2008-08-12, 09:58
Avslutad
Jo, det var till Playstation 1. Tror att det utnyttjade skak-funktionen om man hade en sådan kontroll också.

---edit---
Kollade några bilder på Spyhunter och måste säga att det liknar det jag söker. Men som sagt, jag är säker på att det var till Playstation 1. Ägde ingen PS2:a så tidigt i livet
Senast redigerad av Zacii 2008-08-12 kl. 10:01.
Citera
2008-08-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
Jo, det var till Playstation 1. Tror att det utnyttjade skak-funktionen om man hade en sådan kontroll också.

skak-funktionen tyder på att spelet är ganska nytt för att vara ett ps1-spel, ska kolla runt lite o se vad jag hittar

Ja du kanske borde testa spyhunter om du har möjligheten ^^
Senast redigerad av Chaez 2008-08-12 kl. 10:05. Anledning: kommentar
Citera
2008-08-12, 11:46
Avslutad
Ha!, hittade det nu. Auto Destruct hette det ju. Var tydligen utveklat av svenskar också.

http://www.youtube.com/watch?v=QD2kGseJ6bs
http://www.gamefaqs.com/console/psx/data/196670.html
Senast redigerad av Zacii 2008-08-12 kl. 11:48.
Citera
2008-08-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
Ha!, hittade det nu. Auto Destruct hette det ju. Var tydligen utveklat av svenskar också.

http://www.youtube.com/watch?v=QD2kGseJ6bs
http://www.gamefaqs.com/console/psx/data/196670.html

Bra jobb! ;D
Citera
2008-08-12, 13:53
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marshall Mash
Jag letar efter ett gammalt spel i 2D där man styrde en tank och hade olika vapen, sen så ställde man in kraft och höjd på skottet innan man sköt.
Det var turnbased och det har säkert gjorts remakes av det.
Fanns ett av vapnena som hette "groundhog" det är allt jag minns.

GORILLAS.BAS
Citera
2008-08-12, 15:37
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marshall Mash
Jag letar efter ett gammalt spel i 2D där man styrde en tank och hade olika vapen, sen så ställde man in kraft och höjd på skottet innan man sköt.
Det var turnbased och det har säkert gjorts remakes av det.
Fanns ett av vapnena som hette "groundhog" det är allt jag minns.

Tror spelet du letar efter heter Scorched Earth .
Citera
2008-08-12, 17:08
Medlem
Drunkpunks avatar
Söker ett first-person shooter spel, i stil med medal of honor och cod serierna.

MEN. Jag söker en mer verklig touch. Att en bana enbart är en strid där man sitter på ungefär samma ställe, och om man gör framryckningen kan det få grava konsekvenser, precis som i verkligheten.

Har hört att Band of Brothers ska vara en bra serie men rätta mig om jag har fel, det säljs väl inte längre?

Hjälp en spelsugen flashbackare!
Citera
2008-08-12, 17:27
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkpunk
Söker ett first-person shooter spel, i stil med medal of honor och cod serierna.

MEN. Jag söker en mer verklig touch. Att en bana enbart är en strid där man sitter på ungefär samma ställe, och om man gör framryckningen kan det få grava konsekvenser, precis som i verkligheten.

Har hört att Band of Brothers ska vara en bra serie men rätta mig om jag har fel, det säljs väl inte längre?

Har hört att Red Orchestra: Ostfront 41-45 ska vara väldigt realistiskt men inte testat själv.
www.redorchestragame.com/
Citera
2008-08-12, 20:36
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkpunk

Du tänker inte på Brothers in Arms?
Jag har bara spelat Road to Hill 30 och tyckte det var riktigt härligt.. jag vet dock inte om det inehåller den realism du letar efter.
Citera
2008-08-12, 21:03
Medlem
G.Bs avatar
Ett gammalt bilspel som hade sin era under windows 95 tiden, tror man var någon form av monster truck och körde någon form av lopp
Citera
2008-08-12, 22:09
Medlem
Exteruss avatar
Jag har under ett bra tag nu varit ruskigt sugen på något agent/hitman/stealth-aktigt spel till dator. Dvs, nutid (eller kring nutid, dock inte medeltid eller fantasy) ljuddämpade pistoler, konspirationer, dubbelagenter, CIA, MI6, lönnmördare, etc. Kanske något av samma typ som Hitman-spelen (som jag spelat flera gånger om). Dvs, inte vanliga FPS eller militärspel. Om möjligt gärna något som är lite "style over substance", om ni förstår vad jag menar. Mer story och känsla än en övning i fingerfärdighet.

Som sagt, Hitmanspelen har jag spelat sönder. Splinter Cell-spelen är inte heller aktuellt.

Så...har någon några tips?
Citera
2008-08-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.B
Ett gammalt bilspel som hade sin era under windows 95 tiden, tror man var någon form av monster truck och körde någon form av lopp
Monster Truck Madness kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in