Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-21, 12:31
  #14221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Det där har jag gjort.. Men jag får höra att jag syns när jag är inne på Facebook ändå.
Vad konstigt, jag testade det och det funkar.
Citera
2017-05-21, 18:52
  #14222
Medlem
Hur kan man se vad folk kommenterat på ens nya vänskap med en person? Har fått en del notiser om att mina vänner kommenterat min nya vänskap med en person men jag kan inte se kommentarerna när jag trycker på notisen?
Citera
2017-05-24, 14:35
  #14223
Medlem
Snurkens avatar
Nyligen så kan jag inte "spola" framåt i videos som delas på Facebook, då fryser videon och jag måste trycka på F5 för att ladda om videon, kan inte spola då heller. Det har varit på detta vis i 2v, jag har prövat att återställa min router, installera Flash Player's senaste, uppdaterat grafikkortet stängt av hårdvaruacceleration (vet inte om det heter så), problemet existerar på både Chrome och Firefox, likaså stationär och laptop.

Någon som har tips? Vore oerhört tacksam, försökt googla men hittar inga liknande problem.

EDIT: Funkar inte heller om jag startar Firefox i "felsäkert läge"
__________________
Senast redigerad av Snurken 2017-05-24 kl. 15:14.
Citera
2017-05-24, 20:41
  #14224
Moderator
Elrosss avatar
Facebook verkar sedan någon vecka tillbaka genomfört någon uppdatering hos sina cookies som gör att inloggningsformulären sparas även fast jag tryckt i webbläsaren att den inte ska göra det. Någon annan som har samma problem och tagit sig runt det? (mailen är sparad när jag går in på sidan)
Citera
2017-05-27, 17:09
  #14225
Medlem
Mulla Krekars avatar
Kan man koppla min lilla "hatsajt" som jag har o avreagerar mig på, i min signatur här, till mitt Facebook-konto? Bryr mig inte ett dugg, men är bara nyfiken!
Citera
2017-06-01, 22:01
  #14226
Medlem
Du har ett nytt vänförslag på fb, vad är det baserat på?

Jag får ofta ett ex som vänförslag på Facebook, alltså sån notis där det står "Du har ett nytt vänförslag" och så dyker mitt mitt ex upp.

Igår hände det två gånger på samma dag att hon dök upp där och jag kollar aldrig hennes sida, och den mailen jag använder på fb har jag inte haft någon kontakt med henne med och vi har inga gemensamma vänner på fb.

Så jag undrar varför jag får upp just henne som vänförslag hela tiden?
Citera
2017-06-01, 22:03
  #14227
Medlem
Bor ni på samma ort? Ni har möjligen även samma intressen och därav "likes"?
Citera
2017-06-01, 22:16
  #14228
Medlem
Citat:
Facebook has denied using location data to suggest potential friends amid questions about the unsettling accuracy with which it puts forward “people you may know”.

The feature has been known to suggest users who have no or few mutual friends on the network – and, reportedly, nothing in common beyond having shared the same physical space – prompting concerns about how it works.

On Wednesday a Facebook spokesman confirmed to the Guardian that it was not using location data, with the same statement as supplied to Fusion.

“We may show you people based on mutual friends, work and education information, networks you are part of, contacts you’ve imported and other factors,” he said. In its help section, Facebook says its suggestions are based on “mutual friends, work and education information, networks you’re part of, contacts you’ve imported and many other factors”.
https://www.theguardian.com/technolo...n-data-not-now
Citera
2017-06-01, 22:18
  #14229
Medlem
Du lär ha en del gemensamma vänner med ditt ex, lär vara därför just hom kommer upp.

Sen helt ärligt, vem vill inte ha sitt ex på fb lixom?
Citera
2017-06-01, 22:19
  #14230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtkrieg
Du lär ha en del gemensamma vänner med ditt ex, lär vara därför just hom kommer upp.

Sen helt ärligt, vem vill inte ha sitt ex på fb lixom?

Citat:
Ursprungligen postat av bongotrumm
Jag får ofta ett ex som vänförslag på Facebook, alltså sån notis där det står "Du har ett nytt vänförslag" och så dyker mitt mitt ex upp.

Igår hände det två gånger på samma dag att hon dök upp där och jag kollar aldrig hennes sida, och den mailen jag använder på fb har jag inte haft någon kontakt med henne med och vi har inga gemensamma vänner på fb.

Så jag undrar varför jag får upp just henne som vänförslag hela tiden?

...
Citera
2017-06-01, 22:22
  #14231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BTLIFE
...
Jaja sorry, klockan är snart 22:30 en torsdag vafan!
Citera
2017-06-01, 22:23
  #14232
Medlem
Frixys avatar
Hon har besökt din facebooksida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback