Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 00:37
  #14869
Medlem
Jag har lagt ut en annons på Facebooks Marketplace. När man hovrar med muspekaren över annonsen så ska det dyka upp tre klickbara alternativ på skärmen. "skicka meddelande", "spara" och "dela". På min annons dyker bara texten "dela" upp så eventuella köpare kan inte skicka meddelande till mig. (inte via annonsen i alla fall). Någon som vet hur man lägger till de två saknade alternativen
Citera
2018-11-20, 00:39
  #14870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uma
Jag har lagt ut en annons på Facebooks Marketplace. När man hovrar med muspekaren över annonsen så ska det dyka upp tre klickbara alternativ på skärmen. "skicka meddelande", "spara" och "dela". På min annons dyker bara texten "dela" upp så eventuella köpare kan inte skicka meddelande till mig. (inte via annonsen i alla fall). Någon som vet hur man lägger till de två saknade alternativen
Det är enbart för att det är din egna annons. Alla andra kommer se de 3 alternativen.
Citera
2018-11-20, 01:52
  #14871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frobbe
Det är enbart för att det är din egna annons. Alla andra kommer se de 3 alternativen.

OK. Tackar!
Citera
2018-11-20, 04:27
  #14872
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Småparanoid, men om jag jag stalkar någon som plötsligt får förslag till vänner utifrån min lista på möjliga vänner...

Det där har jag också funderat på. Jag har märkt att om jag är mycket inne på en viss persons (som jag inte är vän med) Facebooksida, så får jag många vänförslag på folk från hans/hennes vänlista. Man undrar ju osökt, om h*n också får många vänförslag från min vänlista - så att h*n indirekt kan ana att jag är mycket inne på h*ns sida utan att ge mig till känna så att säga?

Och även om man har markerat en som man ÄR vän med som "nära vän" för att få aviseringar när h*n kommenterar någonting på någon annans Facebook, samt att man alltid ska se h*ns inlägg först så att man inte missar dem. Kan det påverka något åt andra hållet, så att personen indirekt får veta att man har gjort så? Lite pinsamt om man faktiskt inte är så nära vänner i verkligheten, menar jag...

Ibland tänker jag att det har blivit mer problem än glädje med de sociala medierna. Fler saker att oroa sig för.
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2018-11-20 kl. 04:32.
Citera
2018-11-20, 09:28
  #14873
Medlem
Messials avatar
Hej!
Jag fyller år idag, men när jag gick in på min Facebook idag så märkte jag att ingen hade gratulerat mig på min födelsedag, en Facebook vän sade att de inte går att skriva gratulationer på min tidslinje. Hur gör jag för att göra så att mina Facebook vänner kan skriva gratulationer till mig? Vart skall jag trycka under inställningar?
Citera
2018-11-20, 09:38
  #14874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!
Jag fyller år idag, men när jag gick in på min Facebook idag så märkte jag att ingen hade gratulerat mig på min födelsedag, en Facebook vän sade att de inte går att skriva gratulationer på min tidslinje. Hur gör jag för att göra så att mina Facebook vänner kan skriva gratulationer till mig? Vart skall jag trycka under inställningar?

Grattis! Kolla om infon om din födelsedag är synlig
Citera
2018-11-20, 14:20
  #14875
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!
Jag fyller år idag, men när jag gick in på min Facebook idag så märkte jag att ingen hade gratulerat mig på min födelsedag, en Facebook vän sade att de inte går att skriva gratulationer på min tidslinje. Hur gör jag för att göra så att mina Facebook vänner kan skriva gratulationer till mig? Vart skall jag trycka under inställningar?

Jag tror att det kan vara något generellt knas med FaceBook.
Efter lite olika problem för mig har alla försök i dag på förmiddagen att kommentera, gratulera etc. resulterat i ett meddelande om ett tillfälligt fel som FaceBook arbetar med för att lösa.

Jag tänkte att jag loggar ut och in igen. Efter flera försök gick det att logga ut, men när jag skulle logga in igen får jag meddelandet:
FaceBook är snart tillbaka
Facebook är avstängt för underhållsarbete just nu, men du kan logga in igen om några timmar. Under tiden kan du...
Citera
2018-11-20, 14:41
  #14876
Medlem
Fjantors avatar
Ja nu verkar det vara nått underhåll på Facebook..
Citera
2018-11-20, 15:17
  #14877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!
Jag fyller år idag, men när jag gick in på min Facebook idag så märkte jag att ingen hade gratulerat mig på min födelsedag, en Facebook vän sade att de inte går att skriva gratulationer på min tidslinje. Hur gör jag för att göra så att mina Facebook vänner kan skriva gratulationer till mig? Vart skall jag trycka under inställningar?

Är ditt födelsedatum synligt för dina vänner? Annars får du ställa in det så att det blir synligt.

I så fall, gå till Inställningar -> Tidslinje och taggning. Kolla sedan "Vilka kan göra inlägg på din tidslinje?" Se till att vänner kan göra det.
Citera
2018-11-20, 21:08
  #14878
Medlem
sk0gens avatar
Ställer frågan igen: Hur ställer jag in så att alla grupper jag är med i inte ingår i nyhetsflödet ?

Har få vänner på Facebook (typ 40) så man vill ju se deras uppdateringar i första hand.
Men är man med i några större grupper får man leta i flödet för att hitta ens "riktiga" bekantas poster.
Finns det nåt sätt att grupper inte är med i flödet, eller nånstans man kan trycka för å bara se flödet från vänner?
Vill inte gå ur grupperna
Citera
2018-11-20, 21:58
  #14879
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Ställer frågan igen: Hur ställer jag in så att alla grupper jag är med i inte ingår i nyhetsflödet ?

Har få vänner på Facebook (typ 40) så man vill ju se deras uppdateringar i första hand.
Men är man med i några större grupper får man leta i flödet för att hitta ens "riktiga" bekantas poster.
Finns det nåt sätt att grupper inte är med i flödet, eller nånstans man kan trycka för å bara se flödet från vänner?
Vill inte gå ur grupperna

Du ser den lilla pilen högst upp till höger? Där har du en meny. Välj "inställningar för nyhetsflöde". Sedan väljer du "Sluta följa vissa personer eller grupper för att dölja deras inlägg". Där ser du alla avater, och du klickar bara på dem du inte vill ha inlägg av, och trycker sedan OK längst nere i högra hörnet. Då ser du inte deras inlägg mer, men förblir vän, förblir med i gruppen o.s.v.. Jag har testat det här och det stämmer som jag säger.
Citera
2018-11-21, 18:07
  #14880
Medlem
Merwinnas avatar
Nu upptäckte jag en annan konstig sak på Facebook. Om jag söker på en viss person som jag är vän med, så kommer det upp några inlägg som jag inte ser på hans vanliga tidslinje, och som jag inte heller fått avisering om fast jag valt honom som "nära vän". När jag ser på vilka som har kommenterat, så är det enbart personer som delar ett visst intresse med honom. Så han kan ha valt ut vilka som ska få se just de inläggen (de handlar för övrigt inte om något hemligt eller farligt). Men visst är det konstigt ändå, att jag kan se inläggen om jag söker på hans namn, men inte i hans tidslinje? Det hade ju varit mer konsekvent, om jag inte hade kunnat se dem alls?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback