2007-06-21, 22:42
Medlem
Pepsi_maxs avatar
För ett tag sen såg jag en speltrailer som gjorde så att jag tappade hakan. Det utspelade sig vid en väg någonstans i den amerikanska öknen, vid vägen fanns även en bensinmack som i slutet sprängs. Tror det började med att det stod en kille på vägen och rökte sen kom det någon bil på vägen och skottlossning började. Mycket coola scener utspelade sig nu, dom slängde sig genom glassrutor osv.

Ursäkta för en flummig beskrivnin, men hoppas någon vet vad jag pratar om.
Citera
2007-06-21, 23:56
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
Nope, inget utav dom.. Men tack iaf

Var nog lite mer halo style på dräkterna.. eller så har jag själv klippt in dom dräkterna i mitt minne..

Förväntar mig inte mycket men men

Hrm, var det Tribes 2 kanske? Där hade man jetpacks och dräkterna var jävligt lika Halo i stuket.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tribes_2
Citera
2007-06-22, 00:39
Medlem
Sic_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Hrm, var det Tribes 2 kanske? Där hade man jetpacks och dräkterna var jävligt lika Halo i stuket.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tribes_2

Kan kanske vara det, ska kolla lite närmare på det

Tack iaf
Citera
2007-06-22, 10:47
Medlem
sittstavs avatar
Citat:
Kan kanske vara det, ska kolla lite närmare på det

Tack iaf

Det finns inga stora kryp i Tribes 2, men det är ett helt fantastiskt spel ändå
Citera
2007-06-22, 13:13
Medlem
Söker Bilspel

Hejjsan!
Undrar bara om nån vet nått riktigt kul bilspel, spelar egentligen ingen roll vad för slags bilspel det är utan säg bara massa olika! Sen så ska det ju inte vara så krävande spel eftersom jag inte har så bra dator. (Amd sempron 3000+ 1.8 ghz, 1024 RAM, ati radeon 9550 120 mb graffe.

Och om ni vill så får ni gärna länka nån torret sida där man kan ladda hem spelet fort =)

Tack på förhand!

Mvh // Jimmy
Citera
2007-06-22, 13:50
Medlem
Finns det några bra spaceshooters till gamecube eller xbox förutom Ikaruga?
Citera
2007-06-22, 14:11
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nördström^^
Hejjsan!
Undrar bara om nån vet nått riktigt kul bilspel, spelar egentligen ingen roll vad för slags bilspel det är utan säg bara massa olika! Sen så ska det ju inte vara så krävande spel eftersom jag inte har så bra dator. (Amd sempron 3000+ 1.8 ghz, 1024 RAM, ati radeon 9550 120 mb graffe.

Och om ni vill så får ni gärna länka nån torret sida där man kan ladda hem spelet fort =)

GTR 1 och 2 beroende på hur mycket flyt du vill ha. Två av de bästa bilsimulatorerna någonsin, dock inte bilspel så det kanske inte passar herren.

Notera även att det bryter mot Flashbacks regler att direktlänka till torrenter, så uppmana inte till det.
Citera
2007-06-22, 14:57
Medlem
m11080s avatar
Jag söker efter ett gammalt spel som jag inte känner till namnet på:
Man ser först en giljotin som det står folk i kö till och det gäller att trycka hårt med joystickknappen så huvudet landade i skålen bakom.
Förekom även en scen där folk placerats mot en tegelmur som man sedan ska skjuta ned med en kulspruta
Citera
2007-06-22, 15:06
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi_max
För ett tag sen såg jag en speltrailer som gjorde så att jag tappade hakan. Det utspelade sig vid en väg någonstans i den amerikanska öknen, vid vägen fanns även en bensinmack som i slutet sprängs. Tror det började med att det stod en kille på vägen och rökte sen kom det någon bil på vägen och skottlossning började. Mycket coola scener utspelade sig nu, dom slängde sig genom glassrutor osv.

Ursäkta för en flummig beskrivnin, men hoppas någon vet vad jag pratar om.

Hittade det själv, här är trailern http://www.gametrailers.com/player/10428.html?type=mov
Citera
2007-06-22, 15:42
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Jag söker efter ett gammalt spel som jag inte känner till namnet på:
Man ser först en giljotin som det står folk i kö till och det gäller att trycka hårt med joystickknappen så huvudet landade i skålen bakom.
Förekom även en scen där folk placerats mot en tegelmur som man sedan ska skjuta ned med en kulspruta
Antagligen är det Commando Libya till C64 du söker. Giljotinen dykar dock inte upp som ett spelelement utan kommer när du ska knappa in dina initialer till high score-listan.
Citera
2007-06-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roader
GTR 1 och 2 beroende på hur mycket flyt du vill ha. Två av de bästa bilsimulatorerna någonsin, dock inte bilspel så det kanske inte passar herren.

Notera även att det bryter mot Flashbacks regler att direktlänka till torrenter, så uppmana inte till det.

Tack för tipsen, verkar vara sjukt bra spel
Och förlåt för den uppmaningen, ska inte upprepas igen.
Citera
2007-06-22, 23:13
Medlem
-Johan-s avatar
Citat:
Söker ett spel som jag spelade för x antal år sedan. Kommer inte ihåg mycket men det var väl att man var i något landskap, var även massa stora kryp där á la Starship Troopers. Man hade även jetpack så man kunde flyga till andra "öar" och ramlade man ner var det bottenlöst.. Var nog lite som vulkaner på dom olika öarna också, men jag kan missta mig. Som sagt så är det iaf minst 5-6 år gammalt.

Hoppas någon kommer på, hade varit skoj att testa igen
kan det vara Outwars?

en bild: http://home.swipnet.se/~w-30210/bilder/spel/outwars.jpg

http://www.gamespot.com/pc/action/outwars/index.html?tag=tabs;summary
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här