2012-01-24, 20:57
Medlem
har hört att man ska kunna logga in på sin Facebook med ett gammalt lösenord om man glömt sitt nya, hur går man till väga då..? hittade ingenting på ''glömt lösenord'' men jag kan ju vara blind..
Citera
2012-01-24, 22:14
Medlem
Goldberrys avatar
Kan man göra så att man "slipper" se när en person gillar/kommenterar foton, statusar etc hos en vän man har gemensam? Vi kör lite exempelnamn här. Jag är kompis med Malin. Malin är även vän med Hanna, men det är inte jag.

När Malin till exempel lägger upp foton och Hanna kommenterar, vill inte jag behöva se hennes kommentarer. Jag känner inget behov av att blockera Hanna totalt, vilket jag har sett att man kan göra, vi är ju inte vänner. Jag vill bara inte veta av hennes existens på Facebook
Någon som vet om det går?
Citera
2012-01-24, 22:16
Medlem
TheLastQuestions avatar
hur hackar man en facebook account via email??

tack i förväg
Citera
2012-01-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksum
Ser andra när jag lägger till saker bland t.ex. filmer, band etc jag gillar? Altså kommer det upp i deras "news feed"...? Jag är ny på faceboook.

Är det någon som svarar på frågor öht i den här tråden?
Citera
2012-01-25, 00:51
Medlem
Goldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksum
Är det någon som svarar på frågor öht i den här tråden?
Verkar inte som det, nej.
Citera
2012-01-25, 07:42
Medlem
miapetters avatar
Hej!
Ett för mej nytt fenomen har uppdadagats. När jag skriver ett inlägg står det numera var jag befinner mej, visserligen på ett ungefär men det är ingenting jag valt. Tidigare stod sådana uppgifter bara när man skrev från en smartphone men nu gör det uppenbarligen det även när man skriver från datorn. Går funktionen att stänga av?
Citera
2012-01-25, 10:49
Medlem
poodogs avatar
Hej mina kära vänner.

Det är som så att jag har en i stort sätt helt öppen facebookvägg och sådant, då jag inte bryr mig så hemskt mycket, jag lägger inte ut så mycket eller så hemligt. Däremot har jag alltid varit noga med att inte ha taggade foton på mig synliga. Delvis för att dom är såpass många och jag som sagt inte vill ha så mycket utlagt men även för att jag helt enkelt inte vill att allt sådant skall synas.

Jag märkte det nyss och inser också att jag inte hittar någonstans att ta bort taggade bilder. Har Facebook möjligen gjort så att man inte kan dölja dom längre? Jag har letat överallt, sekretess osv. Och det finns inte. Kanske ändrades det när Timeline kommit in, vad vet jag. Eller så hittar jag helt enkelt inte.

Så.. är det någon som vet vad som skall göras och kan help a brotha out här?
Citera
2012-01-25, 16:59
Medlem
MBFIMGs avatar
Hur får jag fram mina gamla status uppdateringar? Mina vänner kan se dem i sidospalten under "Tidigare uppdateringar" men jag själv hittar dem inte i loggen, hur går jag till väga för att få fram dem? Jag vet att de finns där någonstans, för jag har inte tagit bort någonting.
Citera
2012-01-25, 21:19
Medlem
Oakenshields avatar
Nån mer vars nyhetssida krånglat som fan senaste tiden? Försöker man scrolla ner och kolla upp vad som hänt under dagen hoppar den tillbaka till toppen ideligen utan att nån ny händelse dykt upp. Script och bilder laddas om hela tiden och nere på listen dyker det ständigt upp "väntar på blablabla" trots att sidan varit färdigladdad och inte förändrats, hopplöst att försöka läsa någonting alls när den hela tiden kastar sig tillbaka till senaste händelsen. Så förbannat irriterande! Sökt lite men det är ett jävla elände att ens hitta in i forum/hjälpdiskussionerna.
Citera
2012-01-25, 22:59
Medlem
Barc0s avatar
hur låser jag min facebook profil?
Citera
2012-01-26, 10:13
Medlem
tuzzens avatar
Tydligen ska alla få timeline om några dagar, men finns det något sätt att behålla nuvarande profilsida?
Citera
2012-01-26, 12:11
Medlem
Hugoslinjes avatar
Nu när man tvingas på ny profilsida, hur håller man sig så anonym som möjligt, hur visar jag så lite som möjligt om mig själv? Hittar inga sådana inställningar i tidslinjen.

T.ex. hur döljer jag taggade bilder på mig, vänner, kartor(?), logg? Eller måste jag leva med allt detta nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in