2007-12-02, 19:22
Medlem
ManicFreedoms avatar
Jag söker spel som liknar, Runaway, Hopkins FBI, Next life. Alltså point and click strategy.
Citera
2007-12-02, 22:14
Medlem
Svedjebondes avatar
Då ska jag försöka beskriva ett pc-spel jag bara såg en demo av i slutet av 90talet.. Själva demon var dessutom bara en 'animerad' film som berättade bakgrundsstoryn till spelet, men den var så bizarr att jag kommer ihåg den än. Världen är helt täckt av förrymda nanobots och två överlevande argumenterar och verkar ha nån sorts plan för att ställa allt till rätta med hjälp av nån svävarfarkost. Plötsligt slår den ene ner den andre bakifrån å när han vaknar igen upptäcker han att hans hjärna nu sitter monterad i svävarfarkosten.
Nån ide om vad detta är?
Citera
2007-12-03, 08:29
Bannlyst
Jag söker ett spel som rör sig runt tidigt sent nittiotal eller något sådant, till MAC! Spelet var i 3D.

Det var en groda av något slag som gick runt i världar (regnskog eller skog med mycket vattendelar i) som skulle bara ta sig vidare, och det fanns massa insekter som fiender.

Oerhört svårt att förklara, men kom gärna med förslag..!
Citera
2007-12-03, 16:12
Medlem
Sjömannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmpreX
Jag söker ett spel som rör sig runt tidigt sent nittiotal eller något sådant, till MAC! Spelet var i 3D.

Det var en groda av något slag som gick runt i världar (regnskog eller skog med mycket vattendelar i) som skulle bara ta sig vidare, och det fanns massa insekter som fiender.

Oerhört svårt att förklara, men kom gärna med förslag..!

Kan det vara Bugdom?

/Sjömannen
Citera
2007-12-03, 17:25
Medlem
Hmm Arla?

Söker ett spel som troligtvis kom från arla, har letat länge nu men inte hittat något. Spelet handlade om att man skulle starta upp sin egna bondgård och sen sköta den. Om någon vet vad de heter är jag hemskt tacksam
Citera
2007-12-03, 17:50
Medlem
fruitbeans avatar
Jag söker efter ett spel som finns på webben, det är i princip text baserat förutom att man kan utmana varandra & slåss, vilket inte är text
Hur som helst, jag har för mig att spelet hette någonting med "Pimp" det går ut på att skaffa bättre vapen, kläder, etc.. & "attackera" varandra för att få status & högre rank.. Man kan gå med i gäng o så med..

Läste igenom vad jag skrivit & ser att det är oerhört dåligt förklarat, men vet itne hur ja ska formulera det.. Jag kommer inte ihåg så mycket heller, det var några år sen jag såg det spelet
Men men, har ni en susning om vad jag pratar om så kan ni väl slänga iväg ett PM
Citera
2007-12-03, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjömannen
Kan det vara Bugdom?

/Sjömannen

Du är en underbar människa!

Jag och polarn satt och lirade detta när vi var små kottar!

Så var det inte ens en groda, utan en tusenfoting/skalbagge!

Tusen tackar!
Citera
2007-12-03, 17:53
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruitbean
Jag söker efter ett spel som finns på webben, det är i princip text baserat förutom att man kan utmana varandra & slåss, vilket inte är text
Hur som helst, jag har för mig att spelet hette någonting med "Pimp" det går ut på att skaffa bättre vapen, kläder, etc.. & "attackera" varandra för att få status & högre rank.. Man kan gå med i gäng o så med..

Läste igenom vad jag skrivit & ser att det är oerhört dåligt förklarat, men vet itne hur ja ska formulera det.. Jag kommer inte ihåg så mycket heller, det var några år sen jag såg det spelet
Men men, har ni en susning om vad jag pratar om så kan ni väl slänga iväg ett PM

Det kan inte ha varit http://www.dekrim.se/ kanske? Har funnits ett par år.
Citera
2007-12-03, 17:54
Medlem
Garnaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruitbean

Kan det vara http://pimpland.se/ ?
Citera
2007-12-03, 17:57
Medlem
fruitbeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnaal
Kan det vara http://pimpland.se/ ?

Tyvärr inte
Det jag eftersöker har man en gubbe man slåss med bl.a.. Alltså inte text baserat till 100%, men till en viss del.. Det är riktigt svårt o förklara, särskilt eftersom det var så länge sen jag spelade detta spel :/
Citera
2007-12-03, 17:59
Medlem
fruitbeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det kan inte ha varit http://www.dekrim.se/ kanske? Har funnits ett par år.

Tyvärr
Som jag skrev ovan så är det inte text baserat till 100%, bara till en viss del.. Men tack för tipsen, hoppas på att det rätta ska dyka fram snart.. Det kan ju också vara så att det inte finns längre.. Men men får hoppas på det bästa

Edit: För o försöka göra saken lite enklare, så är det Engelskt
Citera
2007-12-04, 00:27
Medlem
Marvel_SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marvel_SWE
Jag söker efter spel liknande detta; http://kloonigames.com/crayon/
Såg ett tag sen ett spel där man var ett gäng myror och skulle ta sig fram genom att rita olika saker som man kan ha användning av.

Så, spel liknande crayon.

Absolut ingen som vet något spel med verkliga physics som likar crayon? Trodde verkligen att det fanns mer spel i samma kategori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in