Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Blå
Var i stockholm hänger de "sköna" folket?
Jag har bott här i några månader nu. Har redan hunnit vara ute en hel del. Men är besviken på folket.
Jag har varit ute på stureplan. Där då på Larroi och Sturekompaniet. Där upplever man att folket är väldigt snobbiga. Få verkar dessutom vara villiga att hänga med folk utanför sitt egna sällskap. Vilket för mig känns märkligt när man går ut på krogen.
Folket på Stureplan tycks uppleva sig själva som "lite finare, lite bättre"= inte sköna.
Då stureplansfolket var en besvikelse så tänkte vi att vi skulle prova de lite mindre "creddiga" utelivet. Vi gick då ut på Debaser Slussen. Men där fick man känslan av att vi var för "normala".
De som hängde där verkar vara sådana personer som tittar på tv i smyg för att det inte är coolt att se på tv. Sånna personer som ägnar timmar åt att klippa sönder sina byxor och färga sina hår och som som samtidigt hatar och spyr på allt som heter utseendefixering.
De tyckts uppleva sig själva som "lite mindre cellout till den kommersiella världen, lite bättre.
Debaser=inte sköna personer.
De sista ställerna vi har varit på är de vanliga pubbarna. Typ sportbarer. Där hänger dock mest män i 40+.
Var hittar man de sköna, vanliga människorna?
Edit: Är 22år.
Testa Republik - Tulegatan 17 - lite mer avslappnat...Stureplan är inte så hett att hänga på längre, dricka dålig sprit ur plastglas (ja det är sant) var ok när man var 16 kanske...
I närheten av Republik har du Olssons Skor (Odengatan).
Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av abk
Metro finns inte längre, en O'Learys har öppnat i lokalerna...
Tack för infon