2012-07-23, 08:19
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale

Ex.
Om jag har 100 pers i "bekanta" och 150 pers i "vänner" och 200 pers i egenskapade listan "folk".
Är det bara jag som ser dem uppdelade på det sättet då eller?

Ser andra dem som 450 vänner? Eller hur fungerar det?

Helt ny med fb, tro det eller ej, så tacksam för svar.

ingen kan se din indelning av listor. möjligtvis så står det anpassad lista i inlägget om du gör inlägg efter listan. då är det ingen ikon som jordglob för "offentligt" eller som en figur för "vänner" eller "vänners vänner".

det finns en speciell lista också. riktigt bra. har du "vänner" som du inte vill ha så kan du lägga dem i listan "begränsad" vilket är att det blir samma sak som om du tar bort dem men se står kvar som vän. De ser ingenting vad du gör... möjligtvis(?) bara offentliga inlägg (ikon jordglob)
Citera
2012-07-23, 16:54
Medlem
en sak jag inte förstår mig på är att Facebook hela tiden ska komma med vänförslag! Vet fan inte hur många ggr jag råkat lägga till folk omedvetet!!!!! går det att ta bort den "funktionen" på något sätt? eller dölja den.

eller när det står "Hjälp Per hitta vänner, han har 23 vänner, lägg till som vän?". Brukar stå nån liknande text direkt när man loggar in. samma sak där, går skiten att dölja?
Citera
2012-07-23, 20:10
Bannlyst
Facebook har börjat att strula en del för mig. Ibland kommer jag inte in på facebook alls och ibland går det inte att logga in. Står bara ansluter men ingenting händer. Vad kan det vara?
Citera
2012-07-23, 20:32
Medlem
WhaleMales avatar
Jag valde att bjuda in folk till en annan kategori än vänner. Skapade själv denna lista.

Var i helvete är nu listan!??!
Ibland ser jag den av accident, men jag vet inte hur jag klickade.
Citera
2012-07-23, 22:56
Medlem
WhaleMales avatar
Hur länge har har man kunnat ställa in så att inte ens vänner kan se min vänner-lista?
jag testade fb för ett par år sedan och då tror jag inte man kunde det.

Måste vara guld for solochvårare som inte vill att vissa vänner skall se hur många vänner man har eller vilka.
Senast redigerad av WhaleMale 2012-07-23 kl. 23:10.
Citera
2012-07-23, 23:43
Medlem
Det som ovanstående skriver undrar faktiskt jag med. Sedan undrar jag varför någon skulle vilja ha timeline? Det är ju bara väldigt jobbigt och krånglar till alla privacy settings.
Citera
2012-07-24, 15:27
Medlem
SithBoboSiths avatar
Går det att stänga av spelnyhetsflödet?
Citera
2012-07-24, 21:44
Medlem
LaptopMothafuckas avatar
Hur kan jag dölja min profilbild från offentligheten?
Citera
2012-07-24, 23:00
Medlem
Sorry om detta blev felplacerat. Flytta den gärna till "rätt" om det skulle vara fel.

Det går ju ladda hem foton från Facebook, men videos verkar inte gå.

Men visst sparas allt man ser i video-väg på datorn i cache någonstans? Eller krypteras skiten...eller kanske redan är, så man inte kan göra något med det?

Har några videos på Facebook som jag vill ha tillbaka eftersom min förra HD-kamera blev snodd. Har även andra klipp där som jag tänkte föreviga och även manipulera lite.

Är man väl i Facebook så finns något i videon som säger "Bädda in filmklipp" (till andra webbsidor). Där hittar man en unik kod för videon...kan det vara namnet jag ska söka på i mitt cache? Vet ej var jag ska leta bara.

Jag har W7 64-bit och Firefox och det verkar vara Shockwave/Flash-format på videorna...inte säker på det, kanske bara Plugin som är det och video i annat.

Så alla haxxors, hur gör jag för att få hem dem?

EDIT: Jag kommer inte åt Local Settings trots att jag är på mitt EGNA admin-konto, wtf?
Senast redigerad av aggressions 2012-07-24 kl. 23:12.
Citera
2012-07-25, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaptopMothafucka
Hur kan jag dölja min profilbild från offentligheten?
Jag har med haft samma problem, men jag löste det. Nu kommer jag bara inte ihåg hur!?

Ska kolla upp det.
Citera
2012-07-25, 11:49
Medlem
IanPaices avatar
En person har tagit bort mig och jag har inte denna på min lista längre.
Ändå får jag upp diverse "likes" (ej genom gemensamma grupper och vi har inga gemensamma vänner). Varför ser jag vad denna person ibland gör (då jag inte ser något av de jag tidigare tagit bort eller som tagit bort mig) och hur får jag bort det?
Citera
2012-07-25, 19:26
Medlem
storm72s avatar
Någon som vet hur ändrigen "<namn> är på <stället>" går över till "<namn> har varit på <stället>" när man gör en check in. Är de position(gps) eller efter en viss tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in