2010-02-14, 21:35
Medlem
McRills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis
Jag söker ett roligt rally / bilspel. Inget överdrivet spel som burnout utan mer realistiskt.
Skulle vara härligt om man slapp stadsmiljö också!

Pc? Konsol?
Citera
2010-02-14, 21:40
Medlem
Stardragons avatar
Det låter faktiskt som nåt jag skulle kunna slå ihjäl lite tid med. Säg till om du kommer på namnet.
Blev förövrigt sugen på att spela lite Police Quest igen...
Citera
2010-02-14, 21:45
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Jag söker ett roligt rally / bilspel. Inget överdrivet spel som burnout utan mer realistiskt.
DiRT 2 är väl det bästa rallyspelet nu för tiden.
Citera
2010-02-14, 21:49
Medlem
Fetnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardragon
Det låter faktiskt som nåt jag skulle kunna slå ihjäl lite tid med. Säg till om du kommer på namnet.
Blev förövrigt sugen på att spela lite Police Quest igen...

Ja, man önskar man kom på vad det hette. Verkade sjukt kul att glida runt a´la tv-serien "cops" å spraya lite tårgas på white-trashbrudar och köra lite stungun på fulla gubbar... Haha!
Man önskar...
Citera
2010-02-14, 22:17
Medlem
fags avatar
Citat:
DIRT I/II kanske kan vara något för dig? Annars kommer väl Gran Turismo 5 om ett tag? Lite storstadmiljö där kanske.
Citera
2010-02-14, 23:07
Medlem
Trammiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
DIRT I/II kanske kan vara något för dig? Annars kommer väl Gran Turismo 5 om ett tag? Lite storstadmiljö där kanske.

Tar och tankar ner Dirt 1 och ger det ett försök. Tackar för tipset!
Citera
2010-02-15, 02:08
Medlem
Jag söker ett bilspel. Har tidigare nästan bara kört nfs men det kanske är dags att vidga vyerna lite. Spelet jag tycker bäst om inom nfs är väl undercover (och de första) så kanske något som liknar det, eller varför inte något helt annorlunda. Bara det är en riktigt skön känsla i det så att det är värt att testa. Förslag?

Sedan tänkte jag mig även ett fps eller något äventyrsliknande spel med bra singleplayer; dvs bra story och kul uppdrag. Helst inget framtida eller med monster och sånt. Kanske något som liknar max payne då det var ett grymt spel eller kanske något i stil med no one lives forever (NOSTALGI!!) . Eller Assassins creed som är det spel som jag på senaste tiden uppskattat mest. Förslag?

Tack på förhand!
Senast redigerad av Adas 2010-02-15 kl. 02:12.
Citera
2010-02-15, 04:56
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Vet ej om ett spel som uppfyller detta finns men söker ett spel där man får bygga sin egen skidanläggning, om det finns något likt roller coaster etc. Eftersom jag är mycket för att bygga egna nöjesfält och liknande. Vore roligt med en skidanläggning också

Någon?
Citera
2010-02-15, 12:27
Medlem
Paladias avatar
Vad finns det för spel som har ett liknande upplägg som Metroid (de i 2D) eller Castlevania: Symphony of the Night (och vissa andra Castlevania-spel)? Till vilken konsol/pc kvittar men de bör vara 2D.
Senast redigerad av Paladia 2010-02-15 kl. 12:29.
Citera
2010-02-15, 13:22
Medlem
731s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Vad finns det för spel som har ett liknande upplägg som Metroid (de i 2D) eller Castlevania: Symphony of the Night (och vissa andra Castlevania-spel)? Till vilken konsol/pc kvittar men de bör vara 2D.

Menar Du Side-scroller Spel Eller?
Citera
2010-02-15, 15:24
Medlem
Kazjurols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia

Megaman
Citera
2010-02-15, 16:40
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 731
Menar Du Side-scroller Spel Eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Kazjurol
Megaman
Nej, jag menar icke linjära plattformsäventyr i stil med Metroid. Där man går tillbaka till områden man redan varit på efter man fått nya färdigheter. Jag har dock hittat några nu så ni behöver ej svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in