Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-16, 16:32
Medlem
Halloj!
Jag har sökt efter ett mobilspel jag spelade på android för flera år sedan, men jag minns inte alls vad det hette och jag kan fan inte sluta söka efter det så jag vänder mig till er goa gubbar å gummor!

Det var ett typ Castle attack/defend your castle spel, man fick välja i början vilken typ ras eller faction man skulle vara, sen skulle man kriga sig fram på en karta och bygga upp sin arme allt eftersom.

Man hade sitt slott på vänster sida. När man skickade ur gubbar mot motståndarens slott så fick man välja mellan 2 vägar.

Låter detta bekant för någon?
Citera
2019-08-16, 19:52
Medlem
Hej alla glada.

En gång i tiden så spelade jag rockband 1 med alla instrument till ett xbox 360 och det var jäkligt skoj på en förfest.

Tänkte kolla om det finns något liknande fast till playstation 4?

Mvh
Citera
2019-08-16, 21:12
Medlem
fearreapers avatar
guitar hero live är det närmaste,
Citat:
Ursprungligen postat av fransico
Hej alla glada.

En gång i tiden så spelade jag rockband 1 med alla instrument till ett xbox 360 och det var jäkligt skoj på en förfest.

Tänkte kolla om det finns något liknande fast till playstation 4?

Mvh
Citera
2019-09-07, 12:31
Medlem
teamforce2s avatar
Jag söker ett spel som jag har vaga minnen ifrån. På ett eller annat sätt så slungas man eller skjuts mot en stad där man med hjälp av sin egen kollision skall förstöra så mycket som möjligt och samla poäng. Man kunde exempelvis skjuta sig mot ett hus och ifall huset gick sönder fick man ex. 100 poäng och studsade vidare och kunde samla mer poäng. Kan inte för mitt liv komma på vad jag ska söka efter.
Citera
2019-09-07, 13:24
Medlem
fearreapers avatar
Minns du vilken konsol ?, Finns ett jag tänker på heter pain & det var till ps3
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
Jag söker ett spel som jag har vaga minnen ifrån. På ett eller annat sätt så slungas man eller skjuts mot en stad där man med hjälp av sin egen kollision skall förstöra så mycket som möjligt och samla poäng. Man kunde exempelvis skjuta sig mot ett hus och ifall huset gick sönder fick man ex. 100 poäng och studsade vidare och kunde samla mer poäng. Kan inte för mitt liv komma på vad jag ska söka efter.
Citera
2019-09-07, 13:35
Medlem
teamforce2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Minns du vilken konsol ?, Finns ett jag tänker på heter pain & det var till ps3

Yes detta var det. Tack så mycket =)
Citera
2019-09-07, 13:38
Medlem
fearreapers avatar
Haha menar du allvar ? jag chansade bara, Var så lite så,
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
Yes detta var det. Tack så mycket =)
Citera
2019-09-25, 12:50
Medlem
Skadans avatar
När jag var yngre hade vi ett spökspel där man klickade för att gå samt att man såg spelet från sidan, alltså inte uppifrån. Man kunde även klicka på objekt för att interagera med dom. Bland annat så fanns det en stor venus fly trap i spelet. Någon som vet namnet på detta spel? Spelade det kanske runt 2004. Minns inte exakt.
Citera
2019-09-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
När jag var yngre hade vi ett spökspel där man klickade för att gå samt att man såg spelet från sidan, alltså inte uppifrån. Man kunde även klicka på objekt för att interagera med dom. Bland annat så fanns det en stor venus fly trap i spelet. Någon som vet namnet på detta spel? Spelade det kanske runt 2004. Minns inte exakt.
Venus Fly Trap?
Citera
2019-09-25, 14:35
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnPrice
Venus Fly Trap?
Det är en blomma som äter insekter. Givetvis var den mycket större än den verkliga.
Citera
2019-09-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Det är en blomma som äter insekter. Givetvis var den mycket större än den verkliga.
Tror du är förvirrad?

Prova att googla , video game venus fly trap.
Citera
2019-09-26, 01:06
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnPrice
Tror du är förvirrad?

Prova att googla dö , video game venus fly trap.
Nej, det var ett spökspel. Blomman fanns endast på en av spelbilderna. Spelet handlade alltså inte bara om blomman. Man kunde senare gå in i ett spökhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in