• 1
  • 2
2009-05-27, 00:53
Medlem
Brain Damages avatar
Refererar till mitt inlägg i tråden admin på facebook...
https://www.flashback.org/showthread.php?t=922732
Mitt inlägg https://www.flashback.org/showpost....&postcount=612 handlade om kapningen av http://www.facebook.com/group.php?gid=14679877018.
Jerro ville ju att vi skulle ta diskussionen i en annan tråd och det har han iofs rätt i, så då startar jag denna tråd.

Är det verkligen rätt att jävlas med folk som kanske får utlopp för sina känslor genom facebookaktivitet efter otroligt tragiska händelser?
Citera
2009-05-27, 01:08
Medlem
Brain Damages avatar
Nu är det ju faktiskt inte flashback utan facebook det gäller... Och jag tar upp en filosofisk fråga om det är rätt eller inte att driva med vad som helst, och vem som helst.

Dessutom, lite OT i min egen tråd, verkar det, ju senare i tråden man läser, vara en jävla brist på fantasi på faceebookskaparna.
Citera
2009-05-27, 01:12
Medlem
Klart det är, som min kompis Bengt skulle säga; "lev med det"
Citera
2009-05-27, 01:19
Medlem
IRMEs avatar
Rätt och rätt... Det vet jag inte, men folk finner väl nöje i det.
Citera
2009-05-27, 01:25
Medlem
Brain Damages avatar
Jag skulle gärna se att ni utvecklade era svar lite.

Har ni över huvud taget inga funderingar kring den skändning av offret och de sörjande ni gör? Lev med det... Ja, det kan jag lova att dom gör. Sorg och saknad efter ett förlorat barn eller nära anhörig går inte över så enkelt. Och när det dessutom rör sig om ett barnamord utfört av en pedofil lär sorgen och vanmakten sitta ännu djupare.

Mitt i den sorgen klampar kaparna in och påstår sig skämta när dom hyllar barnsex och barnamördaren. Snälla ni, skämtargumentet håller inte. inte ens kaparna känner, hoppas jag, i sitt inre att det dom gjort är roligare än det är elakt.
Senast redigerad av Brain Damage 2009-05-27 kl. 01:28.
Citera
2009-05-27, 01:31
Medlem
bluespot13s avatar
nej, man borde väl inte få skriva vad som helst- ur ett moraliskt syfte. Men som tidigare skrev så är detta flashback, är man med i leken får man leken tåla. Är du en så pass känslig person borde du nog söka till annat forum.
Citera
2009-05-27, 01:33
Medlem
CamCameos avatar
Nu hör det ju till poängen att det är folk som inte hade något med Engla att göra, som med största sannolikhet bara gått med i gruppen för att.
Visst, hade Englas mamma startat gruppen hade det vart en sak, men i det här fallet...ja, det är helt rätt.
Jag har själv en Engla-grupp!
Citera
2009-05-27, 01:35
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluespot13
nej, man borde väl inte få skriva vad som helst- ur ett moraliskt syfte. Men som tidigare skrev så är detta flashback, är man med i leken får man leken tåla. Är du en så pass känslig person borde du nog söka till annat forum.
Har du fattat vad det handlar om? Detta är inget internt på flashback.

Dom går in på grupper på facebook, gör sig till admin och ändrar gruppens namn och syfte.

I Engla-gruppen var det från början en grupp för att hedra minnet av Egnla som gjordes om till en som hyllar pedofili och i diskusionsforumet i gruppen hyllas och skämtas det raljerande om mordet och mördaren.
Citera
2009-05-27, 01:37
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Nu hör det ju till poängen att det är folk som inte hade något med Engla att göra, som med största sannolikhet bara gått med i gruppen för att.
Visst, hade Englas mamma startat gruppen hade det vart en sak, men i det här fallet...ja, det är helt rätt.
Hur vet du det där?
Citera
2009-05-27, 01:39
Medlem
modo24s avatar
Vad är det som är så jävla heligt tkr du?? Visst det var inte kul det som hände men kan man inte skämta om allt?
Citera
2009-05-27, 01:41
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modo24
Visst det var inte kul det som hände men kan man inte skämta om allt?
Jag vet inte, kan man det? Och fram för allt, är detta ett skämt eller ytterligare ett övergrepp?

Jag anser nog att det är ett nytt övergrepp på Engla och hennes nära.
Citera
2009-05-27, 01:42
Medlem
Kul grej skulle jag vilja säga, på gränsen, men ändå kul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in