Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-24, 22:34
  #49
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusterDouglas
Mot vilka var han skyddad?

Personligen tror jag att Tyson hade kunnat bli den absolut störste genom tiderna, men misslyckades på grund av div anledningar. Jag vet inte varför han förlorade mot Douglas, men team Tyson var ju brutalt överraskade och Mike var ju knappast beredd på motståndet. Sen sket sig väl allt med fängelsedomen, Cus död, bytet av tränare samt hans allmänna mentala tillstånd.

Hade mike haft en elitidrottares psyke och varit lite smartare hade saker sett annorlunda ut tror jag. 18 (eller 19?) år gammal förlorade han OS-kvalet mot Tilman, hade han legat ett år före sig själv hade han säkerligen tagit hem ett OS-guld innan han blev total världsmästare i tungvikt...
Ja det är väldigt många "OM" när det gäller Tyson. Att fantisera hur det kunnat blivit är dock lite onödigt.

Han levde i en skyddad verkstad = han regerade i en relativt svag ERA. Han mötte inte direkt några stjärnor.
Citera
2009-05-24, 22:39
  #50
Avstängd
Jag gillade själv Tyson och hans stil. Väldigt underhållande boxare med bra slagserier. Jag menar bara på att han är enormt överskattad. En image som har sålt rejält. Tyson, Don King mfl i det stallet, är mera affärsmän än idrottsmän. Jag började tvivla på Tyson när han fortfarande var ung och stark men gick i golvet mot mediokra boxare när han hade chansen att återta titeln. Lewis, Klitscko bröderna, Hollyfield mfl hade tagit Tyson
Citera
2009-05-24, 23:12
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Ja det är väldigt många "OM" när det gäller Tyson. Att fantisera hur det kunnat blivit är dock lite onödigt.

Han levde i en skyddad verkstad = han regerade i en relativt svag ERA. Han mötte inte direkt några stjärnor.

Svag era ja, jag kan inte komma på några boxare som Tyson skulle kunnat skyddats mot på samma sätt som ex. Valuev hålls borta från Klitschko.


Hela Tyson är ett stort OM. Hans tid var över när han var 25, ytterst få får ens gå titelmatcher i så unga år. Jag tänker bara på hur mkt han hade kunnat utvecklats utifall hans karriär fått fortgå ohindrat. Men du har väl rätt, det är meningslöst att spekulera i såna här saker.
Citera
2009-05-24, 23:22
  #52
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusterDouglas
Svag era ja, jag kan inte komma på några boxare som Tyson skulle kunnat skyddats mot på samma sätt som ex. Valuev hålls borta från Klitschko.


Hela Tyson är ett stort OM. Hans tid var över när han var 25, ytterst få får ens gå titelmatcher i så unga år. Jag tänker bara på hur mkt han hade kunnat utvecklats utifall hans karriär fått fortgå ohindrat. Men du har väl rätt, det är meningslöst att spekulera i såna här saker.
Men Tyson var en fighter av högsta kaliber. Valuev är ett skämt. Jag tror inte de medvetet skyddade honom mot, däremot var hela tungvikten rätt svag.
Citera
2009-05-25, 00:22
  #53
Avstängd
Pacquiaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Att kalla Tyson överskattad är på gränsen till ett skämt. Jag påstår att Tyson är en av världens bästa om inte den BÄSTA genom tiderna. Sen att hans galenskap gjorde att han inte fick en karriär för att bli kallad den störste är en helt annan femma men det är få boxare som hade tagit Tyson när han var som bäst.

Det finns ingen boxare som någonsin haft den killer instinct som Tyson hade. Killen var hardcore ute i fingerspetsarna. Född i Brooklyn och härdad direkt från start. När han gick i mellanstadiet så brukade han och hans kamrater spöa folk som dem såg på gatan. Mike var en av dem som vid 12 års ålder spöade vuxna. Sen när Cus D´Amato snappade upp Mike så förde han vidare denna killer instinct från gatan till ringen.

Som boxare är Iron Mike unik. För det första, han jabbade aldrig utan slog vartenda slag i syfte att skada motståndaren. För det andra så kunde han leda med både vänster och höger hand och det finns ingen som varit obestridd mästare som bemästrat den sortens boxning. Visst kan man tycka att Lennox Lewi, Holyfield och Ali var elegantare men Mike är det närmaste man kan komma Ivan Drago och då är han ändå typ en meter kortare. Mike var också fantastisk på att undvika slag och hade en fantastisk timing. Det är bara att leta fram valfria klipp på youtube. Finns en rad intressanta dokumentärer om honom där också.

Det som knäckte honom var hans psyke. På samma sätt som han var en mördarmaskin så var han skör som porslin. Har bland annat sett ett klipp på hur en ung Tyson bryter ihop och börjar gråta inför Junior-OS-finalen(?) då han tycker att det är för mycket press och förväntningar på honom. Självklart gick han sen ut och mosade sin motståndare.

När han väl förlorade mot Buster Douglas som var nederlagstippad 42-1 så var hans liv i spillror. Robin Givens ville ta ut skillsmässa och mentorn Cus D´Amato var död. Sen dess blev hans liv inte detsamma men han är fortfarande en av de bästa som gått upp i en ring. Han behövde bara en träff och han var snabb, träffsäker och hal som en ål.
Håller med ,vi får ej uppleva en sådan speciell boxare i våran livstid igen. Hans peek a Boo style passade honom perfekt till kropp o boxnings stil. Han var fan bara pojke 20 år när han blir tungviktsvärldsmästare! och på vilket sätt han tar titeln,,,,,Ali går fram till han innan o säger "ta han för mig" 2 ronder o yngsta tungviktsvärldsmästare någonsin. Berbick studsar fram o tillbaka. Någon mer övertygande titel skifte har jag aldrig sett....Det finns hur mycket som helst att säga om tyson men "överskattad"då kan man inte sin boxning.(innan fängelse) jaja alla tycker vi som vi vill.

Till en extremt bra boxare ,hade han en väldigt intressant personlighet ,men som han själv säger "att 50% är show" inför en fight ,och han visste hur man sålde!!!!!
Citera
2009-05-25, 10:10
  #54
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
http://www.youtube.com/watch?v=I3fWeORSvJQ

Ha ha ha, du är ju helt ute och cyklar. Det var mot Bob Sapp, den pajasen. Tyson darrade som ett asplöv? Ha ha, du skämtar va? Han garvade ju Sapp rakt i ansiktet. Lyssna, eftersom du inte kan något om boxning så ska du veta att om Tyson och Sapp hade mötts i en boxningsfight så hade tyson vunnit inom 1 minut, fakta inte åsikt. Tyson var en världsklassboxare, Sapp var en fd american football-spelare som fick fightas bara för att han såg tuff ut, vilket han inte var.
Tyson var outstanding redan som tjugoåring. Han är inte överskattad, däremot kunde han ha fått ut mkt mer av sin karriär. Han är inte tidernas bäste tungviktare, absolut inte, men inte heller överskattad. Han var fruktansvärt bra 1985-89, följde honom från början tillsammans med farsan. Han krossade alla då.

Hur får du det till att Tyson var skraj? Kolla klippet och erkänn sen att du hade fel...

kriptokia, du har fortfarande inte erkänt att du hade fel. Jag vill se det skriftligt nu. Man kan inte skriva vilka lögner som helst om min första boxningsidol...
Citera
2009-05-25, 10:50
  #55
Medlem
-Mayweathers avatar
Ville bara visa hur värdelös Bob Sapp är: http://www.youtube.com/watch?v=S4bhx3uiEFM

Han är ett skämt, det finns överhuvudtaget INGA färdigheter involverade bara det faktum att han väger ca. 170kg (och han går runt med magrutor)
Citera
2009-05-25, 12:47
  #56
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Sapp ja, han är en tönt och får ofta stryk av de stora grabbarna i K1, men tyson skule han tagit lätt.

Ha ha ha ha.. Du är så slut, gosse. Kan vara den dummaste kommentaren på hela Flashback.
Citera
2009-05-25, 13:01
  #57
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mayweather
Ville bara visa hur värdelös Bob Sapp är: http://www.youtube.com/watch?v=S4bhx3uiEFM

Han är ett skämt, det finns överhuvudtaget INGA färdigheter involverade bara det faktum att han väger ca. 170kg (och han går runt med magrutor)

Han har även en lowlight som är nästan mer populär än hans highlights http://www.youtube.com/watch?v=6tzLy1BPsVI

Citera
2009-05-27, 11:02
  #58
Medlem
.-.-.s avatar
Tysons dotter har trillat av pinnen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.15...sk-strypolycka
Citera
2009-05-27, 11:47
  #59
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Tysons dotter har trillat av pinnen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.15...sk-strypolycka

Fy fan så gräsligt att läsa, bara 4 år och lyckas strypa sig själv.

Hade fått för mig att hans barn var äldre så vart lite chockad att läsa att dottern bara var 4 år

Mike Tyson och hans närmaste har inge lätt liv med allt som händer och sker hela tiden.

R.I.P
Citera
2009-05-27, 12:02
  #60
Medlem
.-.-.s avatar
Tydligen så har hon återuppstått.
http://edition.cnn.com/2009/US/05/25...ter/index.html

Expressen va nog för snabba på att vilja trixa ihop några feta rubriker. vore bra om dom kunde se till att vara säkra på det dom skriver först.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback