Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-28, 23:56
  #17833
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kan det vara RAMA från 1997 månne?

Robottusenfoting i öknen: https://youtu.be/VdsAPxs4SBY?t=4
jag älskar dig otroligt mycket. detta spel har jag letat efter i cirka 10 år, du har min uppskattning livet ut min gode vän!
Citera
2018-01-03, 14:34
  #17834
Medlem
Minns nästan inget om detta spel, eller om det ens var ett spel?? Har för mig att det är en tjej på omslaget och en luftballong eller zeppelinare i bakgrunden. Tror det är ett äventyrsspel där man är en pojke eller denna tjejen. Har för mig att det börjar med en cutscene där man får se zeppelinaren och man börjar även där, man är iaf i luften på en stor trä-sak, TROR DETTA ÄR BÖRJAN. Detta spel kan inte ha varit senare än 2005 eftersom grafiken är lik Rummel & Rabalder fast lite bättre. Blir galen, har funderat på detta i flera år men hittar inget.
Citera
2018-01-03, 20:50
  #17835
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1sdreavus
Minns nästan inget om detta spel, eller om det ens var ett spel?? Har för mig att det är en tjej på omslaget och en luftballong eller zeppelinare i bakgrunden. Tror det är ett äventyrsspel där man är en pojke eller denna tjejen. Har för mig att det börjar med en cutscene där man får se zeppelinaren och man börjar även där, man är iaf i luften på en stor trä-sak, TROR DETTA ÄR BÖRJAN. Detta spel kan inte ha varit senare än 2005 eftersom grafiken är lik Rummel & Rabalder fast lite bättre. Blir galen, har funderat på detta i flera år men hittar inget.

Du har ingen aning om det var till PC eller någon konsol, om det var på svenska eller engelska, om det riktade sig till barn eller inte, osv?
Citera
2018-01-05, 20:49
  #17836
Medlem
woopie95s avatar
Tjenare! För några år sedan, ca 6-8, spelade jag ett spel på en hemsida som hette något med maffia e jag rätt säker på, det va ett text baserat spel som gick ut på o ha sin Maffia gubbe och man kunde skicka iväg han på olika rån och sådant med olika chans att lyckas, och allt eftersom han blev bättre kunde han göra rån och kidnappningar och sådant lättare, sedan kunde man hamna i fängelse med o där fanns det inte så mycket o göra under tiden man va där men har för mig att man kunde försöka muta vakterna och typ köpa vapen o sånt. Nån som vet vilket spel jag pratar om? Och om det finns kvar?
Citera
2018-01-05, 22:08
  #17837
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woopie95
Tjenare! För några år sedan, ca 6-8, spelade jag ett spel på en hemsida som hette något med maffia e jag rätt säker på, det va ett text baserat spel som gick ut på o ha sin Maffia gubbe och man kunde skicka iväg han på olika rån och sådant med olika chans att lyckas, och allt eftersom han blev bättre kunde han göra rån och kidnappningar och sådant lättare, sedan kunde man hamna i fängelse med o där fanns det inte så mycket o göra under tiden man va där men har för mig att man kunde försöka muta vakterna och typ köpa vapen o sånt. Nån som vet vilket spel jag pratar om? Och om det finns kvar?

dekrim?
Citera
2018-01-06, 22:29
  #17838
Medlem
woopie95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
dekrim?


Kom på att spelet hette typ Gang war eller nått sånt, men hittar inte om de fortfarande finns..
Citera
2018-01-09, 03:00
  #17839
Medlem
Är det nån som vet vilka arkadracingspel som var vanligast i Sverige under året 1999?
Jag var på lägerskola i Idre Fjäll under sommaren det året och jag minns att de hade ett ganska kul arkadracingspel intill receptionen där, och det skulle vara trevligt att kolla det spelet i något YouTube-klipp eller liknande och se hur mycket som jag kommer ihåg av det.

Min gissning är att det kanske kan ha varit "Daytona USA", det spelet känns i alla fall väldigt bekant.
__________________
Senast redigerad av Mikael861 2018-01-09 kl. 03:02.
Citera
2018-01-09, 06:02
  #17840
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Är det nån som vet vilka arkadracingspel som var vanligast i Sverige under året 1999?
Jag var på lägerskola i Idre Fjäll under sommaren det året och jag minns att de hade ett ganska kul arkadracingspel intill receptionen där, och det skulle vara trevligt att kolla det spelet i något YouTube-klipp eller liknande och se hur mycket som jag kommer ihåg av det.

Min gissning är att det kanske kan ha varit "Daytona USA", det spelet känns i alla fall väldigt bekant.

vi hade en sega rally championship maskin på min gamla fritidsgård, det var typ 2003/04

https://www.youtube.com/watch?v=t2JdHTBz3P4
Citera
2018-01-09, 13:41
  #17841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
vi hade en sega rally championship maskin på min gamla fritidsgård, det var typ 2003/04

https://www.youtube.com/watch?v=t2JdHTBz3P4
Haha coolt, det skulle nog kunna vara det där spelet faktiskt.
De där riktningsanvisningarna i stil med "Easy right!" osv känns väldigt välbekanta i alla fall, och banorna ser ut mer eller mindre som jag tror att jag minns dem.
Jag har också väldigt starka minnen av att man flög över gupp i vägen, och den där helikoptern känns också en aning bekant.

Lite underlig känsla att återse ett spel som med stor sannolikhet är det som man bara lirade ett par gånger under en lägerskola när man var 13 år för över 18 år sen.
Känns som en sån där sak som "egentligen" skulle ha gått förlorad i tiden.
__________________
Senast redigerad av Mikael861 2018-01-09 kl. 13:53.
Citera
2018-01-17, 22:36
  #17842
Medlem
Jag minns ett datorspel från kanske 2002-2003 eller nåt sånt där man var två karaktärer som samlade ostbågar eller liknande på banorna, och jag har för mig det fanns en bana där man hoppade mellan hustak och att karaktärerna talade svenska.
Vad heter det här spelet nu igen?

Jag tror förresten att det fanns nån bana där man åkte en flygande matta också.
__________________
Senast redigerad av Peter_18 2018-01-17 kl. 22:39.
Citera
2018-01-17, 23:18
  #17843
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Jag minns ett datorspel från kanske 2002-2003 eller nåt sånt där man var två karaktärer som samlade ostbågar eller liknande på banorna, och jag har för mig det fanns en bana där man hoppade mellan hustak och att karaktärerna talade svenska.
Vad heter det här spelet nu igen?

Jag tror förresten att det fanns nån bana där man åkte en flygande matta också.
hugo?
Citera
2018-01-17, 23:24
  #17844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
hugo?
Jag hittade det nu tror jag, "Rummel Och Rabalder" ser väldigt bekant ut.
__________________
Senast redigerad av Peter_18 2018-01-18 kl. 00:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback