2008-04-17, 00:03
Medlem
Fenris avatar
flygare

Jag är säkert antik men jag minns med glädje tillbaks på tiden då man satt med 3,5" disketter i drivor och laddade spel i en kvart för att få 5 min spelglädje... Det är såklart Amiga jag pratar om och framför allt F/A-18 Interceptor och Fighter Bomber... Lätt att spela men ändå med en viss utmaning..
Jag skulle vilja ha ett liknande spel fast med snygg grafik och gjort för modernare burkar.. Simulatorer blir för avancerade.. Jag vill kunna komma igång fort och skjuta saker...
Finns det nåt spel i den stilen?? Skulle va helt underbart om någon intelligent programmerare kunde göra en MMO-version av ett sånt spel..
Citera
2008-04-17, 00:04
Medlem
Förbannads avatar
Jag läste i Metro där de tipsade om nanok.com/pen tror jag det var. Har inte vågat kolla in sidan själv
Citera
2008-04-17, 09:03
Medlem
Söker C64 spel

Jag minns ett spel till C64 som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Man började med att flyga helikopter, man såg bilden ur en cockpitvy och innan man landade var man tvungen att trycka "s" för "silent mode" annars dog man. När man väl landat övergick spelet till att vara ett agentspel, figuren man spelade var en streckgubbe som infiltrerade ett läger. Man kunde visa olika Id-handlingar och byta kläder, man skulle söka i lådor och byråer.

Någon som kan gräva i sitt minne och hjälpa mig vad det hette?
Citera
2008-04-17, 12:02
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogamer
Jag minns ett spel till C64 som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Man började med att flyga helikopter, man såg bilden ur en cockpitvy och innan man landade var man tvungen att trycka "s" för "silent mode" annars dog man. När man väl landat övergick spelet till att vara ett agentspel, figuren man spelade var en streckgubbe som infiltrerade ett läger. Man kunde visa olika Id-handlingar och byta kläder, man skulle söka i lådor och byråer.

Någon som kan gräva i sitt minne och hjälpa mig vad det hette?
Infiltrator. Vilken skräll va?
Citera
2008-04-17, 13:33
Medlem
rahanjams avatar
Jag söker Jazz Jack Rabbit . Finns det någon som kan länka en fungerande version för win XP?
Citera
2008-04-18, 00:26
Bannlyst
nytt snowboard spel till 360
Citera
2008-04-18, 02:11
Medlem
Marvel_SWEs avatar
Puzzle

Ett spel jag såg på nån youtube film på någon spelgala för bästa pussel spel (?) . Man spelar iaf som en myra och så kan man "rita" fram olika former som hjälper en fram igenom banorna. Spelet var sett från sidan. Någon som vet vad det heter?
Citera
2008-04-18, 08:45
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marvel_SWE
Ett spel jag såg på nån youtube film på någon spelgala för bästa pussel spel (?) . Man spelar iaf som en myra och så kan man "rita" fram olika former som hjälper en fram igenom banorna. Spelet var sett från sidan. Någon som vet vad det heter?

Öhm. SimAnt?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sim_ant
Citera
2008-04-18, 12:54
Medlem
The Spoony Bards avatar
Söker ett spel som jag har vaga minnen av att jag spelat när jag var barn. Det jag minns är ett det var ett fantasy spel. Det var FPS och lite dungeoncrawling. Minns endast ett exempel med en karaktär som hette "Bert the Troll" och ett item som hette Bert's Club man skulle ge honom och då joinade han ens party.

Har nån någon aning om vad det kan ha varit för spel?
Citera
2008-04-18, 17:11
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Spoony Bard
Söker ett spel som jag har vaga minnen av att jag spelat när jag var barn. Det jag minns är ett det var ett fantasy spel. Det var FPS och lite dungeoncrawling. Minns endast ett exempel med en karaktär som hette "Bert the Troll" och ett item som hette Bert's Club man skulle ge honom och då joinade han ens party.

Har nån någon aning om vad det kan ha varit för spel?

It's supposed to be Bert the troll from the Hobbit...

Det är vad jag hittade när jag sökte lite, kan vara en slump, kanske är rätt spel?

Jag är dock bara 20, så bättre svar kanske finns senare när jag rådfrågat farsan

Kan det ha varit runt 1982? hittade lite mer info om det

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hobbit_%28video_game%29

http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0006440
Senast redigerad av Seriouskai 2008-04-18 kl. 17:18.
Citera
2008-04-18, 21:06
Medlem
The Spoony Bards avatar
Ah spelat hette Thunderscape efter lite efterforskningar. Ingen som vet om det råkar vara freeware nuförtiden och gratis för nedladdning nånstans? Är ett hyffsat gammalt spel.
Citera
2008-04-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Spoony Bard
Ah spelat hette Thunderscape efter lite efterforskningar. Ingen som vet om det råkar vara freeware nuförtiden och gratis för nedladdning nånstans? Är ett hyffsat gammalt spel.
http://www.the-underdogs.info/game.php?name=Thunderscape

OBS:Att ladda ner på den sidan fungerar inte för mig med Firefox, använd IExplorer om du får samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in