2014-06-25, 11:46
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlClOUS
Spel till N64. Man var ett stridsrymdskepp, och man var under vatten(tror jag) i tunnlar. Man kunde plocka upp saker i tunnlarna så fick stridsskeppet nya vapen, som laser och torpeder.

Forsaken?
Citera
2014-06-26, 22:27
Medlem
Letar efter ett internetspel jag körde för några år sedan. Det är animerat flash, en kille som är från Australien och måste ut och hämta ledtrådar på flera planeter. Typ ett pusselspel. Är det någon som vet vad det heter?
Citera
2014-07-02, 19:50
Medlem
kkurrukks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Wild9 på Playstation!
Garnett! Ditt lilla geni!
Citera
2014-07-06, 00:50
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkurrukk
Garnett! Ditt lilla geni!

Haha! Nötte det som fan i yngre dar så det ringde en klocka på direkten.
Citera
2014-07-08, 16:05
Medlem
Letar efter ett gammalt Legospel jag körde när jag var liten. Jag tror jag körde det runt 2003-2004. Jag minns att det var open world, eller jag uppfattade det som det iallafall. Enligt Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Lego_video_games så verkar det inte finnas något som liknar detta. Det kördes på PC eller Mac.

Vid lite mer research har jag upptäckt att det finns två Legospel som kan vara det rätta: Lego Island 2 och Lego Island Extreme Stunts. Men vet någon om det finns något mer än dom här två alternativen? För jag känner nämligen inte igen dom här två spelen.
Citera
2014-07-09, 13:43
Bannlyst
Söker ett FPS spel från tidigt 90-tal. spelade dock bara demot till det. Utspelar sig i "nutid"(90talet då).

Minns att man börjar nere vid en tunnelbanestation och där står en polisman. Går man upp från tunnelbanan kommer man till en gata, och det är mörkt ute, man ser en skåpbil/lasttbil som åker runt runt. Man är i nån slags stad.

Vapnen man har(iaf i början) är en typ av pistol(eller möjligen en revolver) och en elpistol. Alltså elpistol som du dör av.

Grafiken liknar nog samtida Duke Nukem eller Doom.

Nån som vet vad spelet heter?

Edit: hittade spelet, det var TekWar.
Senast redigerad av KaptenRovskagg 2014-07-09 kl. 14:38.
Citera
2014-07-10, 00:03
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Ett gammalt spel man körde på arkadmaskiner slutet på 80talet. Man gick med spelarna, Vyn var uppifrån,en eller två spelare, skulle gissa på ett futuristiskt tema och någon typ av shooter. Det enda jag har en klar minnesbild av är att man kunde en roterande ring runt sig som användes som ett vapen. Någon ide om vad spelet heter?
Citera
2014-07-10, 01:36
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Ett gammalt spel man körde på arkadmaskiner slutet på 80talet. Man gick med spelarna, Vyn var uppifrån,en eller två spelare, skulle gissa på ett futuristiskt tema och någon typ av shooter. Det enda jag har en klar minnesbild av är att man kunde en roterande ring runt sig som användes som ett vapen. Någon ide om vad spelet heter?

Smash TV kanske? Det släpptes även till Super Nintendo vill jag minnas. http://en.wikipedia.org/wiki/Smash_TV
Citera
2014-07-10, 17:02
Bannlyst
Söker ett spel där man befann sig i ett sjukhus och hade uppdrag att rädda liv genom att gå in i kropparna på människor och döda virus och olika sjukdomar. Spelet handlade allstå om människokroppen.

Man ser dock ingen karaktär som man är vad jag minns, men det är uppbyggt ungefär som FPS.

Spelet är från 90talet.

Nån som vet?
Citera
2014-07-11, 01:54
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Smash TV kanske? Det släpptes även till Super Nintendo vill jag minnas. http://en.wikipedia.org/wiki/Smash_TV

Åh, du kan eventuellt vara ett geni! Måste skaffa en rom och återkomma. Frågan är om jag kommer att känna igen det haha! Men det ser lovande ut!
Citera
2014-07-11, 12:39
Medlem
piper55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABESEDE
Söker ett spel där man befann sig i ett sjukhus och hade uppdrag att rädda liv genom att gå in i kropparna på människor och döda virus och olika sjukdomar. Spelet handlade allstå om människokroppen.

Man ser dock ingen karaktär som man är vad jag minns, men det är uppbyggt ungefär som FPS.

Spelet är från 90talet.

Nån som vet?

Ett dos spel va? Tror det heter 3D-Body Adventure lirade det mycket som liten
http://www.youtube.com/watch?v=Gfb4qKGjQcs
Citera
2014-07-15, 15:26
Medlem
hej jag undrar vad ett spel heter som finns till xbox, det är ett bilspel där man ska förstöra varandras bilar och man kan spela på banor i rymden, i djungeln och i öknen. där finns olika karaktärer ochså t.ex. en tjur, drakula, en nörd m.m så om någon vet vad det heter så skriv gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in