2011-11-01, 20:49
Medlem
Klubb i Sthlm till ett grabbgäng?

Morsning!

Jag och ett par polare ska vara i huvudstaden fram till nyår. Vi är mellan 19-21 lyssnar väl mest på svensk reggae/rap kanske, men när vi klubbar så gillar vi väl det senaste, det dom lirar på radion typ

Eftersom vi själva tycker att vi är snygga så vill vi givetvis hänga med lite snygga katter också.

Man ska helst komma in med ett par jeans och en skjorta, vi är inga rasister men är otrolig trötta på alla jävla wannabee-blattar som tror dom är precis ap-häftiga. Vi vill inte ha något bråk iaf, så dom klubbarna kan ni skippa direkt =)

Ha de!
Citera
2011-11-01, 20:53
Medlem
Karrebarre1s avatar
Sutreplan, skulle rekommendera laroy! Grymmt!
Citera
2011-11-01, 20:56
Medlem
Charlatanens avatar
Soap Bar; litet, svettigt, trångt, mkt hungriga hugg!

Annars kanske Berns är något för er, får den känslan när du beskriver er musiksmak. En hel del "babbar" men bra stämning.
Citera
2011-11-01, 21:13
Medlem
avgns avatar
Nivå 22
Citera
2011-11-01, 21:43
Medlem
Stureplan som gäller alltså?

Vet i fan om det passar oss så bra Vi är ganska laid-back i sättet, hur ser klädkoderna ut på dessa ställen?
Citera
2011-11-01, 22:03
Medlem
Brurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Stureplan som gäller alltså?

Vet i fan om det passar oss så bra Vi är ganska laid-back i sättet, hur ser klädkoderna ut på dessa ställen?
tror nog fan entourage på kungsträdgården skulle passa.
Citera
2011-11-02, 00:52
Medlem
Skulle med rekommendera Berns, den bästa vi har här
Citera
2011-11-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superouno
Skulle med rekommendera Berns, den bästa vi har här

Men om vi säger såhär, tänkte på det där med kläderna som oftast är rätt viktigt. Jag vet ju inte vad mina polare väljer att ha på sig, ibland kan dom köra en t-shirt ibland ett linne ibland en NHL-tröja jag har inte en aning, man slänger ju alltid på sig det som känns bäst. Alla trivs inte i skjorta alltid, kommer vi in iaf? Om nu då inte Stureplan passar oss så bra, så rekommendera gärna lite andra hak!

Tack för alla svar!
Citera
2011-11-02, 14:13
Medlem
big.spenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napalmet
Noppes.

Delar inte din åsikt om att Noppes är dyrast i Stockholm, noppes har rätt bra priser på både drinkar och mat däremot är det ju mer eller mindre Sveriges ända riktiga medlemsklubb vilket innebär att "exklusiviteten" skjuter i höjden. Skulle säga att V tar hem priset som Sveriges dyraste klubb, de flesta krogar runt stureplan tar ju annars 150~ drinken så generellt är det ju rätt höga priset!
Citera
2011-11-02, 20:17
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Vakterna på F12 är snälla. Det finns inga åldersgränser, den där gränsen är bara till för att de ska kunna neka folk dem inte vill släppa in. Du kan lika gärna glida in där som 18åring så länge du beter dig på rätt sätt, klär dig lite snyggt och är lite fashionabelt klädd (läs: inte hoodie, gympaskor och linnet. Jag menar inte heller att du ska klä dig som laroyfalangen. Du förstår.) Givetvis är det enklare om du glider dit vid 10 snåret, då ska det inte vara några alls problem. Kommer du senare, tja, hävda att du står uppskriven via någon av de som huserar den kvällen på F12(dra till med något namn), eller av kvällens djs. Blajja lite, verka självsäker så går det bra. I värsta fall får du betala. Som sagt, vakterna på F12 är väldigt snälla och jag har i många fall lyckats prata mig in trots att jag inte stått på kvällens lista. Dimper du in senare på kvällstimmarna och inte står på någon lista dock, ja då får du nästan räkna med att betala.

Lyssna på GrottUlf

F12 bör du gå till hyggligt tidigt, säg mellan 21-22 så ordnar det sig...

Jag tycker du allt skall gå på Gröna Jägaren, speciellt de dagarna Bajen har hemmamatch.. .....bodde granne med det stället, fan karokee kvällarna där på onsdagar fick mig att få mongoryck...att varje vecka tvingas lyssna på ngn full käring som ylar ngn Elvis låt, fick mig ju att så när hamna på psyk......dock...så är det sjukt lättraggat där, och faktiskt en hel del snygga tjejer, fast var beredd på att på att närsomhelst få en knytnäve i fejan om du skulle yttra något annat en "Bajen" ....lite som Starwarsbaren ....

Finns andra sköna ställen i sthlm

Bar 08...

Dovas är ju en klassiker annars....mycket fint där, skulle rekommendera en kostym när ni går till det etablissemanget

Nivå 22 är ett annat fint ställe där du ser överklassen mingla ....
Citera
2011-11-02, 21:36
Medlem
mymainhavekilledkjs avatar
Två 19 åringar en lördag på Stureplan?

Hej

Har planerat en weekend i Stockholm kring kommande löning för lite julklappsköp, träffa familj och då gå ut.

Polaren är väldigt inne på stureplan och helt ointresserad av andra alternativ, men efter en enklare research på tidigare trådar och diverse klubbars hemsidor så verkar nästan samtliga klubbar ha en åldersgräns på 20+.

Men ifrån egen erfarenhet (i synnerhet ifrån Malmö och Helsingborg) så brukar klara ögon och schysta outfits vara tillräckligt för att komma in på 20-21+ som 18-19, men går detta hem på ett 20+ ställe kring Stureplan som Laroy?
Vilka ställen är i så fall lämpliga och framförallt mest möjliga att komma in på?

Tack så mycket
Citera
2011-11-02, 21:41
Medlem
OISs avatar
Jag bodde på Scandic ute på Stureplan i slutet av juli i år. Finns ju en del klubbar där ute, dock har alla en åldersgräns över 23 om jag inte minns fel.
Jag är 25 och de övriga två jag var 20. Vi kom inte in.
Däremot finns det en "klubb" som heter Soap bar längre ner, längs vattnet mot Djurgården. Där kom vi in.
Stureplan är väldigt överskattat, vi fick inte ens en betjänt på hotellet och då är Scandic än då "4-stjärnigt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in