Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-27, 02:49
  #13621
Medlem
Dexters avatar
Jag lägger upp mycket bilder på facebook. Bilderna tar jag med systemkamera, flyttar dem till min tablet för redigering i Snapseed och sen över till mobilen där jag lägger dem i en undermapp till DCIM som jag har döpt till "till facebook" och ligger på det interna minnet i mobilen.

När jag sedan ska la ladda upp bilderna i min egen facebookgrupp får jag upp en lång radda med bilder utan någon större inbördes ordning. Inte mappvis som i t ex Galleriet. Det har dock fungerat bra fram till igår, de senast importerade brukar ligga överst, igår råkade jag dock ut för att bara två bilder av fem importerade syntes att ladda upp trots att alla fem ligger i samma mapp.

Kan någon förklara hur facebooks bildhantering funkar? Går det sätt få upp mappvyn vid uppladdning till facebook precis som i Galleriet?
Citera
2016-01-27, 03:14
  #13622
Medlem
Eddietheeagles avatar
Om du klickar på i eller inställningar för just den konversationen så kan du byta mellan olika figurer.
Citera
2016-01-27, 06:39
  #13623
Avstängd
URBANARTS89s avatar
Går det att få notifikationer när folk svarar på ens kommentar?
Citera
2016-01-27, 12:45
  #13624
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Kan man göra inställningar så att vänner, eller utvalda delar av vännerna, inte kan se vad man "gillar"? Jag kollade på de där sekretessinställningarna men fick inte riktigt ihop det.
Citera
2016-01-30, 22:16
  #13625
Medlem
whaks avatar
Har skapat en incheckning för mitt hem.
Men kan man inte byta "bakgrunden" på incheckningar?
Jag har valt en "prfofilbild", tycker bara det är så fult med en grå "bakgrund".
Ungefär som man kan på sin profil och alla andra officiella sidor.
Citera
2016-02-02, 02:02
  #13626
Medlem
Jag undrar om någon hör kan hjälpa mig med en sak angående inställningar vs sekretess.

Går det att göra ett FB-konto öppet att läsa för alla dvs även de som inte alls är inloggade på FB?
Nu verkar det som om du alltid ombeds att logga in för att läsa mer, dvs klicka och läsa vidare på ett inlägg etc. Störigt när du vill skapa en offentlig sida för alla- även inte användare av FB. Och användare som inte ska behöva logga in.
Tänker på användandet i snartphones/Ipad främst...
Citera
2016-02-02, 23:11
  #13627
Medlem
Hej!

Har en fråga. Hur kan det komma sig att man får föreslagna inlägg eller appar i sitt nyhetsflöde på Facebook om sidor som dejting t ex match.com? Innebär det att personen nyligen besökt den sidan eller är medlem där?

Förstår inte hur FBs väljer ut reklamen,
Citera
2016-02-02, 23:28
  #13628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanApanson1
Hej!

Har en fråga. Hur kan det komma sig att man får föreslagna inlägg eller appar i sitt nyhetsflöde på Facebook om sidor som dejting t ex match.com? Innebär det att personen nyligen besökt den sidan eller är medlem där?

Förstår inte hur FBs väljer ut reklamen,

Precis så.
Citera
2016-02-03, 00:27
  #13629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Precis så.
Ok. Då har jag misstankar om att min partner är medlem på dejtingsida eftersom mat.com dyker upp på dennes facebook. Trist.
Citera
2016-02-03, 11:03
  #13630
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanApanson1
Ok. Då har jag misstankar om att min partner är medlem på dejtingsida eftersom mat.com dyker upp på dennes facebook. Trist.

Dra inte för stora växlar på det. Jag tycker att man kan få en massa olika typer av föreslagna sidor bara man andas någonstans i närheten av dem.
Citera
2016-02-03, 19:46
  #13631
Medlem
Hur får jag en "ändra din profilbild för att visa ditt stöd för.." till min sida?
Citera
2016-02-03, 21:43
  #13632
Medlem
Jag vill kunna se vad folk skriver till mig på Facebookchatten utan att dom ska kunna se att jag har sett att dom skrivit.

Går det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback