2012-07-22, 14:27
Medlem
Måste fråga en gång till ÄR DET INGEN SOM VET HUR MAN FÅR TILLBAKA CHATTRUTAN..den är helt försvunnen för mig sen nåra dagar tillbaka...men inte för någon annan verkar det som!!!

Är det ingen som har en aning om vad jag drabbats av?
Citera
2012-07-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudemate
jo men frågar är ju hur och var man gör det funderar på att anmäla det haha, känner honom ju inte ens. Men om jag läste rätt så får jag för mig att taggen försvinner om man blockerar personen?
Det ver jag inte, anmäl skiten bara.
Citera
2012-07-22, 17:22
Medlem
Hej!

Jag har en fråga ang. Facebook messenger appen. Måste man logga ut varje gång man vill vara offline eller räcker det med att man stänger ner appen? Jag vill endast gå in och svara på vissa meddelanden via appen, jag vill inte vara tillgänglig på Facebook via mobilen dygnet runt om ni förstår vad jag menar.

Vore jättesnällt om någon kunde svara på hur det man verkligen loggar ut så att mina vänner inte ser den där mobilikonen på min profil.

Tack på förhand!
Citera
2012-07-22, 20:10
Medlem
Tjockstarks avatar
Råkade dölja ett inlägg på min wall, hur får jag tillbaka den?

NVM löste det själv
Senast redigerad av Tjockstark 2012-07-22 kl. 20:13.
Citera
2012-07-22, 21:42
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rossonero
Hej!

Jag har en fråga ang. Facebook messenger appen. Måste man logga ut varje gång man vill vara offline eller räcker det med att man stänger ner appen? Jag vill endast gå in och svara på vissa meddelanden via appen, jag vill inte vara tillgänglig på Facebook via mobilen dygnet runt om ni förstår vad jag menar.

Vore jättesnällt om någon kunde svara på hur det man verkligen loggar ut så att mina vänner inte ser den där mobilikonen på min profil.

Tack på förhand!
det är inte så att den lyser grönt. bara att man har den
Citera
2012-07-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlntd
det är inte så att den lyser grönt. bara att man har den
Jaha så den där mobilikonen visar alltså bara att man har appen?
Citera
2012-07-22, 23:17
Medlem
WhaleMales avatar
Hej igen! Blir tvungen att göra som killen före mig i tråden och fråga igen.
Är väldigt ovan med facebook. Om man skall bjuda in nya personer att bli ens vänner så frågar fb vilken kategori man skall lägga personen i. Jag har skapat en egen ny grupp då jag tyckte det var knepigt att välja antingen "vänner" eller "bekanta". Ökar inte antalet på min "vänner-lista" nu?

Jag har ställt in så "bara jag" ser det mesta i min profil.

Kan man flytta personerna mellan de olika kategorierna? Jag trodde ändå att alla personer som tacka ja skulle räknas som "vänner" (även bekanta) etc. Inte att de skulle samlas i olika grupper.

Hur funkar det?

Justa svara.

/Noob.
Citera
2012-07-23, 00:46
Medlem
WhaleMales avatar
Vad sjutton, antalet på vänner listan är lika många som innan jag bjöd in nytt folk, men nu hittar jag inte den nya kategorin jag själv skapade i profilen. "folk". Var ligger den??

Vad är eg. syftet med de olika kategorierna? Bara krångligt ju.

Annan fråga.
Ex.
Om jag har 100 pers i "bekanta" och 150 pers i "vänner" och 200 pers i egenskapade listan "folk".
Är det bara jag som ser dem uppdelade på det sättet då eller?

Ser andra dem som 450 vänner? Eller hur fungerar det?

Helt ny med fb, tro det eller ej, så tacksam för svar.
Senast redigerad av WhaleMale 2012-07-23 kl. 00:53.
Citera
2012-07-23, 03:53
Medlem
Colonials avatar
Hej. Har två frågor. Förhoppningsvis finns det någon här som kan hjälpa mig.

Hur tar jag bort möjligheten för människor att se vilka bilder jag har blivit taggad i. Från min profil. Utan att ta bort alla taggar. Jag vill alltså att bara mina album ska komma upp när de trycker på "foton" hos mig. Ingenting annat.
Har timeline. Går det?

Sen, går det att få tillbaka bilder man av misstag har raderat?
Citera
2012-07-23, 08:06
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale

Vad är eg. syftet med de olika kategorierna? Bara krångligt ju.

för att styra vem som du pratar med och vem du läser om. Exempelvis så delar du ut ett inlägg med lista "arbetskamrater" så ser bara dem det inlägget.
syftet är att du ska minska irritationen för vänner som inte bryr sig om det som du skrivit,,, ett riktat meddelande. Omvänt så kan du klicka på lista och se endast vad som ingår i den.
Citera
2012-07-23, 08:08
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colonial

Sen, går det att få tillbaka bilder man av misstag har raderat?

spontant tveksamt. däremot så kan du ladda ner hela din profil och de ska finnas med där. Jag har själv inte testat så jag vet inte men prova. https://www.facebook.com/settings
Citera
2012-07-23, 08:14
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colonial
Hur tar jag bort möjligheten för människor att se vilka bilder jag har blivit taggad i. Från min profil. Utan att ta bort alla taggar. Jag vill alltså att bara mina album ska komma upp när de trycker på "foton" hos mig. Ingenting annat.
Har timeline. Går det?

osäker men kolla/testa "Tidslinje och taggning" på www.facebook.com/settings/?tab=privacy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in