2008-02-06, 00:32
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Har aldrig kollat in KOTOR spelen, är dom värkligen ordentliga RPG? Värkar mer som Starwars lir med lite RPG element
Ordentligt RPG skulle jag absolut inte kalla det, men däremot är det ett SJUKT bra spel.
Citera
2008-02-06, 07:57
Medlem
Malices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emrik
jag söker ett mmorpg. helst med en liten trial eller gratis.
det mesta fungerar bra =) behöver någonting att göra på dessa kvällar då man bara hänger på flashback ändå.
framtiden, stenåldern eller nutid spelar ingen roll. det enda kravet är att det inte suger.

har testat eve nu en vecka och det är ju skitkul men har en kräsen kompis som hellre vill vara en gubbe man kan springa runt med.

spelet får inte heta någonting med warcraft, runescape, burning sea eller flyff.

ös på med förslag!

Jag har för mig att Guild Wars har trial om du var intresserad av det. Annars kanske Knight Online kan vara något.
Citera
2008-02-06, 08:13
Medlem
Malices avatar
Citat:
Ja nu är det ju så att det finns igentligen inga bättre spel än RPG spelen. Inget som kan forma så bra storys och få en att fastna. Har på senare tid svårt att hitta bra RPG spel o lira, o tänkte fråga FB medlemmarna

Försök inte ta upp spel som t.ex wow, ja jag erkänner, det är ett hyffsat spel men i helvete att det är värt stålarna

Dra på med allt ni har, browser baserade, vanliga lir på datorn, mmorpg's (INGA med månadsbetalning, de rensar ja ut direkt haha)

PS. Oblivion är bästa PC liret EVAR, så säg inte emot

Jo jag har även The witcher, inte min stil...

Final Fantasy (personligen gillar jag 7an och 9an), Baldur's Gate, Morrowind, Neverwinter Nights, Etherlords 2 (rpg/strategi), Diablo, Knight online (mmorpg som jag tror blev gratis igen).
Det är några jag kommer på nu. Har själv inte spelat The Withcer så jag vet inte riktigt vad det är som inte är din stil.

Tycker man lätt kan byta två öl på krogen mot att spela Wow en månad, har dock tröttnat på det själv nu, men tycker absolut det var värt pengarna.
Citera
2008-02-06, 08:18
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Gothic 3 är inte spelbart, mer frustrerande lir får man leta efter

Har aldrig kollat in KOTOR spelen, är dom värkligen ordentliga RPG? Värkar mer som Starwars lir med lite RPG element

om du inte vill pröjsa för wow så kan du köra den där kinesiska motsvarigheten Perfect World, gratis och ser bra ut

http://www.flashback.org/showthread.php?t=612310

Om du gillar oldskool så rekomenderar jag Diablo 1 och 2. Baldurs Gate. Fast dom är nog 2d.
Senast redigerad av FreeWilhelmFree 2008-02-06 kl. 08:21.
Citera
2008-02-06, 08:37
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Som jag uppfattat det så ska The Witcher påminna om de mest hyllade RPG-spelen häromkring, nämligen Baldur's Gate och PlaneScape: Torment. Prova dessa spel helt enkelt. De är äldre, men antagligen bättre också.
Baldur's Gate har ett bättre spelupplägg medans Planescape har bättre handling.

Du tror inte du är lite väl insnöad?
De som jag tipsar om ovan är enligt många bäst.
Morrowind äger Oblivion.
Gothic-spelen har jag hört ska vara som Elder Scrolls fast bättre när man väl lärt sig kontrollerna (trean är dock väldigt buggigt).
Knights of the Old Republic är otroligt om man inte har något emot sci-fi.
Deus Ex likaså, även om det är mer av en blandning mellan RPG och shooter.

Man tackar.... tvärr har jag spelat samtliga spel du nämnt, gillade inte balders gate så jätte mycket, men Planscape rockade stenhårt.... Knights of the Old Republic I & II tillhör all time favorites..... Oblivion, Morrowind och även Gothic spelen var förvisso bra, men inte i närheten av The Witcher eller Planscape....

Men fortsätt gärna rekomendera mig spel, du verkar ha bra smak....
Senast redigerad av Andree 2008-02-06 kl. 08:56.
Citera
2008-02-06, 12:43
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:

Om du spelat Baldur's Gate/Planescape/Icewind Dale så är det som ett av de spelen fast i 3D och placerat i Star Wars-världen.
Att det ser ut som ett vanligt Star Wars-spel beror nog på att man kan kontrollera sin karaktär i realtid under striderna, men det har inte särskillt stor inverkan på resultatet då alla attacker och liknande körs i sann RPG-anda med simulerade tärningsslag och liknande.
Citera
2008-02-06, 12:56
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Underbart!!! Tackar!!

Gott att det var rätt

Glöm inte bort att det finns ett Street Rod 2 också, som i mitt tycke i alla fall till och med är strået vassare än originalet!
Citera
2008-02-06, 20:55
Medlem
Fightingspel

Finns det några fightingspel till dator i stil med Tekken, Mortal Kombat osv?
Citera
2008-02-07, 00:40
Medlem
Folkskyggs avatar
Spelade nyss ett spel som hette Sinking Island. Riktigt intressant spel där man ska lösa ett mord.

Skulle gärna vilja ha tips på flera liknande spel. Peka/Klicka-spel där man ska lösa saker, göra uppdrag och dylikt.

Har redan spelat de svenska spelen Polis 2 och 3, samt ett annat som hette Dollar. Riktigt bra spel där med.
Citera
2008-02-07, 07:15
Medlem
marxys avatar
Spel

Spelade en gång ett spel där man hade tillgång till allt man kunde tänka sig. Meningen var att man med hjälp av bollar, katter, möss, studsmattor, speglar, fläktar osv. skulle klara vissa nivåer. Man kunde även göra en egen bana. Grymt roligt men kommer inte ihåg vad det heter.. Någon som känner igen det ?
Citera
2008-02-07, 07:51
Medlem
Malices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marxy
Spelade en gång ett spel där man hade tillgång till allt man kunde tänka sig. Meningen var att man med hjälp av bollar, katter, möss, studsmattor, speglar, fläktar osv. skulle klara vissa nivåer. Man kunde även göra en egen bana. Grymt roligt men kommer inte ihåg vad det heter.. Någon som känner igen det ?

The incredible machine.
Citera
2008-02-07, 07:54
Medlem
Malices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Spelade nyss ett spel som hette Sinking Island. Riktigt intressant spel där man ska lösa ett mord.

Skulle gärna vilja ha tips på flera liknande spel. Peka/Klicka-spel där man ska lösa saker, göra uppdrag och dylikt.

Har redan spelat de svenska spelen Polis 2 och 3, samt ett annat som hette Dollar. Riktigt bra spel där med.

Senast jag kikade efter spel såg jag att det fanns ett "csi"-spel, det kanske kunde vara något för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in