Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-21, 13:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pistonskull
Letar efter ett spel från 98-2002 nån gång, med varulvar bland annat. Minns att vi spelade detta på rasterna i lågstadiet men blev snabbt förbjudna då spelet innehåll något form av hakkors eller annan nazisymbol? Nånting i den stilen

Vilken typ av spel var det? First Person, Side Scroller?

Spontant tänker jag wolfenstein, dock hade den serien mig veterligen varulvar, även om den hade andra typer av monster. Hakkorsen fanns det dock gott om, e.g. Zombies etc.
Citera
2014-08-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pistonskull
Letar efter ett spel från 98-2002 nån gång, med varulvar bland annat. Minns att vi spelade detta på rasterna i lågstadiet men blev snabbt förbjudna då spelet innehåll något form av hakkors eller annan nazisymbol? Nånting i den stilen

Nightmare Creatures?
Citera
2014-08-21, 14:18
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Vilken typ av spel var det? First Person, Side Scroller?

Spontant tänker jag wolfenstein, dock hade den serien mig veterligen varulvar, även om den hade andra typer av monster. Hakkorsen fanns det dock gott om, e.g. Zombies etc.

Hundar har det ju en del.. kanske kan misstas för varulvar i minnet. Däremot är det ju från 92 (tar för givet att du tänker på wolfenstein3D och inte de gamla spelen) så svårt att tro att det var poppis 98.. då hade ju quake arena och sånt kommit.
Citera
2014-08-21, 14:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hundar har det ju en del.. kanske kan misstas för varulvar i minnet. Däremot är det ju från 92 (tar för givet att du tänker på wolfenstein3D och inte de gamla spelen) så svårt att tro att det var poppis 98.. då hade ju quake arena och sånt kommit.

Fyfan, nu kände jag mig gammal. Hade fan glömt hur djävla länge sen den var som Wolfenstein kom ut. Tänkte att "98-2002, det är ju evigheter sen".
Citera
2014-08-21, 21:20
Medlem
cmdQs avatar
Spelet är i 2D och påminner lite och Mario, man är en "pandatjej" som tar sig fram genom Sofo och slåss med pundare och punkare.
jag har bara spelat en beta av det här spelet.
Vet vi vad det heter och om det blev något stort släpp?
Citera
2014-08-22, 12:42
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fyfan, nu kände jag mig gammal. Hade fan glömt hur djävla länge sen den var som Wolfenstein kom ut. Tänkte att "98-2002, det är ju evigheter sen".

Return to Castle Wolfenstein kom 2001 så kan ju vara det.
Citera
2014-08-22, 12:54
Medlem
Har jagat ett namn på ett spel flera år nu, jag ägde det back in the day nånstans mellan -98 och 02.
RTS med lite cyberpunk/postapokaliptisk stil där du kunde redigera/skapa egna byggnader och enheter med delarna som fanns i spelet, och sedan anpassades resurskostnaden efter vad du satt in för prylar.

Faktionerna var olika gäng om jag inte minns fel, men tror det är rätt dödfött att hitta rätt på med så lite jag minns.
Citera
2014-08-23, 21:24
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehiche
Har jagat ett namn på ett spel flera år nu, jag ägde det back in the day nånstans mellan -98 och 02.
RTS med lite cyberpunk/postapokaliptisk stil där du kunde redigera/skapa egna byggnader och enheter med delarna som fanns i spelet, och sedan anpassades resurskostnaden efter vad du satt in för prylar.

Faktionerna var olika gäng om jag inte minns fel, men tror det är rätt dödfött att hitta rätt på med så lite jag minns.

Total Annihilation kanske? Har för mig att det stämmer in på din beskrivning. Har dock aldrig spelat det.

Här verkar finnas en ganska utförlig lista om du vill forska själv annars: http://en.wikipedia.org/wiki/Chronology_of_real-time_strategy_video_games
Senast redigerad av RVRS 2014-08-23 kl. 21:30.
Citera
2014-08-25, 09:27
Medlem
Har en fråga om två spel jag letat överallt efter.

Det ena är ett tecknat spel, massa klurighetet och det är i framtiden.
Det lär ha kommit ut runt sent 80 tidigt 90. Man ser från sidan och man kan säga det är som monkey island, fast framtid då. Och mycket tidigare. Jag var för liten för att förstå handlningen så kan tyvärr inte utveckla där. Påminner rätt mycket om abes oddessy och monkey island. Det är inte another world.

Det andra är också tecknat, fast _EXTREMT_ blodigt.
Jag hade demot på detta för 20år sedan ungefär, jag minns jag såg huvuden sprängas av UZI.
Man var en polis som kom till en brottsscen. Brottet var fortf pågende när man kom dit. Beroende på vad man sa till "Tjuvarna" så avrätta dom gisslan antingen med shotgun eller kniv. Minns särskillt när tjuven blåste skallen av en civil med shotgun och det vara bara ögonen och halsen kvar, som sagt. EXTREMT blodigt(måste vara väldigt ovanligt spel då.)
Senast redigerad av Sonyalol 2014-08-25 kl. 09:35.
Citera
2014-08-25, 11:55
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonyalol

Det lär ha kommit ut runt sent 80 tidigt 90. Man ser från sidan och man kan säga det är som monkey island, fast framtid då. Och mycket tidigare. Jag var för liten för att förstå handlningen så kan tyvärr inte utveckla där. Påminner rätt mycket om abes oddessy och monkey island. Det är inte another world.

Det andra är också tecknat, fast _EXTREMT_ blodigt.
Jag hade demot på detta för 20år sedan ungefär, jag minns jag såg huvuden sprängas av UZI.
Man var en polis som kom till en brottsscen. Brottet var fortf pågende när man kom dit. Beroende på vad man sa till "Tjuvarna" så avrätta dom gisslan antingen med shotgun eller kniv. Minns särskillt när tjuven blåste skallen av en civil med shotgun och det vara bara ögonen och halsen kvar, som sagt. EXTREMT blodigt(måste vara väldigt ovanligt spel då.)

Det första vet jag inte, men det andra är klassikern Hopkins FBI.
Citera
2014-08-25, 12:16
Medlem
Citat:

Kan det vara Zac McKracken du tänker på?

Samma spelmotor och utvecklare som Monkey Island.

Inte direkt framtid, eller ja, delvis framtid. Spelet kom 1988 och utspelar sig 1998 så det var ju framtid när det kom.

Innehåll även utomjordingar och UFO:n och sånt och den klassiska scenen när man skulle lägga ett ägg i mikron på flygplanet för att distrahera flygvärdinnan.

Kan kanske också varit Maniac Mansion eller Day of the Tentacle?
Citera
2014-08-25, 13:24
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Space Quest?

http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Quest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in