2011-09-13, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruezi
Metro på Götgatan nära T-banan Skanstull, 2 barer, rätt blandad publik, RnB...brukar vara "ok" inte mer...nu var det iofs ett bra tag sedan jag var där...

Metro finns inte längre, en O'Learys har öppnat i lokalerna...
Citera
2011-09-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Blå
Var i stockholm hänger de "sköna" folket?

Jag har bott här i några månader nu. Har redan hunnit vara ute en hel del. Men är besviken på folket.

Jag har varit ute på stureplan. Där då på Larroi och Sturekompaniet. Där upplever man att folket är väldigt snobbiga. Få verkar dessutom vara villiga att hänga med folk utanför sitt egna sällskap. Vilket för mig känns märkligt när man går ut på krogen.
Folket på Stureplan tycks uppleva sig själva som "lite finare, lite bättre"= inte sköna.

Då stureplansfolket var en besvikelse så tänkte vi att vi skulle prova de lite mindre "creddiga" utelivet. Vi gick då ut på Debaser Slussen. Men där fick man känslan av att vi var för "normala".
De som hängde där verkar vara sådana personer som tittar på tv i smyg för att det inte är coolt att se på tv. Sånna personer som ägnar timmar åt att klippa sönder sina byxor och färga sina hår och som som samtidigt hatar och spyr på allt som heter utseendefixering.
De tyckts uppleva sig själva som "lite mindre cellout till den kommersiella världen, lite bättre.
Debaser=inte sköna personer.

De sista ställerna vi har varit på är de vanliga pubbarna. Typ sportbarer. Där hänger dock mest män i 40+.

Var hittar man de sköna, vanliga människorna?

Edit: Är 22år.

Testa Republik - Tulegatan 17 - lite mer avslappnat...Stureplan är inte så hett att hänga på längre, dricka dålig sprit ur plastglas (ja det är sant) var ok när man var 16 kanske...

I närheten av Republik har du Olssons Skor (Odengatan).

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av abk
Metro finns inte längre, en O'Learys har öppnat i lokalerna...

Tack för infon
Citera
2011-09-21, 19:26
Avslutad
Kanske står här i tråden, men vilka 2-3 ställen utanför sturep funkar på måndagar och vilket ställe på sturep kör man på måndagar?
Citera
2011-09-26, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Kanske står här i tråden, men vilka 2-3 ställen utanför sturep funkar på måndagar och vilket ställe på sturep kör man på måndagar?

bump kom igen nu, tänkte gå ut ikväll
Citera
2011-09-27, 00:24
Medlem
soapbar har röjj på måndagar
Citera
2011-10-19, 22:37
Medlem
Ska till huvudstaden på lördag och letar efter något ställe där man kan gå. Det ska gärna gå att komma in i vanliga jeans och en skjorta. Dansgolv och flera barer är ett plus.

3 killar från 21 till 23.
Citera
2011-10-24, 16:33
Medlem
Vad är åldersgränsen på kåken och slakthuset på lördagar?
Citera
2011-10-24, 18:41
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzz
Vad är åldersgränsen på kåken och slakthuset på lördagar?

När det gäller slakthuset har jag för mig att det är olika för olika klubbar men räkna iaf 20år!
Citera
2011-10-28, 18:43
Medlem
lazyasss avatar
Tänkte gå ut i stockholm nu i helgen och nästa är tänkt.. är det någon som vet några schysta pubbar i stan för en 19 åring som gillar dubstep bitches och chilla med polarna ?
Citera
2011-10-31, 17:02
Medlem
Skulle jävligt gärna vilja se Omar-S på Slakthuset på lördag, men nu är det så att både jag och mina två/tre polare jag tänkte dra dit med är 19 år gamla. Har de någon U21-lista där? Om inte (och om vi inte kommer in), skulle ni kunna tipsa om nåt annat schysst ställe där vi borde kunna komma in? Helst ej en fjortis/WT-klubb, som typ Aveny eller liknande.

Fan vad jag saknar Kruthuset...
Citera
2011-10-31, 22:46
Bannlyst
Söker uteställen i sthlm som spelar house/rnb musik, åldersgräns 18-20. Lättfotade tjejer. O gärna inte för mycket blatte killar.
Citera
2011-10-31, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Söker uteställen i sthlm som spelar house/rnb musik, åldersgräns 18-20. Lättfotade tjejer. O gärna inte för mycket blatte killar.

Nype/Avenyn ska väl ligga i den kategorin skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in