Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-24, 19:55
Medlem
raketfarts avatar
Tittade runt lite på facebook innan idag och fann till min stora lycka att en facebookgrupp innehållandes mer än 10 000 medlemmar stod utan admin. Snabbt som ögat reggade jag ett troll för att bli ny admin. Detta innebär att jag har all makt vad gäller gruppen i mina händer; jag kan ta bort gästboksinlägg, gamla diskussionstrådar, länkar osv. Viktigast av allt är emellertid: jag kan ändra gruppens beskriving och gruppens namn!

Det här betyder att jag kan låta mer än 10 000 personer bli medlem i en grupp, vars budskap kan vara i princip hur osmakligt eller suspekt som helst. Jag har funderat lite på en grupp med namnet "Free Anders" och syftar då på vår allas Anders Eklund. I beskrivningen skulle det kunna stå något i stil med "Gruppen för alla oss som är övertygade om att Anders Eklund är oskyldig" och sedan någon bild på eken själv. I gästboken kunde man sedan leja någon som skriver "Jag visste väl att det var många som trodde på hans oskuld!". Tänk - mer än 10 000 medlemmar i denna ädla grupp, hade inte varit tråkigt!

Sedan tänkte jag att det kanske finns roligare saker gruppen kan handla om och innehålla. Därför tänkte jag vända mig hit - ty var om inte i flashbacks humordel kan man få passande förslag på vad den här gruppen ska handla om? Jag lämnar därför ordet fritt och när jag känner att en riktigt rolig grupp är redo att skapas (troligtvis om några dagar) så skrider jag till verket!
2009-05-24, 20:01
Medlem
negerbens avatar
Vilken grupp är det? Jag joinar direkt!
2009-05-24, 20:05
Medlem
jerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raketfart
Tittade runt lite på facebook innan idag och fann till min stora lycka att en facebookgrupp innehållandes mer än 10 000 medlemmar stod utan admin. Snabbt som ögat reggade jag ett troll för att bli ny admin. Detta innebär att jag har all makt vad gäller gruppen i mina händer; jag kan ta bort gästboksinlägg, gamla diskussionstrådar, länkar osv. Viktigast av allt är emellertid: jag kan ändra gruppens beskriving och gruppens namn!

Det här betyder att jag kan låta mer än 10 000 personer bli medlem i en grupp, vars budskap kan vara i princip hur osmakligt eller suspekt som helst. Jag har funderat lite på en grupp med namnet "Free Anders" och syftar då på vår allas Anders Eklund. I beskrivningen skulle det kunna stå något i stil med "Gruppen för alla oss som är övertygade om att Anders Eklund är oskyldig" och sedan någon bild på eken själv. I gästboken kunde man sedan leja någon som skriver "Jag visste väl att det var många som trodde på hans oskuld!". Tänk - mer än 10 000 medlemmar i denna ädla grupp, hade inte varit tråkigt!

Sedan tänkte jag att det kanske finns roligare saker gruppen kan handla om och innehålla. Därför tänkte jag vända mig hit - ty var om inte i flashbacks humordel kan man få passande förslag på vad den här gruppen ska handla om? Jag lämnar därför ordet fritt och när jag känner att en riktigt rolig grupp är redo att skapas (troligtvis om några dagar) så skrider jag till verket!

Smyg in dina budskap, Sakta men säkert så att inte folk hoppar av.
2009-05-24, 20:06
Medlem
onemanarmys avatar
Givetvis är det en grupp för enade förintelseförnekare och revisionister.

Vilket bör få aftonbladet att ta upp det, vilket kan bli tämligen intressant
2009-05-24, 20:08
Medlem
raketfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerben
Vilken grupp är det? Jag joinar direkt!
Jag tänkte att jag länkar till gruppen sen när den är omgjord så att säga. Än så länge har jag ju inte gjort något med den utan den är precis som den var innan, med skillnaden att jag är admin. Jag vet inte men risken finns väl annars att folk säger till andra i gruppen om vad som komma skall och länkar till den här tråden i gästboken (vilket jag iofs kan ta bort, men det är lite jobbigt).
2009-05-24, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy

Varför skall man välja det mest originella? Nä, ta något annat som är mer innovativt istället...
2009-05-24, 20:13
Medlem
raketfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Smyg in dina budskap, Sakta men säkert så att inte folk hoppar av.
Haha, det skulle kunna vara något! Lite klurigare att genomföra kanske, och då måste jag ju nämna vilken grupp det är redan nu.

Jag vet inte, bör jag nämna redan nu vilken grupp det rör sig om?

Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy

Tar aftonbladet upp det sen så kan man inte säga annat än att vi har lyckats!

Citat:
Varför skall man välja det mest originella? Nä, ta något annat som är mer innovativt istället...
Jag kände lite samma sak faktiskt.. det måste vara lite finess!
Senast redigerad av raketfart 2009-05-24 kl. 20:15.
2009-05-24, 20:22
Medlem
Loc-Dogs avatar
Ta något grovt direkt...
Sällan jag tittar till grupperna jag är med i och tror inte andra gör det heller.
Om du ändrar namnet blir det ingen uppdatering i news-feeden?

Förslag- "Vi som gillar att ta den i 2-an"
2009-05-24, 20:23
Medlem
-jOE!s avatar
Är det verkligen möjligt att byta namn på en grupp?
2009-05-24, 20:24
Medlem
Ecnals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raketfart
Haha, det skulle kunna vara något! Lite klurigare att genomföra kanske, och då måste jag ju nämna vilken grupp det är redan nu.

Jag vet inte, bör jag nämna redan nu vilken grupp det rör sig om?

Jag tycker du kan berätta vad det är för sorts grupp, sedan låter du oss lista ut något jävligt slugt, sätt planen i verket och då kan du berätta vilken grupp det är Som en belöning för att vi kommit på den djävulska planen.
2009-05-24, 20:25
Medlem
Vuxenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loc-Dog

Förslag- "Vi som gillar att ta den i 2-an"

Haha, det vore ju nåt 10.000 medlemmar
2009-05-24, 20:25
Medlem
Loc-Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Är det verkligen möjligt att byta namn på en grupp?

SVAR:JA

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in