Såg frågan tidigare här i tråden men ingen hade besvarat den. Jag ställer frågan igen och hoppas på att någon vet.
Om jag går med i en grupp som är sluten, vad händer då i mitt nyhetsflöde?
Står det så att andra kan se "NattRiddare har gått med i Kalle Anka-gruppen" eller är det helt släckt för alla?
När jag sedan är medlem i gruppen och gör ett inlägg, är det då i all hemlighet endast för gruppmedlemmarna eller syns det i mitt nyhetsflöde? "NattRiddare har gjort ett inlägg i Kalle Anka-gruppen"?
Och sist men inte minst: om någon kollar mina gilla-markeringar eller vilka grupper jag är med i - syns då den gruppen i listan? "NattRiddare är med i Kalle Anka-gruppen"?
EDIT: En fråga till. Jag råkade se att man kan se medlemmarna i den här slutna gruppen. Då är det alltså möjligt att andra kan se mig där också, va? "NattRiddare", ett foto på mig under "Medlemmar" eller "Andra Medlemmar"..?
EDIT 2: Jag hittade lite info, (
(FB) Gå med i Facebook-grupp utan att det syns för vänner i "flödet"?), det syns i alla fall inte i flödet om man joinar en grupp. Okej, men resterande frågor kvarstår; syns det i flödet när jag gör inlägg? Syns jag bland medlemmarna? Syns gruppen i listan över vilka grupper jag är med i?
Tack på förhand!