Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Jag söker ett spel jag spelade för ganska så länge sedan... det var ett rpg med adventure element, den versionen jag hadde var bara shareware/demo tyvärr. Om jag kommer ihåg rätt befann du dig till att börja med i en sorts skola, och letade upp vissa föremål som till ex äppelvinäger och nycklar. Jag tror att det fanns spöken, människor som blivit förvandlade till stenstatyer, och demoner var inblandade i att ha gjort allt detta. Du såg allting ovanifrån, och jag tror Exp var inblandat i att uppgradera din karaktär. En del av storyn handlade , om jag minns rätt, om att du var tvungen att köra igång en kyrkklocka eller liknande.
Ledsen för de få detaljerna, men det var verkligen länge sedan.
Var det kanske så att man befann sig i ett kloster och man hjälpte spökena med vissa uppgifter, 3 var dom tror jag?
Jag vet tyvärr inte namnet på spelet, men lite mer detaljer kanske kan hjälpa någon annan, om det nu är rätt spel jag tänker på.
Munkarna tillbedde iallafall någon dom kallade "Goddess of light". Ett uppdrag man fick av ett av spökena, en före detta byggarbetare, var att rista in dennes namn i ett monument.
Man kunde även få en trollformel i demot genom att lösa ett pussel, där lösningen är frasen "the fire bolt: spell thrown of fury". Denna använde man senare för att ta sig in i nått hemligt rum där man släppte ut nån ond ande eller nått. Jag tror demot slutade med att man blev bannlyst från skolan/klostret/kyrkan.