Tittade runt lite på facebook innan idag och fann till min stora lycka att en facebookgrupp innehållandes mer än 10 000 medlemmar stod utan admin. Snabbt som ögat reggade jag ett troll för att bli ny admin. Detta innebär att jag har all makt vad gäller gruppen i mina händer; jag kan ta bort gästboksinlägg, gamla diskussionstrådar, länkar osv. Viktigast av allt är emellertid: jag kan ändra gruppens beskriving och gruppens namn!
Det här betyder att jag kan låta mer än 10 000 personer bli medlem i en grupp, vars budskap kan vara i princip hur osmakligt eller suspekt som helst. Jag har funderat lite på en grupp med namnet "Free Anders" och syftar då på vår allas Anders Eklund. I beskrivningen skulle det kunna stå något i stil med "Gruppen för alla oss som är övertygade om att Anders Eklund är oskyldig" och sedan någon bild på eken själv. I gästboken kunde man sedan leja någon som skriver "Jag visste väl att det var många som trodde på hans oskuld!". Tänk - mer än 10 000 medlemmar i denna ädla grupp, hade inte varit tråkigt!
Sedan tänkte jag att det kanske finns roligare saker gruppen kan handla om och innehålla. Därför tänkte jag vända mig hit - ty var om inte i flashbacks humordel kan man få passande förslag på vad den här gruppen ska handla om? Jag lämnar därför ordet fritt och när jag känner att en riktigt rolig grupp är redo att skapas (troligtvis om några dagar) så skrider jag till verket!