Okej, nu har jag gått och tänkt i flera dagar, och otaliga googlesökningar har inte gjort mig lyckligare.
Jag söker ett spel där man åker runt på planeter på små vägar med en farkost, det finns olika stationer längs dessa vägarna så man kan handla med dem, alt döda pirater och andra handlare och sälja det.
Jag kommer också ihåg att man fick inte skjuta inom handelsområdet för då blev man slaktad av några torn.
Det fanns (vad jag vet) en uppföljare till spelet, så en 1a och en 2a.
Snälla hjälp mig
Hittade det äntligen, det heter A.I.M ( artifcial inteligence machine) ett ryskt RPG, underbart spel, liknar Battlezone
Söker ett spel som var nästan exakt som Civilization 5 på det sättet att man hade olika städer och kunde kunde skapa settlers så man byggde nya städer. Det var lite mixat med "fantasy" och man kunde upptäcka/forska nya spells.
Någon som känner igen detta trots dålig beskrivning? Tack!
edit: Hittade spelet, Warlock: Master of the Arcane.
Senast redigerad av EverlastingScar 2013-09-13 kl. 19:33.
hej
jag letar efter ett spel som fanns med på en cd skiva som man fick med tidningen Okej, de spel som fanns med var bla Airxonix och croc 2, självklart demo versioner av spelen.
det spelet jag letar efter va ett spel i 3D där man hade en "avatar" där man sprang runt i olika väldar och sköt andra avatars med något som såg lite ut som vatten gevär, tror dom sköt ut bubblor dock, om jag inte mins helt fel.
hej
jag letar efter ett spel som fanns med på en cd skiva som man fick med tidningen Okej, de spel som fanns med var bla Airxonix och croc 2, självklart demo versioner av spelen.
det spelet jag letar efter va ett spel i 3D där man hade en "avatar" där man sprang runt i olika väldar och sköt andra avatars med något som såg lite ut som vatten gevär, tror dom sköt ut bubblor dock, om jag inte mins helt fel.
En "side-scroller" till NES där man är någon form av soldat som möter mängder av andra soldater?
Miljöerna ser ut att utspela sig i någon form av Cold War-värld. Första banan är på en militärbas har jag för mig. I bakgrunden är det typ containrar och lastbilar med missilplattformar på. Vill minnas att det är lite "vinterlandskap" i bakgrunden.
1. Demospel till playstation 1 som hade nåt first person shooter spel där man sköt monster. Jag tror att man kunde se ammunitionen på själva vapnet likt Halo. Vet nån vad det kan vara för spel?
2. Ett annat demo hade ett Toy Story spel på, vet nån vad det var för demoskiva och vilka andra spel som fanns?
Söker gammalt lärospel från 90-talet. Tecknad style. Man var i rymden och löste matteproblem. En del i spelet var också att man skulle lära sig färger genom att bygga rör för bollar som kom ovanifrån och skulle ned till en ränna i en specifik ordning.
Man fick också lära sig former av en robot som sa typ "Ge mig en ... romb!" och så skulle man så klart klicka på romben.