Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-23, 21:33
  #17845
Medlem
searchfunctions avatar
Var ett spel som jag var intresserad av som jag såg för några år sedan, tror det var på något E3 evenemang eller liknande. Spelet var fortfarande under utveckling då.
Det enda jag minns var att man var på ett rymdskepp och beordrade soldater, kanske lite X-com liknande.
Men det kändes som att deras vision av spelet var alldeles för abitiöst men minns inte riktigt vad det skulle gå ut på.
Någon som vet vilket jag tänker på?
Citera
2018-01-24, 02:09
  #17846
Medlem
fearreapers avatar
Halo wars 2 ?, xcom 2 ?,
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Var ett spel som jag var intresserad av som jag såg för några år sedan, tror det var på något E3 evenemang eller liknande. Spelet var fortfarande under utveckling då.
Det enda jag minns var att man var på ett rymdskepp och beordrade soldater, kanske lite X-com liknande.
Men det kändes som att deras vision av spelet var alldeles för abitiöst men minns inte riktigt vad det skulle gå ut på.
Någon som vet vilket jag tänker på?
Citera
2018-01-24, 02:43
  #17847
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Halo wars 2 ?, xcom 2 ?,
Inte dem. Rätt säker på att det var ett original IP, gissar även på indie och därav känslan att det var för ambitiöst.
Citera
2018-01-24, 04:19
  #17848
Medlem
fearreapers avatar
Ska hålla utkik.
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Inte dem. Rätt säker på att det var ett original IP, gissar även på indie och därav känslan att det var för ambitiöst.
Citera
2018-01-24, 15:44
  #17849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Du har ingen aning om det var till PC eller någon konsol, om det var på svenska eller engelska, om det riktade sig till barn eller inte, osv?

Det var till PC, ingen aning om språk men antar att det riktade sig till barn, ksk max 12 år.
Citera
2018-01-24, 18:48
  #17850
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Inte dem. Rätt säker på att det var ett original IP, gissar även på indie och därav känslan att det var för ambitiöst.


Det var inte FTL; Faster then Light då?

Annars har du denna länken, där kan du se alla spel som dom visat på E3 från 1995 fram till 2017. Finns en liten meny på sidan där man kan välja vilket år man vill se från.

http://www.ign.com/wikis/e3/
Citera
2018-03-22, 19:24
  #17851
Medlem
Hej! Söker ett bilspel som jag tror max är 10 år gammalt.
Vad jag minns är att man körde rätt så exklusiva bilar, i en "öppen värld" på västkusten. Får jag se omslaget så känner jag igen det men kan inte beskriva det själv. Man hade nån strandvilla och nåt flådigt garage.
Citera
2018-03-22, 19:28
  #17852
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoorfen1
Hej! Söker ett bilspel som jag tror max är 10 år gammalt.
Vad jag minns är att man körde rätt så exklusiva bilar, i en "öppen värld" på västkusten. Får jag se omslaget så känner jag igen det men kan inte beskriva det själv. Man hade nån strandvilla och nåt flådigt garage.

GTA san andreas?
Citera
2018-03-22, 19:32
  #17853
Medlem
Jag minns att jag spelade ett spel när man byggde broar på lastbilar och bilar, spelade det för kanske 7 år sen..
Citera
2018-03-22, 19:45
  #17854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
GTA san andreas?
Nej. Där är inga exklusiva bilar i San Andreas? Jag menar riktiga genuina bilar.
Citera
2018-03-22, 19:47
  #17855
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
GTA san andreas?

Hmm, driver?
Citera
2018-03-22, 19:52
  #17856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hmm, driver?
Nej, bättre grafik. Mer "öppet" i spelet. Man kör på landsvägar och motorvägar längs kusten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback