2007-07-18, 18:06
Medlem
Jag undrar om det kommit lite nyare spel i stil med spelet Mafia, pangpang-spel som utspelar sig under mafia perioden helt enkelt googlade och fick inte fram mycket mer än att Mafia 2 verkar vara på gång
Citera
2007-07-18, 18:08
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme
Jag undrar om det kommit lite nyare spel i stil med spelet Mafia, pangpang-spel som utspelar sig under mafia perioden helt enkelt
Det är tunt på den fronten, det enda jag kommer på så här på rak arm är Gudfadern.
Jag har för mig att det finns ett Sopranos-spel också, men jag uppfattade det som att du endast är intresserad av spel som utspelar sig på 30-talet?
Citera
2007-07-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det är tunt på den fronten, det enda jag kommer på så här på rak arm är Gudfadern.
Jag har för mig att det finns ett Sopranos-spel också, men jag uppfattade det som att du endast är intresserad av spel som utspelar sig på 30-talet?

Gudfadern verkade grymt så det tackar jag för! Nja har inga speciella krav på när spelet ska utspela sig i och med att jag är sjukt dålig på historia, söker mer efter mafia känslan med miljöerna osv. Det kanske va just på 30-talet men men Ska kolla efter Sopranos-spelet också.
Citera
2007-07-18, 21:45
Medlem
Tjena,

finns det nåt spel i stil med Backpacker, alltså spel som går ut på att resa runt i världen?
Citera
2007-07-19, 05:41
Medlem
tjaboooos avatar
Vad finns det för spel som liknar "The Settlers" ?
Citera
2007-07-19, 10:36
Medlem
SkinnyFistss avatar
Jag letar efter relativt korta spel med bra handlingar. Halvbor hos en kompis just nu som jobbar hela dagarna och jag behöver något att göra.
Spelen får inte vara allt för nya då hon av någon anledning köpte en ny dator som verkar sakna 3D-kort.. o_O Det är iaf ett integrerat grafikkort. I övrigt är väl datorn helt okej. Har dock Vista.

Alltså, spel som inte är episkt långa då jag inte har orken att klara dem på någon annans dator.
Klarade just Curse of Monkey Island och har nu tänkt spela några LucasArts-spel till. The Dig och kanske Grim Fandango. Sen vet jag inte.
Citera
2007-07-19, 11:54
Medlem
roaders avatar
Om du inte klarat ut Another World så har du ett par timmars lirande framför dig, vissst storyn är inte episk men den berör på något jävla vänster ändå. Kan inte förklara det, se även kartongen när du spelat klart.
Citera
2007-07-19, 13:44
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Om du inte klarat ut Another World så har du ett par timmars lirande framför dig, vissst storyn är inte episk men den berör på något jävla vänster ändå. Kan inte förklara det, se även kartongen när du spelat klart.

Det är det där spelet som liknar Flashback.. right?
SKa fundera på det.
Citera
2007-07-19, 17:36
Medlem
Angrods avatar
Söker fortfarande efter RPG med battle system som liknar FF.. Ska vara till PC, GBA eller något annat (inte SNES, PSX).. Den enda jag spelat till PC som liknar FF var Septerra Core.. Har redan fått tipset om Golden Sun, men skulle uppskatta fler tips :-)
Citera
2007-07-19, 18:40
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angrod
Söker fortfarande efter RPG med battle system som liknar FF.. Ska vara till PC, GBA eller något annat (inte SNES, PSX).. Den enda jag spelat till PC som liknar FF var Septerra Core.. Har redan fått tipset om Golden Sun, men skulle uppskatta fler tips :-)

Grandia 1 & 2
Citera
2007-07-19, 20:17
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Grandia 1 & 2

Det var ju för fan spelet jag sökte någon sida tillbaka men inte fick något svar på .

Tackar.
Citera
2007-07-19, 23:07
Medlem
Angrods avatar
Shejken: Tackar.. Mer tips? Skulle uppskatta det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem