2010-07-26, 12:24
Medlem
zuppja0s avatar
Därför jag sluta för att jag ej vågade botta, och man måste botta för att ha något att säga till om:S
Citera
2010-07-27, 01:28
Medlem
Man kan ju botta 24/7 nu när GM's inte längre får komma och banna en, det är bara deras "automatiska system" som gäller

Finns ett nytt bot, "Neobot" av Ekx som ska vara säkert
Citera
2010-07-27, 12:06
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisspong
Man kan ju botta 24/7 nu när GM's inte längre får komma och banna en, det är bara deras "automatiska system" som gäller

Finns ett nytt bot, "Neobot" av Ekx som ska vara säkert
Mot PA också?:O:P
Citera
2010-07-27, 13:00
Medlem
MrHumpes avatar
Flera av mina polare inkl. jag har lirat tibia i några år nu, jag har dock lagt av sen en tid tillbaka.

Det som är säkrast just nu är att köra ElfBot, och således sandboxa in tibiaklienten och boten. Tibiaklienten i sig skickar iväg olika packages till CIPs servrar som identifierar klienten och ser till att allt står rätt till.

Gamla bots som TibiaBotNG är det värsta du kan använda just nu, då detta manipulerar packagesen och således gör att botandet blir upptäckt.

Många av de nya botsen funkar på ett sådant sätt att de isolerar packages, eller inte använder sig av dem överhuvudtaget. Sandboxie är ett program som isolerar program på datorn som du väljer att isolera, och därmed inte skickar ut ändrade packages, eller blockerar detta helt och hållet. Det isolerar programmet till att bara vara lokalt i datorn.

Så det säkraste just nu -> skaffa sandboxie (googla Sandboxie all clients) -> installera -> följ guider -> isolera tibia.exe och ElfBot.exe vid uppstart.
Citera
2010-07-28, 20:19
Medlem
pappasiss avatar
jag drar upp en gubbe på antica och joinar fb om man får heter flashy backy
Citera
2010-07-31, 00:26
Medlem
BilboBus avatar
fel tråd -.-
Senast redigerad av BilboBu 2010-07-31 kl. 00:30.
Citera
2010-07-31, 21:24
Medlem
Börja nyss lira lite för ja ville pröva på att botta i ett mmorpg vilket jag aldrig gjort innan =)

Kör en gubbe på antica nu och har manuellt levlat till lvl 4 så ja tänkte det va dags nu, har fixat elfbot och dylikt. Jag förstår dock inte riktigt hur det funkar och hur man ska fixa script och sådant, någon som kan länka mig eller pallar förklara?

Edit: nm hitta lite
Senast redigerad av ponjavic 2010-07-31 kl. 22:13.
Citera
2010-07-31, 23:48
Medlem
Zolthies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Börja nyss lira lite för ja ville pröva på att botta i ett mmorpg vilket jag aldrig gjort innan =)

Kör en gubbe på antica nu och har manuellt levlat till lvl 4 så ja tänkte det va dags nu, har fixat elfbot och dylikt. Jag förstår dock inte riktigt hur det funkar och hur man ska fixa script och sådant, någon som kan länka mig eller pallar förklara?

Edit: nm hitta lite

Jag vill fan ha en highlevel men orkar inte levla manuellt zzz.

Hur styr man bot osv? ;|||
Citera
2010-08-01, 12:32
Medlem
Deebos avatar
Såg att tråden var hyfsat out of date.. Men lirar ni flashbackare fortfarande aktivt på Galana? Har ni guild? Isf så joinar jag gärna. Tänkte ta upp mitt spelande igen

Edit: Det jag söker är det sociala. Det är få MMO's som har just det. WoW har det. Sen finns det inte många fler spel som man faktiskt snackar i.. Det är så himla mycket lättare att levla om man har någon chat att sitta i och snacka skit Och i Tibia finns det ju bara polacker och brazzar förfan haha!
Citera
2010-08-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolthie
Jag vill fan ha en highlevel men orkar inte levla manuellt zzz.

Hur styr man bot osv? ;|||
Det är inte speciellt lätt men du laddar ner elfbot och använder dig av cavebot och targeting. Script kan du ladda ner här http://forums.tibiabot.com/

OnT: Jag blev lvl 8 och valde sorcerer, stack till Carlin och leker runt femour hills. Det är helt omöjligt. Levlar i kanske 10-20 minuter sen kommer någon och dödar en och man förlorar allt man tjänade. Hur är det meningen att man ska lira?
Snart level 7 nu...
Citera
2010-08-01, 13:28
Medlem
Royalitis avatar
Gå till ab'dendriel trolls istället. där tar du från lvl 8-13 hyffsat snabbt.
och det brukar inte vara jätte mkt folk där.
Citera
2010-08-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Royaliti
Gå till ab'dendriel trolls istället. där tar du från lvl 8-13 hyffsat snabbt.
och det brukar inte vara jätte mkt folk där.
Tackar =) har lite fler frågor, hoppas man kan ta det här.

Har vi nån fb-guild på antica? skulle va nice me lite folk o snacka med.
Hur är det meningen att man ska köra mage, ska man dra sin wand och spamma mana pots eller mat? Känns rätt dyrt o dra en pot för varje monster liksom.

That's all for now =D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in