2009-05-27, 17:24
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Så jävla mycket kan de ju inte lägga ut på design osv. De har ju sett likadana ut i ett antal år nu. Slimmade med ett äpple på. De är onekligen snygga, det säger jag ingenting om men så jävla exklusiva är de inte. Är det något speciellt med deras aluminium? Apple tar överpriser för att de har en kundkrets (sektmedlemmar?) som är ständigt trogna och köper allt som släpps, oavsett vad det kostar. Sen säger de att det är sååå snyggt och sååå mycket bättre än en vanlig PC. Sen när man frågar på vilket sätt de är så mycket bättre så får man svaret: "Eeeh.. mmm. Eeh.. Ja, men titta den är så snygg och Vista är så dåligt."
Ja, folk som använder OS X gnäller ständigt på hur svårt och dåligt Microsofts OS är. Intressant nog att det nästan bara är Mac-användare som har sådana enorma problem med Microsoft. Själv finner jag både XP och Vista väldigt användarvänligt, även om det helt klart finns brister!
Jag har ingenting emot Mac. Det är bra grejer. Snygga och riktigt stabila! Men de är fortfarande åt helvete för dyra!
Ja, folk som använder OS X gnäller ständigt på hur svårt och dåligt Microsofts OS är. Intressant nog att det nästan bara är Mac-användare som har sådana enorma problem med Microsoft. Själv finner jag både XP och Vista väldigt användarvänligt, även om det helt klart finns brister!
Jag har ingenting emot Mac. Det är bra grejer. Snygga och riktigt stabila! Men de är fortfarande åt helvete för dyra!
Inte? Hur mycket ingenjörskonst tror du inte det ligger bakom Unibody till exempel? Du tror inte att specialanpassad produktion för Apples grejer kostar pengar? Eller att trycka in en massa hårdvara i en extremt liten låda (PC-skärmar är många gånger extremt mycket klumpigare än vad en iMac är)? Det är ju inte så att det blir rätt på första försöket precis. Utöver det är det utvecklingskostnader för lösningar som Magsafe med mera plus tillverkningskostnader.
Det är tråkigt att du känner så, men vill man ha något får man antingen betala vad det kostar, eller så får man köpa något annat. Hur många sitter inte och drömmer om en fet Mercedes men får nöja sig med Volvo?
För övrigt så ser jag sällan någon i detta forum oja sig över (till exempel) Vista. Eller Acer. Eller Dell. Det är ni som hävdar att vi gör det, men det stora flertalet av oss Mac-användare är nöjda med det vi har, vad ni är nöjda med är er ensak. Och som påpekats, vi är inte inne i Windows-avdelningen och tjafsar. Men ni bara måste in hit och vara jobbiga och hävda en massa saker om oss som datoranvändare som inte är sant.
Senast redigerad av Delira 2009-05-27 kl. 17:28.
Senast redigerad av Delira 2009-05-27 kl. 17:28.