2008-07-18, 13:58
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyface
Jag har nyligen dragit fram mitt gammla playstation 1 och har börjat ladda ber en massa spel,
Har hittat en massa gammla favoriter. Men saknar Tombrider 2
Och på grund av Tombrider filmen så är det svårt att hitta torrenter med psx spelet :l Mitt playstation är "chippat" så det tar både
PAL och NTCU.

Skulle vara tacksam om någon visste var jag kan hitta en Tombrider 2 psx Torrent.

Ps. den enda torrent jag hittade var en med alla tobrider spel, på piratebay, men 1an och 2an fungerar inte.
Fildelning hör egentligen inte hemma här så ta det i fildelningsforumet nästa gång.

För alla äldre spel rekommenderar jag Underground Gamer.
Citera
2008-07-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Fildelning hör egentligen inte hemma här så ta det i fildelningsforumet nästa gång.

För alla äldre spel rekommenderar jag Underground Gamer.

Ok, jag vart lite osäker Men tack ändå ska kolla där.
Citera
2008-07-18, 17:32
Medlem
Hej, efter att ha klarat ut GTA IV för nån månad och spelat en hel del multiplayer live så har jag börjat tröttna på hur tråkiga många spelare är och på hela spelet.

Söker därför nu ett helt nytt spel till Xbox360 som gärna får vara GTA likt, inget bilspel. Allt annat kan vara acceptabelt, ett plus är multiplayer på xbox live.
Så kan ni rekommendera mig ett bra spel som man kan ha lite kul och med bra handling?
Spelet skall vara köpbar i Sverige på nätet eller i butik!

Tack på förhand
Citera
2008-07-18, 17:40
Medlem
Yummas avatar
Jag letar efter ett litet spel som man lirar i webläsaren.
Man är en grävmaskin och man gräver ner med en borr och plockar Järn, guld, platina osv.

Man kan köpa uppgraderingar och bomber.

Tror jag hittade den på en svensk gameportal men jag kommer inte ihåg riktigt.
Citera
2008-07-18, 18:13
Medlem
saftad_burks avatar
Gammalt Rtsspel

Ett demo av det spelet hängde med på en demoskiva från någon gammal speltidning för en massa år sedan.
Det jag minns nu var att man kunde hyra massa olika coola samurajgubbar i en inn. Ifall man fick slut på pengar vände de sig emot en istället.
Ett rtsspel med japantema, gissar på att det var tio år sedan, kanske lite mindre.

Någon som vet? Jag blir lycklig om ni vet.
Citera
2008-07-18, 21:28
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yumma
Jag letar efter ett litet spel som man lirar i webläsaren.
Man är en grävmaskin och man gräver ner med en borr och plockar Järn, guld, platina osv.

Man kan köpa uppgraderingar och bomber.

Tror jag hittade den på en svensk gameportal men jag kommer inte ihåg riktigt.
Motherlode!

Edit. http://www.heavygames.com/motherlode/showgame.asp länk
Senast redigerad av Panzerbat. 2008-07-18 kl. 21:31.
Citera
2008-07-18, 23:35
Medlem
Gemini-s avatar
Vet någon ett spel till PC (Eller Ps3, Tror dock inte dte finns nått.) som man kan spela som varulv ?
Finns ett gäng vampyr spel osv...Men jag ahr alltid velat spela som en varulv ^^
Det enda spel jag hittat är "Morrowind : Bloodmoon" Men et tråkiga där är att man måste ju spela så förbannat länge innan man kan hitta domdär varulvarna ^^.

Någon som sitter på nått tips ?
Grafiken ska iallafall vara uthärdlig.

Tack på förhand.
Citera
2008-07-19, 00:19
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini-
Vet någon ett spel till PC (Eller Ps3, Tror dock inte dte finns nått.) som man kan spela som varulv ?
Finns ett gäng vampyr spel osv...Men jag ahr alltid velat spela som en varulv ^^
Det enda spel jag hittat är "Morrowind : Bloodmoon" Men et tråkiga där är att man måste ju spela så förbannat länge innan man kan hitta domdär varulvarna ^^.

Tack på förhand.
Jag tror inte det har gjorts så många varulvspel alls faktiskt. Om du har en PS3a som klarar PS2 spel finns Altered Beast där man ska föreställa något genetiskt varulvsexperiment men det är helt värdelöst och en skam för Altered Beast-namnet. Förutom det kan jag bara komma på Werewolf: The Last Warrior till NES faktiskt. Inte heller det var någon höjdare på sin tid.
Citera
2008-07-19, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dosigo
Jag är sugen på ett nytt stealthspel till min 360. Ett spel där man ska smyga runt och döda sina fiender utan att bli sedd. Letar efter någonting som liknar t.ex Splinter Cell-serien.

Någon som kan rekomendera något smygspel?

Assasins Creed
Citera
2008-07-19, 04:24
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubermannen
Assasins Creed

Pc versionen är bättre. De lade till massa material såsom uppdrag m.m eftersom folk tyckte 360 versionen (som kom ut före) var för enformigt
Citera
2008-07-19, 11:36
Medlem
Söker xbox 360 fightingspel där man kan vara 4 spelare på samma konsol! Vet någon hur det är med Dead or Alive 4? Eller Virtua Fighter 5?
Citera
2008-07-19, 12:46
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini-

Tack på förhand.

Finns en lista över spel där varulvar har någon form av roll här:

http://www.mobygames.com/game-group/werewolf-inspired-games

Men jag måste säga att jag är förvånad över det lilla urvalet, det är ju bara de spel ni redan har nämnt och ett par till. Man tycker ju det kunde vara ett rätt coolt tema att bygga på liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in