2008-08-01, 01:17
Medlem
Jozephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Någon av dessa?

http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=flight+simulator&avd=&konsol=&genre =
Tack tack
Citera
2008-08-01, 06:36
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Låter helt klart som Shining in the Darkness..
jag hade faktiskt fel där, spelet är dock oerhört likt det spelet jag lirat innan men en del moment saknas:

*Det är ingen laberynt man går in i, det ska vara en grotta eller något liknande.
*Slime-monster saknas, ett 'standardmonster' i blå färg men det fanns också ett überslime i guldfärg som spöa skiten ur mig varje gång jag råka stöta på han..
*Main gauche liknande vapen kostade 999 men i denna kostar den 900..
*Andra spelet ska vara lite mer "uppdaterat" och "upp-piffat".

Börjar gissa på att det är ett annat "Shining in the Darkness", som att EUR och US versionerna är olika, annars har jag ingen aning, det är bara US verren jag fått tag på och testat men återkommer om jag får tag på det andra, spelkännslan så som jag minns den iaf ska vara betydligt bättre och måste upplevas.
Citera
2008-08-01, 19:38
Medlem
Letar efter ett specifikt spel som jag sågs spelas av en kompis, minns inte namnet, men detta är vad jag vet om det:

Skräckspel (med monster/aliens), tydligen med pusselliknande inslag.
Svenska utvecklare.
Just detta var en senare del i en serie av spel, det kom ca 2007 (kan dock vart tidigare)
Citera
2008-08-01, 21:20
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainrelease
Letar efter ett specifikt spel som jag sågs spelas av en kompis, minns inte namnet, men detta är vad jag vet om det:

Skräckspel (med monster/aliens), tydligen med pusselliknande inslag.
Svenska utvecklare.
Just detta var en senare del i en serie av spel, det kom ca 2007 (kan dock vart tidigare)

Penumbra kanske?
Citera
2008-08-02, 00:34
Medlem
Cybans avatar
Spel liknande Max Payne hade uppskattats otroligt mycket!
Citera
2008-08-02, 02:08
Medlem
e-frees avatar
Halloj, det jag letar efter är inte direkt ett spel, utan snarare ett program. Ett program där man kan "bygga" en karaktär, likt build-a-char i Skate, fast mer detaljerat. Helst en massa olika outfits också. Finns det något sånt, tro? Skulle uppskattas rejält

Fick nämligen en idé om att designa ett skitcoolt band, men vet inte riktigt hur jag ska göra det
Citera
2008-08-02, 08:53
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyban

Varför envisas folk med att ställa frågor som denna? Liknande hur? Ska det bara vara hård action eller en stencool story, eller ska det vara en hård TPS med bullet-time som utvecklats av finska utvecklare?

När det gäller coola macho-actionspel tycker jag de flesta bara känns cheesy. De enda som gör något bra med konceptet är typ Max Payne och Chronicles of Riddick, så om du inte spelat det senare kan du ju ge det en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av e-free
Halloj, det jag letar efter är inte direkt ett spel, utan snarare ett program. Ett program där man kan "bygga" en karaktär, likt build-a-char i Skate, fast mer detaljerat. Helst en massa olika outfits också. Finns det något sånt, tro? Skulle uppskattas rejält

Fick nämligen en idé om att designa ett skitcoolt band, men vet inte riktigt hur jag ska göra det

The Sims 2? <_<
Citera
2008-08-02, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av e-free

Poser är ett program för att skapa människor med mera.
http://my.smithmicro.com/win/poser/index.html
Senast redigerad av Zacii 2008-08-02 kl. 09:51.
Citera
2008-08-02, 12:49
Medlem
e-frees avatar
Citat:
The Sims 2? <_<

Men grejen är ju den att jag bara vill designa gubbarna, inte göra något med dom, orkar inte ladda ner the Sims bara för den sakens skull

Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
Poser är ett program för att skapa människor med mera.
http://my.smithmicro.com/win/poser/index.html

Tack, ska kolla in det nu
Citera
2008-08-02, 12:59
Medlem
Helseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyban

Stranglehold är väl ganska likt Max Payne, iaf i actionmomenten, storyn är väl inte lika bra tror jag. Har inte spelat det själv dock så det kanske är kasst.

Söker f.ö ett gammalt FPS liknande Duke Nukem till PC som jag fan inte kommer ihåg namnet på. Man var typ en kung-fu mästare som hade kaststjärnor, svärd och andra mer vanliga vapen. Man slogs mot ninjor, demoner och monster om jag kommer ihåg rätt.
En minnesvärd scen i spelet är att man kunde gå in i en kanin-hage i ett hus och att med nån spak på väggen få kaninerna att föröka sig tills det tillslut blev helt fullt i hagen och sen spränga upp dem allihop..
Grymt skönt spel som jag inte kommer på vad det hette...
Citera
2008-08-02, 13:06
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helseth
Stranglehold är väl ganska likt Max Payne, iaf i actionmomenten, storyn är väl inte lika bra tror jag. Har inte spelat det själv dock så det kanske är kasst.

Haha, jag laddade ner demot från PSN och handlingen verkade helt fruktansvärt dålig, sedan var själva spelupplägged ganska underhållande, men bara sådär lagomt enformigt.
Citera
2008-08-02, 14:57
Medlem
Citat:
Penumbra kanske?
yesyes! Tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto