Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-28, 01:12
  #1
Medlem
Anonbananons avatar
Har funderat på att skaffa mig en elcykel att ta mig till arbetet med. Har suttit hela kvällen och läst en hel del och tittat omkring på youtube, har inte fått säkert svar på hur mycket dessa elmotorer låter. I vissa videos så skränar dom rätt bra och i andra så är det helt tyst.

Sen undrar jag hur det går till när man beställer en via en webshop. Får man hämta den i smådelar på närmaste postkontor eller vad är det som gäller?

Tips på bra webshop eller butiker i östergötland vore trevligt med.
Citera
2009-05-28, 02:22
  #2
Medlem
Asgarvads avatar
Elmoppar eller elcyklar låter i princip ingenting. Det finns, hos cykelhandlaren i min stad, att köpa Cresent elcykel med 8-växlat nav och avtagbart batteripack för 15 tusen.
Citera
2009-05-28, 03:09
  #3
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
Elmoppar eller elcyklar låter i princip ingenting.
Skitsnack...hur mycket det låter beror mycket på vilken typ av motor och kraftöverföring som används.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonbananon
har inte fått säkert svar på hur mycket dessa elmotorer låter. I vissa videos så skränar dom rätt bra och i andra så är det helt tyst.
Om du vill ha nåt som är tyst så är det lågvarvig oväxlad navmotor du ska titta efter.
__________________
Senast redigerad av JimGoose 2009-05-28 kl. 03:18.
Citera
2009-05-28, 09:18
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Den butiken här i Hammarby Sjöstad, Stockholm, säljer mopeder som är knäpptysta, bara fartvinden hördes när jag provade!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback