2007-06-11, 17:15
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vongöran
söker ett NES spel. handlade typ om någon gubbe i blå hatt som gick runt i en laburint, han hade 4 drycker som han kunde använda bla för att upptäcka hemligheter i ett rum och frysa objekt i rörelse. Posta gärna med bild

tack på förhand - vongöran
Det låter som Solstice igen.

Och googla efter dina egna bilder din lata fan.
Citera
2007-06-11, 20:04
Medlem
Jag söker ett spel där man är manager för ett band!
Citera
2007-06-11, 20:13
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkcd
Jag söker ett spel där man är manager för ett band!
Rock Star Ate My Hamster till C-64

Jag har även spelat en helt textbaserad klon till PC som bara hette Rock Star.

Annars finns Pop Star Maker till PSX som har precis samma koncept men betydligt tråkigare genomförande.

Är du ute efter ett annat spel så får du försöka precisera plattform och ungefärligt årtal eftersom det finns betydligt fler kloner än så.
Citera
2007-06-11, 22:51
Medlem
Spel i stil med The Sims/Second Life

Tjena, någon som vet om det finns nåt spel i stil med The Sims, men som är lite "bredare" så att säga. Alltså inte bara fokus på familjeliv och relationer utan mer möjligheter att röra på sig, köpa bilar och hus. Lite mer frihet helt enkelt. GTA har ju lite inslag av detta, speciellt San Andreas. Man kan väl säga att jag letar efter ett Second Life som man spelar "mot datorn" så att säga...
Citera
2007-06-13, 01:24
Medlem
manwhor3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon_Says
Ja söker efter namnet på ett spel hoppas nån gammal go lirare kan ge mig ett korrekt svar..spelet är jättegammalt från 90 nån gång men ja älskade det när ja lirade förr o kan inte sluta drömma tebax till mina första bästa minnen från dataspel.

iaf:
det är ett RPG.
Man börjar i en stad då man kan välja 4 eller 6 kommer inte ihåg exakt "gubbar" som går ihop liknande TIBIA på kartan men när man stöter på nåt så kommer det upp en stridsyta där man mött 1 eller flera monster.
spelet går till så att man väljer en attack eller att heala eller magi i omgångar så det är turnbased fight..

vad som utmärker detta spel o som kan få mig att tro att nån kanske kommer ihåg denna titeln är dom raserna man kan spela..(man kan välja olika raser 4-6 i truppen)

Pixie,Sprite,Human och har för mig Elf osv och när en av gubbarna dör i strid har man chansen o få tebax honom som en undead vilket inte är lika roligt.
man får XP o det finns siffror indikerade för hp osv.
man slumpar ut statsen på dom figurer man valt så det är bara o trycka på tills man får en figur med rätt ok medel stats.

Hoppas det kortar ner svaren något med raserna pixie o sprite kommer inte ihåg så himla bra det har varit många år o många flaskor sprit.

Förresten är detta mitt första inlägg på Flashback

Hej allihop

Är Heroes of Might and Magic du söker.
Vilket av dom det va, kan jag däremot inte svara på.

Men trean är riktigt bra, även om det lätt är magin som avgör där(Islands and Caves är en tok bra map. Lätt att bygga om så den blir ännu bättre också)
Fyran säg rejält enligt mig, fast det berodde väl till stor del på att undead va allt för övermäktiga med sina vampires där.
Femman(det senaste), kan jag rekomendera.
riktigt bra lir tyckte jag. Och det borde dessutom vara riktigt lätt att hitta en torrent på det.

Edit;
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerlol
Tjena letar efter ett gammalt spel från 1997, det heter havets vargar och är en klassiker men hittar inte det. Är väldigt tacksam om någon vet var det finns.
Tack på förhand

Detta är det spel han menar.
http://spel.torget.se/spel2002/test_pc/00313.shtml
Sökte på google: havets vargar på pc
Kom upp ganska så många svar, leta rutn bland länkarna. Så kanske du hittar det
Citera
2007-06-13, 15:20
Medlem
Pure Evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vongöran
söker ett NES spel. handlade typ om någon gubbe i blå hatt som gick runt i en laburint, han hade 4 drycker som han kunde använda bla för att upptäcka hemligheter i ett rum och frysa objekt i rörelse. Posta gärna med bild

tack på förhand - vongöran

Det är inte Lode Runner till NES då?
Citera
2007-06-13, 15:22
Medlem
Låter som Solstice

Citat:
Ursprungligen postat av Pure Evil
Det är inte Lode Runner till NES då?
Citera
2007-06-13, 15:24
Medlem
Moonstone kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Simon_Says
Ja söker efter namnet på ett spel hoppas nån gammal go lirare kan ge mig ett korrekt svar..spelet är jättegammalt från 90 nån gång men ja älskade det när ja lirade förr o kan inte sluta drömma tebax till mina första bästa minnen från dataspel.

iaf:
det är ett RPG.
Man börjar i en stad då man kan välja 4 eller 6 kommer inte ihåg exakt "gubbar" som går ihop liknande TIBIA på kartan men när man stöter på nåt så kommer det upp en stridsyta där man mött 1 eller flera monster.
spelet går till så att man väljer en attack eller att heala eller magi i omgångar så det är turnbased fight..

vad som utmärker detta spel o som kan få mig att tro att nån kanske kommer ihåg denna titeln är dom raserna man kan spela..(man kan välja olika raser 4-6 i truppen)

Pixie,Sprite,Human och har för mig Elf osv och när en av gubbarna dör i strid har man chansen o få tebax honom som en undead vilket inte är lika roligt.
man får XP o det finns siffror indikerade för hp osv.
man slumpar ut statsen på dom figurer man valt så det är bara o trycka på tills man får en figur med rätt ok medel stats.

Hoppas det kortar ner svaren något med raserna pixie o sprite kommer inte ihåg så himla bra det har varit många år o många flaskor sprit.

Förresten är detta mitt första inlägg på Flashback

Hej allihop
Citera
2007-06-13, 15:28
Medlem
Pure Evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogamer
Låter som Solstice

OK, fick ju ingen bekräftelse på att det var det.
Citera
2007-06-13, 19:16
Medlem
Rauzs avatar
Spel liknande Backpacker?

Ja, finns det något sånt? Det kan med fördel vara riktat mot en lite vuxnare publik och gärna på engelska.
Citera
2007-06-13, 19:56
Medlem
JoeL431s avatar
Hjälp att hitta två gamla spel

Det första spelet jag letar efter är den svart-vita versionen av snake (om den finns att få tag på till data). Och det andra vet jag inte vad det heter men man skall typ fånga in bollar på så liten yta som möjligt(man kan komma till svårare och svårare levels). Är det någon som vet vart man kan få tag på dom här spelen till data om det går och gärna vad det andra spelet jag letar efter heter!

/Joel.
Citera
2007-06-13, 21:19
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Det första spelet jag letar efter är den svart-vita versionen av snake (om den finns att få tag på till data). Och det andra vet jag inte vad det heter men man skall typ fånga in bollar på så liten yta som möjligt(man kan komma till svårare och svårare levels). Är det någon som vet vart man kan få tag på dom här spelen till data om det går och gärna vad det andra spelet jag letar efter heter!

/Joel.
Det andra spelet heter Jezzball. Det finns massor av kloner men det är antagligen Jezzball du söker eftersom det ingick i något Windows gamepack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in