2008-01-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentanisten
Söker ett strategispel som involverar både krig och uppbyggnad av "stad/bas". Spel jag inte tänker lira igen p.g.a överspelande:

Red Alert 2 Yuri's Revenge
Age of Empires II/III
The Settlers: Rise of an Empire
Warcraft III Frozen Throne

Förslag?
Testa Rise of Nations
http://www.microsoft.com/games/riseofnations/
Citera
2008-01-01, 18:55
Medlem
Pentanistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Roth]
Testa Rise of Nations
http://www.microsoft.com/games/riseofnations/
Näh, såg inte så roligt ut ärligt talat, fler förslag någon?
Citera
2008-01-01, 19:30
Medlem
Jivs avatar
Citat:

starcraft och expansionen brood war, bästa RTS någonsin
Citera
2008-01-01, 19:49
Medlem
lordos avatar
Citat:

Spelet är gjort av i princip samma folk som gjorde Age of Empire I/II. Det är otroligt roligt!

Det överraskar en extremt postitivt!
Citera
2008-01-01, 22:20
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Söker ett strategispel som involverar både krig och uppbyggnad av "stad/bas". Spel jag inte tänker lira igen p.g.a överspelande:

Red Alert 2 Yuri's Revenge
Age of Empires II/III
The Settlers: Rise of an Empire
Warcraft III Frozen Throne

Förslag?

Total Annihilation är en gammal klassiker som alltid funkar. Klart överlägset det mesta vad det gäller RTS.
Vill du tänja lite på ramarna och köra ett RTS som inte ser ut som alla andra RTS så kan du testa Homeworld. Också det ett helt fantastiskt lir.
Citera
2008-01-01, 23:24
Medlem
Fredrik BHTs avatar
Söker ett spel där man bygger upp ett imperium. Lite i stil med team hospital, sin city, port of call etc. Någon som har något att rekomendera?
Citera
2008-01-01, 23:54
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik BHT
Söker ett spel där man bygger upp ett imperium. Lite i stil med team hospital, sin city, port of call etc. Någon som har något att rekomendera?

Kolla upp trådarna om Hearts of Iron 2 och Europa Universalis 3 här, kanske inte riktigt i den stil du söker men det är värt att prova om inte annat.

Annars finns ju alltid Transport Tycoon som man kan underhålla sig med i en hel massa timmar med.
Citera
2008-01-02, 01:04
Medlem
Jivs avatar
Citat:

civ-spelen?
Citera
2008-01-02, 01:44
Medlem
Fredrik BHTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiv
civ-spelen?

Jo jag har lirat dem. Får pröva transport T, det låter intressant. Tack för svaren!
Citera
2008-01-02, 08:56
Bannlyst
Citat:
Jo jag har lirat dem. Får pröva transport T, det låter intressant. Tack för svaren!

Transport tycoon deluxe... är grymt beroendeframkallande, och jävligt underhållande.

Testa istället "locomotive" eller "locomotion", vilket är en exakt kopia av TTD.. lite nyare, lite mer saker att göra, lite snyggare...
Citera
2008-01-02, 12:11
Bannlyst
tjena gubbar, när jag var mindre så hade jag ett spel som man byggde järnvägar över till olika delstater i america osså började man med koldrivna lok och avancerade till diesel och dagens lite mera moderna lok.
det var mera ett seriöst vuxen tåg spel som man såg uppifrån osså kunde man dra dyra järnvägar till olika städer elelr industrier för att frakta gods så att man gick i pluss på månadens slut så man kunde uppgradera sin/sina tågstationer.

har glömmt bort vad spelet heter, någon ide?

edit:kom på nu, det hette railroad tycoon.
finns det nån mer liknande lite nyare sim?
Citera
2008-01-02, 12:48
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
tjena gubbar, när jag var mindre så hade jag ett spel som man byggde järnvägar över till olika delstater i america osså började man med koldrivna lok och avancerade till diesel och dagens lite mera moderna lok.
det var mera ett seriöst vuxen tåg spel som man såg uppifrån osså kunde man dra dyra järnvägar till olika städer elelr industrier för att frakta gods så att man gick i pluss på månadens slut så man kunde uppgradera sin/sina tågstationer.

har glömmt bort vad spelet heter, någon ide?

edit:kom på nu, det hette railroad tycoon.
finns det nån mer liknande lite nyare sim?

Railroad Tycoon 3 finns ju. Det kom ut 2004-12-10 i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in