra runt fritt, typ som Need for Speed Underground 2/Most Wanted/Carbon och Test Drive Unlimited. Man ska kunna tävla men också kunna chilla i stan och bara köra runt

(Street Race Syndicate) Till KryssLådan är rätt schysst. Om du har Xbox vill säga.
Citera
2008-08-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marshall Mash
Jag letar efter ett gammalt spel i 2D där man styrde en tank och hade olika vapen, sen så ställde man in kraft och höjd på skottet innan man sköt.
Tror det kallas "tank wars" googlade det och hittade massa flashversioner mmen jag lirade ett under dos med om jag inte minns fel.
Citera
2008-08-11, 23:39
Medlem
Zaiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marshall Mash

Pocket Tanks
Citera
2008-08-12, 00:26
Medlem
devilspawns avatar
Söker efter ett spel till Xbox360 som liknar Blue Dragon. Finns det något bra tro?
Citera
2008-08-12, 06:43
Medlem
Pacman

Skulle behöva hjälp med att hitta ett pacman spel där man rapar och pruttar när man äter pluttarna och spökena, spelade senast för cirka 8 år sedan.
Citera
2008-08-12, 08:33
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilspawn
Söker efter ett spel till Xbox360 som liknar Blue Dragon. Finns det något bra tro?

Testa Eternal Sonata. I mitt tycke ett otroligt mycket bättre spel än Blue Dragon. Musik, stämning, grafik m.m är kanon.
Citera
2008-08-12, 09:26
Medlem
Marshall Mashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaius
Pocket Tanks
Yepp Pocket Tanks var det. Tackar!
Citera
2008-08-12, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe1
Tjena

jag undrar om det finns något spel (som GTA) där man är polis istället för "skurk"?

japp det finns det, Driv3r ofc!
rätt schysst spel faktiskt, jag har det till ps2.
Det utspelar sig i typ Los Angeles,Paris och typ Rom eller nåt sånt!
Skitkul!
Citera
2008-08-12, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxxor
japp det finns det, Driv3r ofc!
rätt schysst spel faktiskt, jag har det till ps2.
Det utspelar sig i typ Los Angeles,Paris och typ Rom eller nåt sånt!
Skitkul!

Sen kan man ju vara polis i de gamla ps1-versionerna av need for speed , dock är det ju inte riktigt som GTA
Citera
2008-08-12, 09:50
Avslutad
Kommer ihåg ett spel till Playstation 1. Man körde runt i en bil och skulle göra olika uppdrag. Man kunde även skjuta ner andra bilar med vapen ens bil hade. Påminnde mycket om Twisted Metal, men man kunde inte spela två spelare i detta spelet.
Fick för mig att det var Digital Illusions som utvecklade det, eller någon annan med koppling till Sverige, men har inte hittat någon info när jag sökt på detta.

Någon som vet vilket spel jag pratar om?

Tror ens bil var svart och man körde runt bland annat nere i ett hamnområde och kunde förstöra lagerbyggnader i något av uppdragen.
Citera
2008-08-12, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
Kommer ihåg ett spel till Playstation 1. Man körde runt i en bil och skulle göra olika uppdrag. Man kunde även skjuta ner andra bilar med vapen ens bil hade. Påminnde mycket om Twisted Metal, men man kunde inte spela två spelare i detta spelet.
Fick för mig att det var Digital Illusions som utvecklade det, eller någon annan med koppling till Sverige, men har inte hittat någon info när jag sökt på detta.

Någon som vet vilket spel jag pratar om?

Tror ens bil var svart och man körde runt bland annat nere i ett hamnområde och kunde förstöra lagerbyggnader i något av uppdragen.

Säker att det var till ps1? finns ett liknande till ps2 som heter något med spy

Edit: Spyhunter hette det ^^
Senast redigerad av Chaez 2008-08-12 kl. 09:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in