2013-03-06, 21:22
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Har inte den blekaste om vad en cascade backpack är.

Nvm, var jag som läste fel och dessutom tänkte på brocode. Som Robs sa så är det med största sannorlikhet Forgee.lua du saknar.
Citera
2013-03-07, 01:46
Medlem
Robss avatar
Citat:
Jag har Forgee.lua, ja. Fick transfer och deposit att funka någorlunda idag. Den är lite konstig dock, exempel från tidigare: "19:53 Rokyn: Alright, we have added the amount of 2904 gold to your balance. You can withdraw your money anytime you want to. 19:53 Rokyn: Who would you like to transfer 1004 gold to?" Den ska transfera allt guld är det tänkt inte 1004. Sen verkar den misslyckas med backpackreset varje gång också vet inte riktigt hur man fixar det.

Som det är nu kan den deposita alla pengar, transfera en del, lägga in all loot i dp men efter att den gjort detta första gången och ska resetta backpacks så blir något fel vilket leder till att den inte tar loot utan bara guld när den är tillbaka i hunten.

Är det möjligtvis så att jag ska ha fler än 3 backpacks? Nu har jag en backpack med en backpack som har en backpack i sig.

På transfer ser det ut som att han gjort nått fel. Han använder sig av "Self.ItemCount" för att räkna ut hur mycket pengar han ska transfera.

Self.ItemCount räknar bara ut de pengar/items han har på sig i bpn, först kastar han in pengarna till banken, sen räknar han ut hur mycket han skall transfera genom att räkna ut det han har på sig. (Rätt svårt att räkna på något man inte har )

Det man borde göra är att flytta

local amount = (Self.ItemCount(3031))

Till Någonstans innan han har depositat

Följt med en label då, exempelvis:

elseif (labelName == "FlashbackVillReknaPengar")
then local amount = (Self.ItemCount(3031))

Ang backpack så ska du ha

Bp1 = Din main bp
Bp2 = Bp som ligger i din main bp
Bp3 = Ännu en bp som ligger i din mainbp

De får inte heller vara samma färger.

Skulle kunna försöka fixa ordning scriptet om någon dag, köpt ny dator nyligen och inte fått över alla mina gamla scripts/nödvändiga saker från den gamla datorn ännu.
Senast redigerad av Robs 2013-03-07 kl. 01:50.
Citera
2013-03-07, 18:57
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
På transfer ser det ut som att han gjort nått fel. Han använder sig av "Self.ItemCount" för att räkna ut hur mycket pengar han ska transfera.

Self.ItemCount räknar bara ut de pengar/items han har på sig i bpn, först kastar han in pengarna till banken, sen räknar han ut hur mycket han skall transfera genom att räkna ut det han har på sig. (Rätt svårt att räkna på något man inte har )

Det man borde göra är att flytta

local amount = (Self.ItemCount(3031))

Till Någonstans innan han har depositat

Följt med en label då, exempelvis:

elseif (labelName == "FlashbackVillReknaPengar")
then local amount = (Self.ItemCount(3031))

Ang backpack så ska du ha

Bp1 = Din main bp
Bp2 = Bp som ligger i din main bp
Bp3 = Ännu en bp som ligger i din mainbp

De får inte heller vara samma färger.

Skulle kunna försöka fixa ordning scriptet om någon dag, köpt ny dator nyligen och inte fått över alla mina gamla scripts/nödvändiga saker från den gamla datorn ännu.

Bp färgerna kan vara problemet. Har 1 brun och 2 röda. Tack i förväg
Citera
2013-03-17, 21:21
Medlem
Skyishs avatar
Kan ingen skapa en bra 9.80+ OT? Den enda värd att lira har över 1300 spelare inne.. riktigt synd faktiskt.
Citera
2013-03-18, 20:53
Medlem
Någon som vet varför xenobot är nere och isåfall hur länge?
Citera
2013-03-18, 23:16
Medlem
hottjoj3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysove
Någon som vet varför xenobot är nere och isåfall hur länge?
undar också
Citera
2013-03-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Någon som är sugen på att lira på en nystartad OT? Senaste versionen av Tibia.

http://sunzai.no-ip.org/

Jag heter Terdic där!

Tjena, jag är en av ägarna från sunzai, ville bara berätta att servern blev nedstängd för att det var en massa lagg som nu är fixat.
Servern kommer starta igen på fredag om du är sugen på att lira, kommer ihåg att du var aktiv på vårat forum och hjälpte till med att reporta bugs osv vilket jag verkligen uppskattade. Tack för att du lirade på våran server.

Aja ha det bra!
Citera
2013-03-19, 02:32
Medlem
ekkers avatar
Inget bott är osynligt och helt säkert.. Det var inte neobot heller, folk blev bannade med det också.

Jag och alla mina polare kör Xenobot och funkar mycket bra enligt mig. Finns mycket bra script också.

Ingen av oss har blivit bannade/deletade.. Än..
Citera
2013-03-20, 18:04
Medlem
bratteens avatar
Någon som har en bra bot och uppdaterade waypoints, tex: venore rotworm och venore swamp trolls?
Själv kör jag på Blackd Tools men alla scripts/waypoints är gamla och fungerar ej
Citera
2013-03-20, 19:41
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratteen
Någon som har en bra bot och uppdaterade waypoints, tex: venore rotworm och venore swamp trolls?
Själv kör jag på Blackd Tools men alla scripts/waypoints är gamla och fungerar ej

Xenobot.
Citera
2013-03-21, 18:37
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Xenobot.
Kan inte köpa det, står bara "XenoBot Forums does not have any paid subscriptions available to which you can subscribe. Please make sure that you register and confirm your account by email."

Givetvis har jag confirmat mitt account.
Citera
2013-03-21, 21:01
Medlem
bratteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Kan inte köpa det, står bara "XenoBot Forums does not have any paid subscriptions available to which you can subscribe. Please make sure that you register and confirm your account by email."

Givetvis har jag confirmat mitt account.
Xenobot är offline.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in