Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
12-01-23, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrestFallen

Spel två; Var 2 trailers jag såg för 1-2 år sedan. Trailer 1 ; Någon tös som går in i sin lägenhet och ska (tror det var såhär) hämta något ur kylskåpet och blir attackerad bakifrån utav något stort monster. Tror dom flyger ut ur väggen/fönstret tillsammans.
Trailer2/samma trailer, dom är i en lekpark runt en gungställning och något slags.. kråkmonster? attackerar hon/han och hon/han börjar skjuta mot det.
Tror genren var mmo/mmorpg, vet inte om spelet har släppts än eller inte heller. Såg intressant ut på trailerna dock.

Kan det vara The Secret World?

http://www.youtube.com/watch?v=ObpMJYMJJJY
http://www.youtube.com/watch?v=lsLXQEeLiI0
Citera
12-01-23, 02:47
Medlem
CrestFallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskneger
Söker 2 bilspel som jag hoppas någon här inne kan hjälpa mig hitta! Här kommer lite info om dem båda:

Spel 1.

Plattform: Playstation 1.
Meningen med spelet var att döda alla andra bilar på kartan och till hjälp får man diverse vapen som finns utplacerade på banan. Ett vapen jag minns var en kanon som sköt bomber upp i luften som landade på fienden. Det fanns många olika fordon att välja på och de var väldigt olika. Ett fordon hade 6 hjul, ett fordon var en lastbil, ett fordon var en "framtidsbil" som svävade. Det fanns även en motorcykel med sidovagn och många fler. Alla fordonen hade ett specialvapen. Banorna var väldigt varierande; det fanns bland annat en skidortsbana där man kunde åka lift och köra grymt fort ner i en skidbacke. Spelet gick alltså inte ut på racing, man skulle bara döda varandra.

Hmm, jag tror jag vet vilket du menar! På skidortsbanan så åkte man liften så fick man sitt "specialvapen" eller hur? Det var även en husbil med vars specialvapen var bin, en bana var på en.. skrottip/flygplats.
Det var även någon discosnubbe med vars specialvapen var en discokula som sköt en massa.
För att vinna lära man döda alla personer 3-5 gånger eller något sådant?

Minns inte heller vad det heter men gav lite mer info om vi tänker på samma.

edit;

Citat:
Ursprungligen postat av Valpnos
Kan det vara The Secret World?

http://www.youtube.com/watch?v=ObpMJYMJJJY
http://www.youtube.com/watch?v=lsLXQEeLiI0

Ja shit det var det, tusen tack!!

Dock såg det helt annorlunda ut i mitt huvud så lär erkänna att jag blev lite beskriven .
Senast redigerad av CrestFallen 12-01-23 kl. 02:52.
Citera
12-01-23, 09:35
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8080
Jag vet precis vilket spel du menar. Jag spelade själv det i mina unga dar! Skulle gärna spela det igen.

Lemmings..
Citera
12-01-23, 10:42
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Söker 2 bilspel som jag hoppas någon här inne kan hjälpa mig hitta! Här kommer lite info om dem båda:

Spel 1.

Meningen med spelet var att döda alla andra bilar på kartan och till hjälp får man diverse vapen som finns utplacerade på banan. Ett vapen jag minns var en kanon som sköt bomber upp i luften som landade på fienden. Det fanns många olika fordon att välja på och de var väldigt olika. Ett fordon hade 6 hjul, ett fordon var en lastbil, ett fordon var en "framtidsbil" som svävade. Det fanns även en motorcykel med sidovagn och många fler. Alla fordonen hade ett specialvapen. Banorna var väldigt varierande; det fanns bland annat en skidortsbana där man kunde åka lift och köra grymt fort ner i en skidbacke. Spelet gick alltså inte ut på racing, man skulle bara döda varandra.

Spel 2.

Det här spelet var mer inriktat på racing men det fanns ändå diverse vapen man kunde plocka upp på vägen som man använde för att förstöra för motståndarna. Jag minns inte så mycket från det här spelet förutom att man kunde köra bilarna upp och ned, vilket var lite coolt. Deras under- och översida var alltså identiska och man körde ofta i taket på olika banor. Jag minns att bilarna kändes ganska små och att spelet hade en "framtids"känsla. Man raceade ofta på olika rymdskepp och dylikt.

Nr 2 kanske kan vara Rollcage?
http://4.bp.blogspot.com/-qnNeLH5OJsY/TibRw35SWvI/AAAAAAAAD8w/xhqCXgYU_tU/s1600/478-1.png
Citera
12-01-23, 10:46
Medlem
lumbas avatar
Citat:

Spel 1.

Spel 2.

Det här spelet var mer inriktat på racing men det fanns ändå diverse vapen man kunde plocka upp på vägen som man använde för att förstöra för motståndarna. Jag minns inte så mycket från det här spelet förutom att man kunde köra bilarna upp och ned, vilket var lite coolt. Deras under- och översida var alltså identiska och man körde ofta i taket på olika banor. Jag minns att bilarna kändes ganska små och att spelet hade en "framtids"känsla. Man raceade ofta på olika rymdskepp och dylikt.

Spel 1 är Vigilante 8
Citera
12-01-23, 12:08
Medlem
busknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
1. Twisted Metal eller kanske Carmageddon? Finns flera versioner/uppföljare.

Tyvärr var det inget av dem jag sökte, men de påminde lite om första spelet!

Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Nr 2 kanske kan vara Rollcage?
http://4.bp.blogspot.com/-qnNeLH5OJsY/TibRw35SWvI/AAAAAAAAD8w/xhqCXgYU_tU/s1600/478-1.png

Kollade några videos och det verkar vara det! Tack för hjälpen! Dock ser det inte riktigt ut som jag minns det men det var ju ett tag sen.

Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Spel 1 är Vigilante 8

Helt rätt! Riktigt underbart spel i multiplayer vad jag minns, tack för hjälpen!

Citat:
Ursprungligen postat av CrestFallen
Hmm, jag tror jag vet vilket du menar! På skidortsbanan så åkte man liften så fick man sitt "specialvapen" eller hur? Det var även en husbil med vars specialvapen var bin, en bana var på en.. skrottip/flygplats.
Det var även någon discosnubbe med vars specialvapen var en discokula som sköt en massa.
För att vinna lära man döda alla personer 3-5 gånger eller något sådant?

Minns inte heller vad det heter men gav lite mer info om vi tänker på samma.

Aa jag känner igen din beskrivning, spelet jag tänkte på var Vigilante 8 i alla fall!
Citera
12-01-23, 12:44
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Kollade några videos och det verkar vara det! Tack för hjälpen! Dock ser det inte riktigt ut som jag minns det men det var ju ett tag sen.

Finns en uppföljare också
Citera
12-01-23, 20:09
Medlem
TechoNisses avatar
söker ett spel jag spelade någon gång runt 96-2000:talet. det är ett platforms spel. och man är en mus som ska ta död på en katt genom att bygga fäller som katten går på. Katten är blå och påminner lite av itchy och scratchy. någon som vet vad spelet heter?
Citera
12-01-23, 20:12
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechoNisse
söker ett spel jag spelade någon gång runt 96-2000:talet. det är ett platforms spel. och man är en mus som ska ta död på en katt genom att bygga fäller som katten går på. Katten är blå och påminner lite av itchy och scratchy. någon som vet vad spelet heter?

The Incredible Toon Machine eller Sid & Al's Incredible Toons
Citera
12-01-23, 20:18
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
The Incredible Toon Machine eller Sid & Al's Incredible Toons

japp tack för de tror de är de spelet, men de påminner om de iaf tack för de snabba svaret

EDIT: dock var ju inte spelet lika kul nu som de var på den tiden då man var yngre men tack iaf
Senast redigerad av TechoNisse 12-01-23 kl. 20:46.
Citera
12-01-24, 19:01
Medlem
Nellishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyrostail
Whiplash eller Rayman?

Tyvärr =( inte dom heller..
Citera
12-01-25, 10:14
Medlem
söker desperat efter detta spel

Spelet går ut på att man ska simulera en fight och bilda en film typ.

Gubbarna består av flera olika delar i 2 olika former, fyrkanter och cirklar. Dessa cirklar kan du trycka på för att styra gubben hur den ska slå. Huvet är en stor fyrkant, trycker du på handen kan du välja om den ska greppa tag eller släppa.

Det är 2 vita gubbar / robotar, en som är du och en som är datorn eller så kan du göra att du styr båda.

http://www.youtube.com/watch?v=dCxrcc0unhw
Ni kan kolla på spelet ballz och spola fram till 3,21

Här ser ni hur gubbarna har dessa former, fast spelet jag söker är 3D och ni kan ändra vinkel osv..

Har för mig att spelet börjar på "T"

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in