Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-01, 08:14
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevi
Nu har jag inte spelat så mycket Civilization, men det låter som att det skulle kunna vara något Civilization.

Det är inte civ då striderna är statbattles i det spelet, statsbyggandet påminner om civ, men det är just striderna som är speciella.

Du kan alltså placera regementen i en ruta till vänster på skärmen och huvudskärmen visar striden i realtid.

Du kan ha gett dina soldater order som att hålla stånd, avancera eller rent ut sagt bumrusha fienden, för att sen ge tilläggsorder om att vika av vänster/höger efter att ha tagit sig över slagfältet.

Och civ har jag spelat för mycket av, det är därför jag söker detta spel. Skulle gissa att det kom ut i början av 2000-talet.
Citera
2013-02-01, 10:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Kanske Maximo: Ghosts to Glory?

Vi har en vinnare! En får tacka så mycket.
Citera
2013-02-01, 11:05
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det är inte civ då striderna är statbattles i det spelet, statsbyggandet påminner om civ, men det är just striderna som är speciella.

Du kan alltså placera regementen i en ruta till vänster på skärmen och huvudskärmen visar striden i realtid.

Du kan ha gett dina soldater order som att hålla stånd, avancera eller rent ut sagt bumrusha fienden, för att sen ge tilläggsorder om att vika av vänster/höger efter att ha tagit sig över slagfältet.

Och civ har jag spelat för mycket av, det är därför jag söker detta spel. Skulle gissa att det kom ut i början av 2000-talet.

Något Total War?
Citera
2013-02-01, 11:20
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Något Total War?

Nej du har ingen direkt kontroll över trupperna och det är äldre än t.ex. medieval 2 etc, frågan är omd et inte är ungefär lika gammalt som shogun total war.
Citera
2013-02-01, 14:37
Medlem
Tjenare! har tidigare varit inne och läst på Flashback men aldrig skrivit något, så det här blir mitt första inlägg. Jag tänkt kolla om det är någon som skulle kunna hjälpa mig att hitta ett spel som jag spelade när jag var liten, men som jag idag inte har en aning om vad det heter.

Det är ett racingspel där man ser bilarna ovanifrån. Det är du och tre datorstyrda förare som tävlar i varje race, Man vinner pengar för varje race man ställer upp i och för pengarna kan man köpa en ny bättre bil eller köpa till vapen inför nästa race som t.ex. minor, olja, spikar längst fram på bilen. Eller så kan man uppgradera bilen så att den t.ex. inte går sönder lika lätt under racet. Det är rätt kass grafik på spelet eftersom det är gammalt, liknande GTA1 grafik.

har försökt hitta det länge utan minsta resultat så skulle verkligen bli glad om någon hade det minsta aning om vad spelet hade kunnat heta.
Citera
2013-02-01, 15:16
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aa93
Tjenare! har tidigare varit inne och läst på Flashback men aldrig skrivit något, så det här blir mitt första inlägg. Jag tänkt kolla om det är någon som skulle kunna hjälpa mig att hitta ett spel som jag spelade när jag var liten, men som jag idag inte har en aning om vad det heter.

Det är ett racingspel där man ser bilarna ovanifrån. Det är du och tre datorstyrda förare som tävlar i varje race, Man vinner pengar för varje race man ställer upp i och för pengarna kan man köpa en ny bättre bil eller köpa till vapen inför nästa race som t.ex. minor, olja, spikar längst fram på bilen. Eller så kan man uppgradera bilen så att den t.ex. inte går sönder lika lätt under racet. Det är rätt kass grafik på spelet eftersom det är gammalt, liknande GTA1 grafik.

har försökt hitta det länge utan minsta resultat så skulle verkligen bli glad om någon hade det minsta aning om vad spelet hade kunnat heta.

Skulle tro att detta är deathrace, vilket det också gjordes en remake på för ca 1 år sedan.

P.S. Det skall tydligen komma en film löst baserad på spelet.
Citera
2013-02-01, 15:54
Medlem
Veeoons avatar
Citat:

Detta var på PC?
Citera
2013-02-01, 17:37
Medlem
Citat:
Det är ett racingspel där man ser bilarna ovanifrån. Det är du och tre datorstyrda förare som tävlar i varje race, Man vinner pengar för varje race man ställer upp i och för pengarna kan man köpa en ny bättre bil eller köpa till vapen inför nästa race som t.ex. minor, olja, spikar längst fram på bilen. Eller så kan man uppgradera bilen så att den t.ex. inte går sönder lika lätt under racet. Det är rätt kass grafik på spelet eftersom det är gammalt, liknande GTA1 grafik
Badlands
Citera
2013-02-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Skulle tro att detta är deathrace, vilket det också gjordes en remake på för ca 1 år sedan.

P.S. Det skall tydligen komma en film löst baserad på spelet.

Tack! tack! tack! ååh nu blir det nostalgi!! Death Rally hette spelet såg jag nu
Senast redigerad av aa93 2013-02-01 kl. 19:25.
Citera
2013-02-01, 22:59
Medlem
N3ss3s avatar
Kom på min egen fråga efter lite eftersökningar, Chariots of War. Underbart spel.
Citera
2013-02-02, 19:33
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Webläsarspel. Point and click, mysteriespel/problemlösar. Man vaknade i ett rum och det visade sig att man var på typ ett utomjordiskt rymdskepp. Animationerna såg typ ut att ha kunna gjorts i paint. Det är inte Samorost
Citera
2013-02-03, 13:39
Avstängd
ibutus avatar
Jag spelade ett demo för några år sen. Minns inte särskilt mycket.
Det jag minns var iaf att man spelade en karaktär som var polis, (FPS) och allt började med ett larm om att det var ett bankrån. Man flög dit i en farkost och hoppade in genom taket och började slakta bovar.
Allt utspelade sig i en "framtida" värld.

Det påminde lite om quake 2 grafikmässigt.
Man kunde också använda fuskkoder som "noclip" och "god".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in