2014-09-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyWalker
(Kanske besvarats tidigare, men är svårt att söka fram). Någon som vet hur det bestäms vilka som syns med namn bland likes:en på en bild eller annat inlägg. Ex, en person byter profilbild och får 50 likes, av dessa är jag vän med tex 12 st. Då ser man att det står tex: Sara Johansson, Kalle Karlsson och 48 andra gillar detta. De som syns med namn är alltid de man är vän med men när det är 3 eller fler man är vän med så måste ju facebook välja ut 3 av dessa vänner. Vilka är det då som syns med namn? Jag tänkte först att det var i bokstavsordning men det gäller inte alltid, är det i tidsordning kanske? Är oftast en och samma person jag ser hela tiden som första namn.
För mig är det personer som jag har mycket kontakt med, ex. chattar, kommenterar/gillar bilder osv., så gissar att facebook går efter det
Citera
2014-09-16, 23:23
Medlem
Nattriddares avatar
Såg frågan tidigare här i tråden men ingen hade besvarat den. Jag ställer frågan igen och hoppas på att någon vet.

Om jag går med i en grupp som är sluten, vad händer då i mitt nyhetsflöde?
Står det så att andra kan se "NattRiddare har gått med i Kalle Anka-gruppen" eller är det helt släckt för alla?

När jag sedan är medlem i gruppen och gör ett inlägg, är det då i all hemlighet endast för gruppmedlemmarna eller syns det i mitt nyhetsflöde? "NattRiddare har gjort ett inlägg i Kalle Anka-gruppen"?

Och sist men inte minst: om någon kollar mina gilla-markeringar eller vilka grupper jag är med i - syns då den gruppen i listan? "NattRiddare är med i Kalle Anka-gruppen"?

EDIT: En fråga till. Jag råkade se att man kan se medlemmarna i den här slutna gruppen. Då är det alltså möjligt att andra kan se mig där också, va? "NattRiddare", ett foto på mig under "Medlemmar" eller "Andra Medlemmar"..?

EDIT 2: Jag hittade lite info, ( (FB) Gå med i Facebook-grupp utan att det syns för vänner i "flödet"?), det syns i alla fall inte i flödet om man joinar en grupp. Okej, men resterande frågor kvarstår; syns det i flödet när jag gör inlägg? Syns jag bland medlemmarna? Syns gruppen i listan över vilka grupper jag är med i?

Tack på förhand!
Senast redigerad av Nattriddare 2014-09-16 kl. 23:34. Anledning: Hittade lite svar.
Citera
2014-09-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
Såg frågan tidigare här i tråden men ingen hade besvarat den. Jag ställer frågan igen och hoppas på att någon vet.

Om jag går med i en grupp som är sluten, vad händer då i mitt nyhetsflöde?
Står det så att andra kan se "NattRiddare har gått med i Kalle Anka-gruppen" eller är det helt släckt för alla?

När jag sedan är medlem i gruppen och gör ett inlägg, är det då i all hemlighet endast för gruppmedlemmarna eller syns det i mitt nyhetsflöde? "NattRiddare har gjort ett inlägg i Kalle Anka-gruppen"?

Och sist men inte minst: om någon kollar mina gilla-markeringar eller vilka grupper jag är med i - syns då den gruppen i listan? "NattRiddare är med i Kalle Anka-gruppen"?

EDIT: En fråga till. Jag råkade se att man kan se medlemmarna i den här slutna gruppen. Då är det alltså möjligt att andra kan se mig där också, va? "NattRiddare", ett foto på mig under "Medlemmar" eller "Andra Medlemmar"..?

EDIT 2: Jag hittade lite info, ( (FB) Gå med i Facebook-grupp utan att det syns för vänner i "flödet"?), det syns i alla fall inte i flödet om man joinar en grupp. Okej, men resterande frågor kvarstår; syns det i flödet när jag gör inlägg? Syns jag bland medlemmarna? Syns gruppen i listan över vilka grupper jag är med i?

Tack på förhand!
Nej du blir utesluten från nyhetsflödet så fort du går med i en sluten grupp på fb. Dina inlägg/gilla-markeringar och att du går med i gruppen står inte med.

Men om du gillar en sida så kommer det stå och det mesta du gör på sidan blir öppet för alla.
Citera
2014-09-17, 12:37
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Nej du blir utesluten från nyhetsflödet så fort du går med i en sluten grupp på fb. Dina inlägg/gilla-markeringar och att du går med i gruppen står inte med.

Men om du gillar en sida så kommer det stå och det mesta du gör på sidan blir öppet för alla.

Thanks! Men medlemslistan inne på den slutna gruppen då? Kan folk se mig där bland medlemmarna? För jag kan ju se en del av medlemslistan redan nu innan jag ens joinat gruppen...
Citera
2014-09-17, 12:53
Medlem
Fotosynkningen fungerar inte längre.

Jag tycker att Facebooks fotosynkning är väldigt smidigt. Så fort jag tar en bild med telefonen dyker den upp i mitt synkat-galleri. Men de senaste veckorna funkar det inte längre. Jag har provat att avinstallera Facebook-appen och lagt in den igen. Alla inställningar är korrekta och jag har valt att synka över wi-fi. Men inget händer ju längre. Vad är fel? Vad kan jag göra?
Citera
2014-09-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
Thanks! Men medlemslistan inne på den slutna gruppen då? Kan folk se mig där bland medlemmarna? För jag kan ju se en del av medlemslistan redan nu innan jag ens joinat gruppen...
Det beror på om gruppen är sluten eller privat. Privata grupper kan man bara bli inbjuden till, medans slutna grupper är sökbara men bara medlemslistan är tillgänglig för utomstående.
Citera
2014-09-18, 01:12
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Det beror på om gruppen är sluten eller privat. Privata grupper kan man bara bli inbjuden till, medans slutna grupper är sökbara men bara medlemslistan är tillgänglig för utomstående.

Stort tack för snabba och trevliga, enkla svar! Uppskattas! Nu har jag fått kunskap om det tack vare dig! Stort tack!
Citera
2014-09-19, 15:58
Medlem
Hej! Jag har blivit taggad i en bild, som även har dykt upp på min tidslinje. Men den dyker inte upp bland "Bilder på dig". Hur gör jag för att bilden jag taggats i ska dyka upp bland "Bilder på dig"?

Skulle bli glad om någon visste.
Citera
2014-09-19, 18:43
Medlem
Hej!

Jag hade tidigare blockerat en person men nu unblockat personen och vet att personen har facebook men jag kan inte komma in på länken.

Det blir inte det där vanliga länken fungerar inte utan jag kommer till min egna sida istället.

Någon som vet vad man kan göra för att fixa det?
Citera
2014-09-19, 20:50
Medlem
Basejumpings avatar
Sedan jag flyttade till Norge har detta hänt regelbundet. Flera gånger per dag.

Jag har internet uppkopplat, allt annat går att ta upp på nätet, men facebook går ej. Står bara att hemsidan inte är tillgänglig för tillfället.

Vad beror detta på?! Får damp ibland när man är mitt uppe i en konversation med någon..

Edit; insåg precis att detta bara händer på google chrome. På Explorer och Firefox får jag upp facebook.. Skumt.
Senast redigerad av Basejumping 2014-09-19 kl. 20:55.
Citera
2014-09-19, 21:11
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Hej!

Jag hade tidigare blockerat en person men nu unblockat personen och vet att personen har facebook men jag kan inte komma in på länken.

Det blir inte det där vanliga länken fungerar inte utan jag kommer till min egna sida istället.

Någon som vet vad man kan göra för att fixa det?

Då är du blockerad av den personen.
Citera
2014-09-20, 02:36
Medlem
Ehugoss avatar
Ok fb vad i helv...

Har MASSOR med bra bilder på mig själv som är tagna av andra då jag aldrig fotar själv, dessa taggade bilder syns nu inte alls och jag hittar dem ej på min sida fastän de är uppe just nu, vad är detta för bs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in