2011-03-06, 23:19
Medlem
baronen eller råckstakrog bästa!
Citera
2011-03-07, 00:25
Medlem
macbookishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikalito
Om ni bor på vandrarhemmet i Fridhemsplan tycker jag att ni borde börja kvällen med en billig öl på Theodoras, bara att vandra St Eriksgatan ner mot St Eriksbron. Därefter kan ni ta tunnelbanan några stationer till Odenplan och ta en dyrare öl på Tranan som ligger precis vid tunnelbanan på Odengatan och sedan vidare till den klubben ni vill gå på. Svårt att veta vad man ska tipsa om när jag inte riktigt vet vad det är för prisklass/musik/folk ni är ute efter men där har du en bra start i alla fall!

Det låter som en bra start! Får fan ta och testa det

Sen om du har några tips på klubbar vore snällt! Prisklass spelar ingen roll men det ska vara nåt fint ställe och inga sunkiga hak. Musik typ house och r&b och poppis musik. Sen folket får gärna va lite blåsta brudar och sånt kul
Citera
2011-03-07, 06:42
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
Jag flyttar till Uppsala i januari 2011 (plugg), ja det är en bit framåt men ändå...

Ska nog testa Sthlms nattliv och behöver info om nattklubbar med schysst musik (det mesta utanom blues, jazz, metal, hip-hop, rap) och raggningspotensial (dvs. ung publik, typ 18-25, ju fler tjejer desto bättre).

Åldersgråns: max 20 (jag är ungefär 19,5 år när jag flyttar).

Har googlat lite, vad sägs om:

Bacci
Grabbarnas
Indogo
Inferno
KGB
Kleins
Lemon Bar

andra?

Tackar för all hjälp!

Överskattat, om du skall ha bra nattliv så bo inte i Sverige. Annars är Stockholm bara marginellt bättre än andra småhålor i Sverige
Citera
2011-03-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macbookish
Det låter som en bra start! Får fan ta och testa det

Sen om du har några tips på klubbar vore snällt! Prisklass spelar ingen roll men det ska vara nåt fint ställe och inga sunkiga hak. Musik typ house och r&b och poppis musik. Sen folket får gärna va lite blåsta brudar och sånt kul

Hoppas du blir nöjd då Jadu jag är usel på klubbar men på Sveavägen ligger Lobby, listan gäller inte för folk under 21 eller vad det är så då får man snällt betala 160 kr. Rätt lång kö och usla toaletter dock men det är ett helt okej ställe, låter som det du söker i alla fall. Om du följer mina tips och tar en öl på Tranan, Odenplan, innan kan ni ju barhoppa er fram till Lobby längs Sveavägen vilket kanske kan vara kul om ni vill bli packade, annars ta tunnelbanan två stationer till Hötorget.
Citera
2011-03-10, 16:37
Medlem
mrrandom14s avatar
Vilket är det absolut dyraste stället i Sthlm?
Citera
2011-03-12, 06:42
Medlem
Orka bo på ett Tattarhem.Har ni så dåligt med deg ska ni ta Finlandsbåten och lägga pengar på hytten istället för glida runt i en stad där man måste vara stammis för att komma in efter 22.
Dessutom svinpriser på sprit om ni hamnar på inneställen.Är ni riktigt fattiga (eftersom ni val tattarboende misstänker jag det) finns det ju hytter från ca 100kr/person. För övrigt är Sthlm ett av de mest svårraggade ställena på jorden(om du inte heter Dr Alban el dyl).
Citera
2011-03-28, 21:33
Medlem
Gervaiss avatar
I fredags var jag på en oerhört trevlig kubansk bar, Paladar på tegnérgatan. Rekommenderas starkt!
Citera
2011-04-01, 16:53
Medlem
där de finns mus
Citera
2011-04-08, 23:17
Medlem
Tja. Jag och några polare ska till Stockholm måndag den 18 då bajen har hemmapremiär, och vi hade även tänkt att bo över där någon natt.

Då ingen av oss är från stockholm vet vi inte så mycket om utelivet där. Finns det någon fet klubb som har öppet på måndagar? (alla är 18år).

Sen undrar vi vilken pub man bör gå till innan matchen om man vill ha skön stämning och mycket bajare.

Tacksam för svar!
Citera
2011-04-08, 23:51
Medlem
isnaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monroehutchens
Sen undrar vi vilken pub man bör gå till innan matchen om man vill ha skön stämning och mycket bajare.

Några måndagsklubbar har jag faktiskt inte koll på om det ens finns någon som kan klassas som bra, eller om det ens finns någon för den delen heller. Förmodligen så lär ni få gå till någon random krog bara.

Om ni ska till någon pub innan matchen med mycket bajare så är gröne jägaren kanske det mest självklara alternativet.
Citera
2011-04-09, 18:21
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monroehutchens
Tja. Jag och några polare ska till Stockholm måndag den 18 då bajen har hemmapremiär, och vi hade även tänkt att bo över där någon natt.

Då ingen av oss är från stockholm vet vi inte så mycket om utelivet där. Finns det någon fet klubb som har öppet på måndagar? (alla är 18år).

Tacksam för svar!
Ett tips är att du kollar på Bajen Fans forum, brukar alltid stå något där om samlingsplats inför matcher.
Brukar väl vara Gröne Jägaren innan match och Debaser Medis efter match om jag inte har helt fel.
Jag är Djurgårdare så jag är väl inte rätt man och fråga. Men jag har för mig att det är så innan match.
I och för sig är ju ett säkert kort pubarna runt Sös. Finns ju ett ställe som jag inte alls kommer på nu vad det heter.
Nåja, håll koll på BF's forum så ska du se att det löser sig
Hoppas du får kul och att bajen skämmer ut sig än en gång!
Citera
2011-04-09, 19:30
Medlem
Söker efter den absolut billigaste sunkkrogen runt T-Centralen. Tips?
Edit: Snabba svar sökes tack. Ska ut nu! Är det citykrog som gäller eller kan man komma undan billigare?
Senast redigerad av mangazmannen 2011-04-09 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in