2008-10-21, 14:44
Medlem
Devveloy
Citat:
Söker ett gammalt spel till Amiga tror jag det var.

Det jag minns var att man var i västern, kunde vaska guld, fiska, gräva i gruvor och massa andra saker. Skulle gärna vilja veta vad det heter och ifall det finns nåt liknande spel fast med lite uppdaterad grafik

Lost Dutchman Mine
Citera
2008-10-21, 15:07
Medlem
BesserWissers avatar
Finns det någon riktigt realistisk helikoptersimulator där man kan flyga olika sorters helikoptrar typ Helikopter 9 som försvaret har osv?

Vad för styr-utrustning ska man ha då? Räcker det med en vanlig joystick eller ska man skaffa in ett set med pedaler och spakar och grejor?

Vill minnas att det ska finnas nåt man kan sätta på huvet som gör att gubben i spelet vrider på huvet när man vrider sitt eget huvud? Denna grejen kände visst av hur man rörde sitt huvud och demonstrerades för många år sen på spelet Ecco The Dolphin

I youtube-länkarna till Black Shark får man se hur han vrider runt pilotens "huvud" och kan därför se åt olika håll och vinklar hela tiden. Hur är detta styrt?
Citera
2008-10-21, 15:17
Medlem
Toshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
[..................]
Vill minnas att det ska finnas nåt man kan sätta på huvet som gör att gubben i spelet vrider på huvet när man vrider sitt eget huvud? Denna grejen kände visst av hur man rörde sitt huvud och demonstrerades för många år sen på spelet Ecco The Dolphin

I youtube-länkarna till Black Shark får man se hur han vrider runt pilotens "huvud" och kan därför se åt olika håll och vinklar hela tiden. Hur är detta styrt?

Det heter Trackir http://www.naturalpoint.com/trackir/
Citera
2008-10-21, 15:19
Medlem
Söker efter fler tidsfördiv på jobbet.
Travian och Popmundo spelas flitigt, men behöver nåt mer att göra.
Tips?
Citera
2008-10-21, 15:23
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toshan
Det heter Trackir http://www.naturalpoint.com/trackir/
Danke. Och vilken setup i joystickväg ska man ha?

Edit: Btw, när exakt släpps det, vad kostar det och vart kan man köpa det? Jag tyckte inte denna info framgick på deras sida?

Kommer det att funka på min iMac?
Specs:

Cpu: Intel Core2Duo 2.16Ghz
Ram: 4Gb
Hd: 250Gb 7200rpm
Vga: Ati Radeon X1600 Mobility 128Mb
Senast redigerad av BesserWisser 2008-10-21 kl. 15:35.
Citera
2008-10-21, 16:23
Medlem
Devveloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testpelle
Devveloy

Lost Dutchman Mine

Man tackar så hemskt mycket, var precis detta spel jag letade efter

Fistor - Har reggat mig på The West förut idag. Verkar rätt roligt
Citera
2008-10-21, 23:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Ref-länk raderad!
/Mod
Citera
2008-10-22, 03:02
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devveloy
Söker ett gammalt spel till Amiga tror jag det var.

Det jag minns var att man var i västern, kunde vaska guld, fiska, gräva i gruvor och massa andra saker. Skulle gärna vilja veta vad det heter och ifall det finns nåt liknande spel fast med lite uppdaterad grafik

Ett av världens fetaste spel. Lost Dutchman Mine.

http://amigareviews.classicgaming.gamespy.com/lostdutc.htm

Finns på Piratbukten.

Fanns också en sida man kunde spela det online innan, vet inte om den finns längre.

offT: Här är iaf en fet gratis online emulator retro sida för c64an, med länkar till nintendo 8 bitar osv. (spela giana sisters, supermario, online :P)

http://c64s.com/toplist/

lite fler listor http://gnomeslair.blogspot.com/2007/02/twisted-joy-of-online-emulation.html
Senast redigerad av FreeWilhelmFree 2008-10-22 kl. 03:13.
Citera
2008-10-22, 13:00
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Danke. Och vilken setup i joystickväg ska man ha?

Edit: Btw, när exakt släpps det, vad kostar det och vart kan man köpa det? Jag tyckte inte denna info framgick på deras sida?

Kommer DCS: Black Shark att funka på min iMac?
Specs:

Cpu: Intel Core2Duo 2.16Ghz
Ram: 4Gb
Hd: 250Gb 7200rpm
Vga: Ati Radeon X1600 Mobility 128Mb

Ingen som vet ovanstående???
Citera
2008-10-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drmicco
Jag söker ett gammalt SegaMegadrive spel!

Man flyger ett rymdskepp och skjuter ner rymd monster/skepp
oftast är spelvinkeln så att man ser skeppet uppifrån och banan rör på sig.

Efter varje monster man dödar får man små pengar, både silvriga och "brons aktiga" tänk er typ 5-kronor och 50-öringar.

Och för dom pengarna kan man köpa nya vapen för.

Det har ungefär samma känsla som det gamla nintendo 8 bitars spelet Lifeforce när man ser skeppet ovanifrån. fast man får mynt för varje dödat monster/skepp

har letat efter detta spel i flera år men aldrig hittat igen det!
PLZ help!

Mvh /micke

Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Tror inte detta var till Sega men det låter rätt likt spelet Tyrian.

Det var rätt likt ! vi börjar närma oss .. Men tyvärr var det inte det spelet..
Man får aldrig nya vapen under banan som jag minns utan tror man var tvungen köpa dom i slutet.. "mynten " som man fick av gubbarna var dock lika!

Försöker igen! ingen som vet vad spelet heter?
Citera
2008-10-23, 13:43
Medlem
maaltes avatar
Jag söker efter ett puzzel spel. Spelade det när jag var mindre. Man fick ett par redskap så skulle man bygga upp en bana. Det fanns lampor, fläktar, laser osv. Någon som vet vad det heter?
Citera
2008-10-23, 15:23
Medlem
silverrävens avatar
Hjäälp

Ett av de enklaste flygspelen. 2 pers spelar mot varandra, en är ett grönt plan och den andre ett rött plan. Flygplanet ser ut som ett V. Banorna är som gjorda i Paint. Det finns landningsställen där man laddar kraft och man förlorar kraft varje gång motståndaren skjuter på en, vanligtvis med enkla skott men vill minnas att man kunde få bättre vapen som liksom exploderade och förstörde banan. Man förlorar också kraft om man råkar nudda väggarna i spelet.

Jag har lagt ner sjukt lång tid på att hitta detta men har inte vart i närheten.

Jag vet att det finns nån galning som fortfarande spelar detta otroligt enkla men lik förbannat roliga spel Snälla hjälp mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in