Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-31, 00:05
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Pickup Express?

Men Gud, ja! Tackar så mycket, stoooor virtuell kanelbulle till dig!

http://flashtheworld2.files.wordpress.com/2012/10/kanelbulle1.gif?w=584

Nu blir det nostalgi
Citera
2013-01-31, 14:17
Medlem
N3ss3s avatar
Jag fick (passande nog) en flashback av ett gammalt spel.

Jag får för mig att det är någon form av strategispel och det jag kommer ihåg bäst av allt är striderna.

Det är i alla fall medeltid/romartid och i striderna finns spjutmän, kavalleri, vanligt infanteri etc.
Hur man spelar striderna är att man sätter ut var dina regementen skall stå i grids och du ger dem order om att t.ex. anfalla framåt för att sedan vika av åt höger när de når kanten av kartan. På detta sätt ger du alla order och sedan sätter du igång kriget och allt sker i realtid och utom din kontroll.

Minns att jag tyckte mycket om spelet pga hur striderna fungerade och miljön, med mycket upgraderingar etc. Minns också att det fanns olika länder så vissa hade t.ex. stridsvagnar.

Snälla Flashback hjälp mig med detta.
Citera
2013-01-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Jag fick (passande nog) en flashback av ett gammalt spel.

Jag får för mig att det är någon form av strategispel och det jag kommer ihåg bäst av allt är striderna.

Det är i alla fall medeltid/romartid och i striderna finns spjutmän, kavalleri, vanligt infanteri etc.
Hur man spelar striderna är att man sätter ut var dina regementen skall stå i grids och du ger dem order om att t.ex. anfalla framåt för att sedan vika av åt höger när de når kanten av kartan. På detta sätt ger du alla order och sedan sätter du igång kriget och allt sker i realtid och utom din kontroll.

Minns att jag tyckte mycket om spelet pga hur striderna fungerade och miljön, med mycket upgraderingar etc. Minns också att det fanns olika länder så vissa hade t.ex. stridsvagnar.

Snälla Flashback hjälp mig med detta.
Nu har jag inte spelat så mycket Civilization, men det låter som att det skulle kunna vara något Civilization.
Citera
2013-01-31, 20:45
Medlem
loafmasters avatar
Söker ett flashspel jag spelade för rätt många år sedan. Det var i princip ett pussel där man inom en ram kunde skjuta diverse olika formade klossar för att lösa ut en av klossarna genom en utgång till höger i ramen.
Citera
2013-01-31, 22:30
Medlem
marcozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnine
Ett fps spel som många har förbisett är Vietcong, jag tycker iallafall att det är helt ok. Några år gammalt nu, men jag tror det finns en 2a också.

Ja, det finns en 2a
Citera
2013-02-01, 00:16
Medlem
Letar efter ett spel sen säkert 7-10 år sen tillbaka. Det är ett PC spel där man kör bilar med vapen på sig. Finns många olika maps, många som utspelar sig på ett stort sandområde. Finns många olika bilar, kommer ihåg att det fanns små Amc gremlins med machinegun på taket, polis van och bussar. I spelet så ska man förstöra andras bilar. Man spelar i 3rd person mode.

OBS! Det är inte Twisted Metal. Spelet jag snackar om var lite renare än TM.

Grymt tacksam för alla svar.
Senast redigerad av JezzaC 2013-02-01 kl. 00:19.
Citera
2013-02-01, 00:21
Medlem
Trollmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JezzaC
Letar efter ett spel sen säkert 7-10 år sen tillbaka. Det är ett PC spel där man kör bilar med vapen på sig. Finns många olika maps, många som utspelar sig på ett stort sandområde. Finns många olika bilar, kommer ihåg att det fanns små Amc gremlins med machinegun på taket, polis van och bussar. I spelet så ska man förstöra andras bilar. Man spelar i 3rd person mode.

OBS! Det är inte Twisted Metal. Spelet jag snackar om var lite renare än TM.

Grymt tacksam för alla svar.

Death Race?
Carmageddon?
Citera
2013-02-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmannen
Death Race?
Carmageddon?

Nej tyvärr. Kan tillägga att man kör i ett open space och inte efter en bana. Spelet känns nästan lite Mad Max aktigt ut, dock utan fort och utan människor.
Citera
2013-02-01, 00:48
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Nej tyvärr. Kan tillägga att man kör i ett open space och inte efter en bana. Spelet känns nästan lite Mad Max aktigt ut, dock utan fort och utan människor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_'76 ?
Citera
2013-02-01, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_'76 ?

Det måste vara den, känner igen temat i menyn. Fan vad grymt. Ska man försöka få tag på spelet också. Tack så mycket.

Har en ny åt er

Man kör fordon, utomjordiska fordon på sci-fi banor. Kommer ihåg att det kallades Pod Racing eller något sånt, det var inte Star Wars pod racing. Spelet är från samma era som interstate 76, ett pc-spel. Man kunde köra i battle och i banor. Kommer ihåg två bilar, en som såg ut som en hammarhaj och en större bil som hade en fet borr/ spik framtill bilen.
Citera
2013-02-01, 01:15
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Det måste vara den, känner igen temat i menyn. Fan vad grymt. Ska man försöka få tag på spelet också. Tack så mycket.

Har en ny åt er

Man kör fordon, utomjordiska fordon på sci-fi banor. Kommer ihåg att det kallades Pod Racing eller något sånt, det var inte Star Wars pod racing. Spelet är från samma era som interstate 76, ett pc-spel. Man kunde köra i battle och i banor. Kommer ihåg två bilar, en som såg ut som en hammarhaj och en större bil som hade en fet borr/ spik framtill bilen.

http://www.youtube.com/watch?v=hYRPB2ssjkA ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_of_Death ?
Citera
2013-02-01, 01:20
Medlem
Citat:

Har en ny åt er

Hittade den. Planet of Death hette spelet.

Edit: Du var före mig där. Missade att du skrev. Tack i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in