2010-11-05, 18:33
Medlem
Tack! Ska nog skaffa bot, har aldrig bottat förut men pallar inte lira lika mycket nu men vill lvla lite endå
Citera
2010-11-06, 14:00
Medlem
Tja alla! någon som vet om det finns någon säker hemsida att köpa guld på? Om ni har köpt guld någonstans där ni inte blev scamade kan ni ju lägga ut länken
Citera
2010-11-06, 15:08
Medlem
pozies avatar
som skrivet innan, använd neobot får dig inte bannad, Tugbot är ganska dåligt men gratis
Citera
2010-11-07, 08:08
Medlem
Tänkte testa Neobot men hittar inget bra script för lvl 11 druid. Någon som har ett eller är det bättre att göra ett själv?
Citera
2010-11-12, 04:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBure
Då kan ni spela en vanlig OT istället, målet med den här OT-servern är att den ska vara så lik 7.6 som möjligt, alltså det gamla goda Tibia. På den tiden det krävdes lite skicklighet för att spela.

Men OT servrarna är alltid lite sämre än vad riktiga Tibia servrarna är, alltid något glitch eller bug. Är den relativt lagfri och kommer vara uppe ett tag så bangar jag inte, skulle kunna vara roligt, ifall den får i alla fall runt 200 spelare något.
Citera
2010-11-12, 04:20
Avslutad
Finns det någon riktigt "Flashback" guild på någon server? Dvs, en smärre guild med flertalet FB:are!
Citera
2010-11-13, 05:49
Medlem
Det låter som att ni håller på att göra en ny "Classic Tibia"-server. Den var 7.6, riktiga map:en, 2-2.5x exp/skills. Riktigt lyckad OT, var i gång över ett år tills den stängdes av. Under vissa tillfällen hade servern 200 spelare inloggade.

Dock går ryktet att den stängdes av pga CIP hotade att stämma dem. Remere var ägaren av servern, försök få tag på honom.

Lycka till!
Citera
2010-11-14, 23:40
Medlem
Erasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Finns det någon riktigt "Flashback" guild på någon server? Dvs, en smärre guild med flertalet FB:are!

Det här är jag också sjukt sugen på, jag har inte spelat aktivt på ~1 år men skulle gärna vilja börja om på nytt med andra svenskar.

Edit: Skulle ju vara grymt att få med folk till samma server där vi kan bygga upp en bra och konkurrerande guild.
Senast redigerad av Erasus 2010-11-14 kl. 23:46.
Citera
2010-11-15, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erasus
Det här är jag också sjukt sugen på, jag har inte spelat aktivt på ~1 år men skulle gärna vilja börja om på nytt med andra svenskar.

Edit: Skulle ju vara grymt att få med folk till samma server där vi kan bygga upp en bra och konkurrerande guild.

Samma här, kanske upp till 2 år! Jag blev väldigt besviken på allt jävla nytt skit efter 7.6 och spelade små perioder innan jag släppte allt.. Mina premia gubbar med diverse feta grejer har blivit deletade pga längre tids inaktivitet.

Men ja, vore kul och köra ihop med ett gäng, alltid mysigt med en liten samhörighet med ett gäng grabbar!
Citera
2010-11-15, 20:19
Medlem
Någon som vet en server med mycket svenskar, men ändå ganska lite folk som är online?
Och som inte lider av så mycket powerabusers osv?
Är Xerena en bra server?
Vilken är den ledande guilden?
Mycket PA's?
Hur lång tid får man vänta på spawns?
Citera
2010-11-15, 22:03
Medlem
Erasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Samma här, kanske upp till 2 år! Jag blev väldigt besviken på allt jävla nytt skit efter 7.6 och spelade små perioder innan jag släppte allt.. Mina premia gubbar med diverse feta grejer har blivit deletade pga längre tids inaktivitet.

Men ja, vore kul och köra ihop med ett gäng, alltid mysigt med en liten samhörighet med ett gäng grabbar!

Aa, Tibia gick verkligen ner i skiten men jag fortsatte spela för att jag lärde känna så sjukt många spelare under mina dagar - somliga som jag fortfarande har kontakt med. Mitt senaste premium-köp tog slut Oktober 2008 men jag får fortfarande en massa messages när jag loggar in på mina gamla chars. Makes Tibia worth playing.

Vi skulle kunna komma överens om en gemensam server, lär ju finnas fler som är intresserade?
Citera
2010-11-16, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erasus
Aa, Tibia gick verkligen ner i skiten men jag fortsatte spela för att jag lärde känna så sjukt många spelare under mina dagar - somliga som jag fortfarande har kontakt med. Mitt senaste premium-köp tog slut Oktober 2008 men jag får fortfarande en massa messages när jag loggar in på mina gamla chars. Makes Tibia worth playing.

Vi skulle kunna komma överens om en gemensam server, lär ju finnas fler som är intresserade?

Hehe, ja.. Förstår inte hur CIPteam inte kan märka att antalet spelare har sjunkit sen dess? Det var ju sjukt kul innan aimbot-skiten och mycket mer inlevelse, mindre jävla hinder för att kunna göra precis som man ville! T.ex. sabba alla parceltraps och skit man kunde lägga, fyfan vad jag älskade och rigga PK traps och typ gå ner i spawns där jag visste någon high-lvl levlade med 2 fire elmentals och sänka honom i typ en SD combo

Nu är jag bara sugen att joina ihop med ett par, xpa sönder på alla möjliga sätt. Sugen som fan att spela druid(tror dem är bättre än sorcs nu?) och typ hunta drags i Edron

Trodde de fanns en del FB:are innan samlade, men vart?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in