Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-22, 20:59
  #14881
Medlem
Är det fler än jag som upplever följande problem och vet hur man åtgärdar det?

Om jag försöker uppdatera nyhetsflödet så kommer inga inlägg upp. Det är helt tomt och det står bara ”Det går inte att ladda foton just nu”.
Om jag väntar ett tag med att gå in på nyhetsflödet igen så kan det dyka upp inlägg i nyhetsflödet. Men så fort jag försöker uppdatera för att få senaste nyheter så går det inte och det blir som ovan.
Citera
2018-11-24, 23:22
  #14882
Avstängd
Pratat med ett par st på facebook ett tag sen. Men nu på messenger appen,när jag öppnar den så står de när de är aktiva,när de loggar in,med namn och profilbild.

Finns det ett sätt att ta bort dem,så det inte kommer fram att de är inne och aktiva,varje gång dom är det?
Citera
2018-11-26, 14:06
  #14883
Medlem
MartinStLouiss avatar
Vad betyder det när man har missat ett samtal från någon på Messenger? Jag visste inte att man kunde ringa folk på Messenger.
Citera
2018-11-27, 17:51
  #14884
Medlem
Tubleross avatar
Någon annan som har problem med snea bilder på ipad?
Citera
2018-11-29, 21:40
  #14885
Medlem
Drapåtrissors avatar
OK sitter väl välförtjänt i "facebook jail" i ännu en månad. Men hur fan lyckas dom hitta mitt andra konto som sitter framför VPN och efter att inte ens ett fejkat mobilnummer godkändes så krävs en bild av mitt fula nylle som naturligtvis avvisas. Så finns det några bättre tipps att slippa undan?
Citera
2018-12-06, 20:27
  #14886
Medlem
Jag spelade schack med en person på Facebook. Instant Chess eller någonting sådant.

Trots att jag slutat spela, så får jag massa notisar om att jag ''bör komma tillbaka till chess''.

Jag tycker det är jobbigt och jag kan hitta någonting vart man kan få stopp på dessa notisar.
Citera
2018-12-07, 10:36
  #14887
Medlem
Jag såg att det var uppe i tråden 2009 av en annan person, men det blev inget svar jag hoppats på
Så testar igen:

Om jag har en person i min vänlista på FB sedan länge, som har ett inaktivt konto men som loggar in ibland bara för att snoka runt och sedan inaktivera kontot igen; kan jag på något sätt ta bort den här personen från min vänlista när h*n är inaktiv? eller måste jag försöka tajma in just då h*n har aktiverat sitt konto?
Citera
2018-12-07, 11:25
  #14888
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbla
Jag såg att det var uppe i tråden 2009 av en annan person, men det blev inget svar jag hoppats på
Så testar igen:

Om jag har en person i min vänlista på FB sedan länge, som har ett inaktivt konto men som loggar in ibland bara för att snoka runt och sedan inaktivera kontot igen; kan jag på något sätt ta bort den här personen från min vänlista när h*n är inaktiv? eller måste jag försöka tajma in just då h*n har aktiverat sitt konto?
Är det inte bara att klicka på "ta bort vän" närsom?

Vad händer när du gör det?
Citera
2018-12-07, 11:50
  #14889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Är det inte bara att klicka på "ta bort vän" närsom?

Vad händer när du gör det?

Eftersom personen i fråga är inaktiv just nu så finns h*n inte ens att söka på och därför kan jag inte ta bort personen. Syns inte i vänlistan, men jag vet att h*n har aktiverat kontot då och då, och bara går in för att kika runt.
Om ett konto ligger vilande/inaktivt så kan man inte se den profilen, den syns bara när man aktiverar kontot igen.
Citera
2018-12-07, 13:13
  #14890
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbla
Eftersom personen i fråga är inaktiv just nu så finns h*n inte ens att söka på och därför kan jag inte ta bort personen. Syns inte i vänlistan, men jag vet att h*n har aktiverat kontot då och då, och bara går in för att kika runt.
Om ett konto ligger vilande/inaktivt så kan man inte se den profilen, den syns bara när man aktiverar kontot igen.


Fast har "vännen" inaktiverat sitt konto så syns denne fortfarande i listan...
Helt 100% säker.
Så antingen har personen i fråga tagit bort sitt konto eller blockat dig.
Citera
2018-12-07, 13:21
  #14891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Fast har "vännen" inaktiverat sitt konto så syns denne fortfarande i listan...
Helt 100% säker.
Så antingen har personen i fråga tagit bort sitt konto eller blockat dig.

Fast jag är 100 på att de inte alls syns i vänlistan för jag har en annan vän som också gör så, och h*n ser jag i min vänlista när h*n är online, men ser inte namnet i listan när kontot är inaktivt.
Jag har sett personen i fråga online också tidigare, men hann just då inte gå in och ta bort vännen så då kan jag ju inte vara blockad eller borttagen?
Citera
2018-12-12, 11:15
  #14892
Medlem
Driver en grupp på Fejjan,och har ett par hundra medlemmar,det kommer nya det försvinner några,finns det nått sätt att se vilka som lämnat?
Varför jag frågar är att jag misstänker att några hoppar in och ut enbart när nya nyheter som intresserar dom kommer på sidan
Nån som vet ?
Tackar stort ifall det är nån som har bättre koll på detta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback