2008-10-07, 23:27
Medlem
dequelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viruxez
Min bror har ungefär samma smak, han avgudar Mafia, alla GTA spel och vissa andra liknande spel från Rockstar Games. Ett annat spel han älskar är "Dead Rising" på X-box 360. Sjukt bra story, testa de om du inte gjort de innan.

Schysst! Nog för att jag aldrig varit inne på zombie/skräckspel men det där verkade ju ha en lustig story. Ska provas, när TV'n är fixat

Citat:
Ursprungligen postat av Fourtwosix
Jag söker ett psx-spel. Afroamerikansk tjej, polis, lite freeroaming-upplägg, ett utav dom första uppdragen var att spöa ett gäng i en park, en utav dom senare uppdragen spelar man som en gammal gubbe som rusar runt på ett tak.

Hjälp uppskattas.

Jag vet vilket du snackar om, har det i någon låda. Minns inte vad det heter nu, men det var mitt absoluta favoritspel då. Ska försöka leta upp det och ge dig namnet.
Senast redigerad av dequelo 2008-10-07 kl. 23:31.
Citera
2008-10-08, 09:57
Medlem
Jivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NestTest
Jag och brorsan klarade just Bionic Commando Rearmed. Ett mycket underhållande spel. Själva tjusningen låg i att man kunde spela co-op fast på en dator. Jag och brorsan sitter alltså i soffan och spelar detta med varandra till min dator med tv-dataskärm.

Jag söker spel som liknar detta. Man ska kunna köra spel coop på en dator (inte flera datorer i nätverk), i t.ex. splitscreen.

Genre spelar ingen roll. Allt från action, fighting, rpg, action etc.

Gärna snyggt grafiskt, men det är verkligen inget krav.

Musen bör inte användas, eftersom vi bara har en sådan till datorn!

Tack för hjälp!

edit: Glömde säga, man måste inte köra MED varandra det går bra att köra MOT varandra också!

Jag o brorsan spelade en hel del Future Cop: LAPD på tiden då det begav sig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Future_Cop:_LAPD
Citera
2008-10-08, 11:08
Medlem
ÅH! Kom precis att tänka på ett sjukt bra spel som jag spelade när jag var liten:

Jag minns att man kunda springa runt på stora fält i 3d 1st person view, men man kunde även stöta ihop med andra invånare på planeten. När man stötte ihop med någon blev det plötsligt 2d och man kunde gå fram och försöka kommunicera med den andre, man kunde också attackera den andre.

Det var ett ganska gammalt spel med dålig grafik
Citera
2008-10-08, 12:31
Medlem
Nån som har någon koll när "UFC 2009 undisputed" till x-box 360 släpps, kan inte hitta det datumet.
Citera
2008-10-08, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NestTest
Half-life 2 (och 1 faktiskt) har bra handling, är roliga och intensiva. Men det lär du ju ha testat redan??

Ja det har jag testat Glömde nämna det
har fått tips om att Mass Effect ska vara ett grymt spel med grym handling, snubben som jag snackade med sa att om jag älskade Halos handling(vilket jag sa att jag gjorde) så sklle jag klättra på väggar för denna. Någon som kan informera om detta är ett bra spel?
Citera
2008-10-08, 13:17
Bannlyst
Test drive unlimited

Tjena, Jag har ett problem med test drive unlimited... Det går att köra bil och allting men inte motorcykel, Observera att jag har ställt in tangentbordet osv :S Är det ngn som vet vad felet kan bero på?

Tacksam för svar
Citera
2008-10-08, 17:16
Medlem
NestTests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiv
Jag o brorsan spelade en hel del Future Cop: LAPD på tiden då det begav sig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Future_Cop:_LAPD
Ok, det verkar ganska skoj faktiskt! Tankar det just nu!

Tack förm tipset!

Inga andra som har tipps på splitscreen-coop spel till dator. ?

Kom på att bilspel skulle kunna funka. Någon som vet ett bilspel som går att köra i splitscreen?
Citera
2008-10-08, 19:34
Medlem
ShmotZs avatar
Ett liknande spel till RO tack! Gratis? Kanske med private servers?
Citera
2008-10-08, 22:03
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainrelease
ÅH! Kom precis att tänka på ett sjukt bra spel som jag spelade när jag var liten:

Jag minns att man kunda springa runt på stora fält i 3d 1st person view, men man kunde även stöta ihop med andra invånare på planeten. När man stötte ihop med någon blev det plötsligt 2d och man kunde gå fram och försöka kommunicera med den andre, man kunde också attackera den andre.

Det var ett ganska gammalt spel med dålig grafik

Låter udda. När var detta? PC? DOS?
Citera
2008-10-09, 10:14
Medlem
Efterlyser tips på spel som man kan sitta fyra goa gubbar runt en tv och spela. Att bara köra dubbelmatcher i tennis börjar vid detta laget kännas lite långtråkigt.

Konsolen i fråga är en xbox360.
Citera
2008-10-09, 10:57
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blommis84
Efterlyser tips på spel som man kan sitta fyra goa gubbar runt en tv och spela. Att bara köra dubbelmatcher i tennis börjar vid detta laget kännas lite långtråkigt.

Konsolen i fråga är en xbox360.

Bomberman Live
Beijing
Halo 3
Call of Duty 4
Madden 09
Fifa 09
NHL 09

Madden 09 är skitkul om man lirar 2vs2
Citera
2008-10-09, 13:53
Medlem
Elak trollkarls avatar
Minns ett spel som lanserades runt 2001, tror jag. Det hela gick ut på att du regisserade en talk show, där du bland annat fick bestämma ämne och ställa frågor till deltagarna. Hade för mig att spelet hette "The Talk Show", men hittar inget. Någon som minns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in