Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-27, 12:14
  #61
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Tydligen så har hon återuppstått.
http://edition.cnn.com/2009/US/05/25...ter/index.html

Expressen va nog för snabba på att vilja trixa ihop några feta rubriker. vore bra om dom kunde se till att vara säkra på det dom skriver först.

Det där är från igår, var ungefär samma artikel i expressen
Citera
2009-05-31, 22:46
  #62
Medlem
Jag kan hålla med om att Tyson är lite överskattad.

När han var bäst så var han utan tvekan bäst. Aldrig sett något liknande.
Men en viktig del av att vara en vinnare, bäst i världen, är att ha ett psyke för det också. Det hade uppenbarligen inte Iron Mike efter tränarbytet.

Detta är också något jag tror var en anledning bakom förlusten emot Douglas. All tumult som var i hans liv strax innan matchen gjorde att han inte klarade av att hålla samma mått.
Citera
2009-06-01, 00:35
  #63
Medlem
Starfajters avatar
fjantig tråd! vilket skitsnack om att han skulle vara överskattad osv. världsmästare som vad, 18år? ingen tog ju honom när han var kring 20!

sen att hans karriär inte var så lyckad sedan är ju en annan 5a, fortfarande en av dom absolut bästa boxarna genom tiderna, inget snack om den saken.
Citera
2009-06-01, 11:57
  #64
Avstängd
Alliances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
En Tyson idag då han var som bäst hade inte haft chans mot många av våra fighters. Jag minns på en K1 gala för ett par år sen då han kaxade sig mot någon av K1 deltagarna som blev flyförbannad på Tyson. Tyson darrade som ett asplöv och skyddades av sina livvakter
Hoppas fan inte du menar Bob Sapp ,han hade inte hållt 30 sekunder med Tyson. Bara för han e stor o slår hammarslag betyder inte att man kan fightas...tyson kan det. Hade slått ut han brutalt eller så hade Sapp satt sig o lipat som han brukar göra.....FAN kan man ens nämna Tyson med Sapp ,inte i samma liga .punkt.
Citera
2010-03-19, 22:36
  #65
Medlem
givves avatar
Dummaste jag har läst, Tyson överskattad? Kanske ska läsa på lite.

Det Tyson hade, var en sällan skådad kombination av kraft och snabbhet. Han hade tyngden av George Foremans händer, men snabbheten hos Sugar Ray Leonard. När folk som bas rutten idag pratar om Tyson, så vågar dom inte ens tänka på hur det skulle ha varit att ta ett slag av honom med 4 ounce handskar, Bas snackade om dödsfall.
Citera
2010-03-20, 12:57
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Mike Tyson är vad Paris Hilton är, överskattad nolla. Visst han hade sin tid men skulle inte haft en chans idag mot de bjässar som finns. Tyson är liten till växten och lever mkt på en falsk image som en slag mördarmaskin vilket är en PR-grej. Har man haft Don -King som promoter så har man säkerligen deltagit i uppgjorda matcher.

Man kan starkt ifrågasätta Tysons kapacitet. Han fick rejält med stryk när ville göra comeback om titeln.

En liten man som Tyson hade som sagt inte haft en chans mot dagens fighters i boxning, K1, den blandade stilen som körs på TV etc.

gå o lägg dej ditt jävla troll, när tyson va i sin prime var det fan ingen som kunde besegra honom, den Enda som tyson själv har sagt att han förlorat mot var James buster douglas

han hade ju så otroligt grym fysik för att vara en tungviktare,
Citera
2010-03-20, 16:09
  #67
Medlem
pludos avatar
Tror än idag att Holyfield hade tagit honom även under 80-talet.
Citera
2010-03-20, 23:45
  #68
Medlem
AIFares avatar
Tyson är en av tidernas mest överskattade boxare, dock var han ingen dålig boxare och av dagens boxare skulle jag nog bara sätta Vitali som favorit mot en prime Tyson.
Tyson vann över en del bra boxare men förlorade mot dom bästa han mötte. Tysons slagstyrka är också överskattad, det som var grejen med Tyson var att han kunde slå så många hårda slag i rad och skrämde ofta sina motståndare till att ge upp (ala Bruce Seldon). Tyson slog hårt, men jag skulle direkt säga att jag tror Lewis, Tua och W. Klitschko slog hårdare, Morrisons vänsterkrok var nog fan hårdare än Tysons också. Titta på en knockout video med Tyson så ser ni att han sällan slår sina motståndare totalt medvetslösa, utan han slår ner dom och då väljer dom att stanna nere. Kolla en knockout video med Tua, hans motståndare ligger o sover i 10 minuter efter han är färdig med dom.

Holyfield hade slagit Tyson vilken dag som hellst då han boxar hjärta är mycket större än Tysons (Holyfield har ett otroligt hjärt, medans Tysons är ganska mediokert).
Citera
2010-03-21, 15:31
  #69
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Tyson är en av tidernas mest överskattade boxare, dock var han ingen dålig boxare och av dagens boxare skulle jag nog bara sätta Vitali som favorit mot en prime Tyson.
Tyson vann över en del bra boxare men förlorade mot dom bästa han mötte. Tysons slagstyrka är också överskattad, det som var grejen med Tyson var att han kunde slå så många hårda slag i rad och skrämde ofta sina motståndare till att ge upp (ala Bruce Seldon). Tyson slog hårt, men jag skulle direkt säga att jag tror Lewis, Tua och W. Klitschko slog hårdare, Morrisons vänsterkrok var nog fan hårdare än Tysons också. Titta på en knockout video med Tyson så ser ni att han sällan slår sina motståndare totalt medvetslösa, utan han slår ner dom och då väljer dom att stanna nere. Kolla en knockout video med Tua, hans motståndare ligger o sover i 10 minuter efter han är färdig med dom.

Holyfield hade slagit Tyson vilken dag som hellst då han boxar hjärta är mycket större än Tysons (Holyfield har ett otroligt hjärt, medans Tysons är ganska mediokert).

Tyson hade förmodligen inte det hårdaste slaget i boxningens historia, däremot är ju kandidaterna du nämner rent av löjliga. Klitscko bröderna, är du seriös eller? Enda värda som du nämner är ju David Tua.

Earnie Shavers toppar fömodligen den listan, top 10 skulle ju kanske vara namn som Jack Dempsey, George Foreman, Sonny Liston, David Tua, Max Max Baer. Tror Tyson borde vara runt top10 eller strax utanför.
Citera
2010-03-21, 15:38
  #70
Medlem
Goodwrenchs avatar
Tyson under sin storhetstid hade krossat vem som helst!
Citera
2010-03-21, 15:38
  #71
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Tyson hade förmodligen inte det hårdaste slaget i boxningens historia, däremot är ju kandidaterna du nämner rent av löjliga. Klitscko bröderna, är du seriös eller? Enda värda som du nämner är ju David Tua.

Earnie Shavers toppar fömodligen den listan, top 10 skulle ju kanske vara namn som Jack Dempsey, George Foreman, Sonny Liston, David Tua, Max Max Baer. Tror Tyson borde vara runt top10 eller strax utanför.
W Klitschkos höger är ett av de bästa knockoutslagen du kan hitta bland tungviktarna. Han är inget skämt. Bägge bröder har oerhörd slagstyrka.

Och att Lennox inte skulle haft ett bättre KO slag än Tyson är ju så snurrigt så det finns inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Goodwrench
Tyson under sin storhetstid hade krossat vem som helst!
Och det bygger du på vad?
Citera
2010-03-21, 15:54
  #72
Medlem
MT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Tyson är en av tidernas mest överskattade boxare, dock var han ingen dålig boxare och av dagens boxare skulle jag nog bara sätta Vitali som favorit mot en prime Tyson.
Tyson vann över en del bra boxare men förlorade mot dom bästa han mötte. Tysons slagstyrka är också överskattad, det som var grejen med Tyson var att han kunde slå så många hårda slag i rad och skrämde ofta sina motståndare till att ge upp (ala Bruce Seldon). Tyson slog hårt, men jag skulle direkt säga att jag tror Lewis, Tua och W. Klitschko slog hårdare, Morrisons vänsterkrok var nog fan hårdare än Tysons också. Titta på en knockout video med Tyson så ser ni att han sällan slår sina motståndare totalt medvetslösa, utan han slår ner dom och då väljer dom att stanna nere. Kolla en knockout video med Tua, hans motståndare ligger o sover i 10 minuter efter han är färdig med dom.

Holyfield hade slagit Tyson vilken dag som hellst då han boxar hjärta är mycket större än Tysons (Holyfield har ett otroligt hjärt, medans Tysons är ganska mediokert).

Jag håller helt med dig om att Tyson saknade ett fruktansvärt knockout slag, hans stil var i princip att överväldiga sin motståndare med slag tills de gav upp (detta var rätt uppenbart när han mötte motståndare som stod ut i över tre-fyra ronder, då var han inte ett sånt monster längre).
Trots detta håller jag nog honom som en av dem bästa tungviktarna genom tiderna, hans snabbhet och aggressivitet är, enligt mig, oöverträffad.

Holyfield dånade in ett stort antal skallar under deras fighter, som jag personligen tycker spelade in stort i resultatet.

Det är verkligen synd att han satt av sin prime i finkan, om han hade fightats under den tiden hade vi fått svar på om han verkligen var så bra som många tror eller om han är som du säger, överskattad...Men det kanske är en del av tjusningen med den här mannen, att spekulera
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback