2010-08-19, 08:40
Medlem
Gamble33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Nae inget roligt alls förutom att ifall man använder tibiabot NG så är det som att skrika, kom och banna mig!! Därav

Lika bra att fixa en bättre bot du kommer ändå förlora mer pengar på att använda NG när ditt account blir bannat.
Måste hålla med, är det ditt riktiga account och du blir ledsen om du blir bannad så finns det ett råd jag kan ge: KÖP!
Citera
2010-08-19, 10:20
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Snubben med noll koll. Tibiabot/Elfbot fungerar till 100% genom att skicka paket. Ifall de skulle blockeras av sandboxie, skulle bottet inte fungerar. Blockeras de inte, skickas de med andra ord (smart, jag vet) och således kan cip upptäcka att du bottar.

hade det varit så simpelt, hade knappast LoW, BlackD och ekx börjat utveckla nya botts

Det är en stor skillnad på lokala packets och globala packets.

Packetsen i botsen skickas lokalt inom datorn, vilket modifierar klienten i sig till att göra det man säger till boten att göra.

Tibiaklienten i sig skickat ut globala packets för att se till att allting står rätt till, har man en bot på så modifieras dessa packets som CipSoft får tillbaka, således upptäcks boten. Sandboxie isolerar packetsen och gör att inga modifieringar sker på Tibiaklienten, och CipSoft får helt normala packets skickade till sig -> Profit.

Öppna inte munnen och dumförklarar folk innan du vet vad du själv snackar om.
Citera
2010-08-19, 12:05
Medlem
PreaCs avatar
Tänkte bara fråga, hur länge har det varit så osäkert att bota med NG? Kommer ihåg för något år sedan när jag bottade.
Hade på den i veckor. Kom 2 GM och besökte mig totalt, den ena gången var jag inte vid datorn så då åkte jag på en bann i 1 vecka. Och det var för att folk hade reportat mig.
Citera
2010-08-19, 22:47
Medlem
Soepas avatar
Sköna masskicks idag
crapsoft
Citera
2010-08-20, 07:32
Medlem
chullans avatar
Jovars, tur att man inte huntade!

Premia ftw! _/
Citera
2010-08-20, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Jovars, tur att man inte huntade!

Premia ftw! _/

Jävla PK-server Premia är. (Och jag menar inte playerkilling)
Citera
2010-08-20, 21:09
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Jävla PK-server Premia är. (Och jag menar inte playerkilling)
Äger Antica med hästlängder.
Citera
2010-08-20, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Snubben med noll koll. Tibiabot/Elfbot fungerar till 100% genom att skicka paket. Ifall de skulle blockeras av sandboxie, skulle bottet inte fungerar. Blockeras de inte, skickas de med andra ord (smart, jag vet) och således kan cip upptäcka att du bottar.

hade det varit så simpelt, hade knappast LoW, BlackD och ekx börjat utveckla nya botts
Han har delvis rätt, injection kallas det f.ö.
Citera
2010-08-21, 09:13
Medlem
Kepatugos avatar
Haha, gjorde den klockrenaste saken någonsin idag, huntade HFFs / Spectres. Tycker min vatteflaska är i vägen så flyttar den hastigt åt höger, då slår jag till min svarta, stående externa hårddisk som faller åt sidan likt ett träd i en tecknad film, ramlar ner från skrivbordet och träffar sladdarna, får ut både TP kabel och strömsladden till datorn och min död är ett faktum.

Hehe.
Citera
2010-08-21, 17:25
Medlem
Schkgs avatar
Spelet verkar ha ändrats en hel del sen jag slutade lira (ca 2 år sen). Härliga minnen av att stairhoppa demons med ice strike (x-ray+lock-on script = <3) och tjäna en helvetes massa pengar utan risk att bli bannad.
Citera
2010-08-22, 07:20
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepatugo
Haha, gjorde den klockrenaste saken någonsin idag, huntade HFFs / Spectres. Tycker min vatteflaska är i vägen så flyttar den hastigt åt höger, då slår jag till min svarta, stående externa hårddisk som faller åt sidan likt ett träd i en tecknad film, ramlar ner från skrivbordet och träffar sladdarna, får ut både TP kabel och strömsladden till datorn och min död är ett faktum.

Hehe.
Lol. Låter som något man skulle se i en film.

Du råkar inte vara Kepatugo från Lunara?
Citera
2010-08-22, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Äger Antica med hästlängder.

Nae, det är Antica/Inferna/Obsidia som gäller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto